Πώς «βγαίνει» η αξία του Οργανισμού Λιμένος Βόλου – Ετοιμάζονται οι 8 «μνηστήρες»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς «βγαίνει» η αξία του Οργανισμού Λιμένος Βόλου – Ετοιμάζονται οι 8 «μνηστήρες»
Αποτιμητή της αγοραίας αξίας του ΟΛΒ αναζητάει το ΤΑΙΠΕΔ, με τη διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση μετοχικού ποσοστού έως 67% να έχει περάσει σε επόμενη φάση με την «πρόκριση» 8 ομίλων και κοινοπραξιών. Η υποδομή και οι διεκδικητές.

Αποτιμητή της «αξίας» του Οργανισμού Λιμένος Βόλος αναζητάει το ΤΑΙΠΕΔ, με τη διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση πλειοψηφικού μετοχικού ποσοστού του Ο.Λ.Β. (67%) να έχει περάσει σε επόμενη φάση με την «πρόκριση» και των 8 κοινοπρακτικών σχημάτων ή αυτόνομων συμμετοχών (συνολικά 10-11 εταιρείες) που είχαν δείξει αρχικό ενδιαφέρον.

Ανάμεσα στα οποία είναι οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat – ΤΕΚΑΛ, ΟΛΘ, Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling αλλά και διεθνή σχήματα από τον αραβικό κόσμο, το Ισραήλ, ακόμα και τη Μάλτα ή τη γειτονική Βουλγαρία, που έχουν σχέση με υποδομές, κατασκευές, ναυτιλία και ναυπηγικές δραστηριότητες, logistics και μεταφορές κ.α.. Η διαδικασία αυτή θα επιτρέψει στο ΤΑΙΠΕΔ να έχει ένα εύρος αγοραίας αξίας του asset και κατ’ επέκταση της συναλλαγής. Βέβαια, λόγω εκλογών και θερινής περιόδου δεν αναμένεται άμεσα η διαδικασία υποβολής προσφορών.

Ποιος είναι ο Ο.Λ.Β.

Η εταιρεία με την επωνυμία «Οργανισμός Λιμένος Βόλου» A.E. (Ο.Λ.Β. Α.Ε.) έχει το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης του Λιμανιού του Βόλου, των θαλάσσιων εγκαταστάσεων του αλιευτικού καταφυγίου που βρίσκεται στο ανατολικό άκρο του αιγιαλού της πόλης, των λιμενικών εγκαταστάσεων του Αλμυρού και της Αγριάς. Η Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Δημοσίου και της Ο.Λ.Β. A.E. έχει διάρκεια 60 ετών από την υπογραφή της και λήγει το 2062. Οι κύριες δραστηριότητες της Ο.Λ.Β. Α.Ε. περιλαμβάνουν υπηρεσίες εμπορευμάτων και εμπορευματοκιβωτίων, χάλυβα και παλιοσίδερα, ξηρό και υγρό χύδην φορτίο μαζί με υπηρεσίες επιβατών, συμπεριλαμβανομένων ferry boat προς τις Σποράδες, καθώς και δραστηριότητες κρουαζιέρας.

Η έκταση του λιμένα υπολογίζεται σε 650.000 τ.μ.. Όσον αφορά στα μεγέθη 2021 (εκτιμήσεις), ο οργανισμός εμφάνισε έσοδα 5,26 εκατ. ευρώ, EBITDA στα 1,486 εκατ. ευρώ, κέρδη 522 χιλ. ευρώ, ενώ είχε ίδια κεφάλαια ύψους 16,32 εκατ. ευρώ και ταμείο ύψους 5,19 εκατ. ευρώ. Η περιοχή είναι σε κομβικό σημείο, σε απόσταση 330 χλμ. από την Αθήνα και 215 χλμ. από τη Θεσσαλονίκη, με το λιμάνι να έχει οδική σύνδεση (10 χλμ.) με τον κεντρικό οδικό άξονα αλλά και σύνδεση με το αεροδρόμιο (Αγχιάλου).

Τι θα κάνει ο Ανεξάρτητος Αποτιμητής

Για να «βγει» λοιπόν η αξία του asset, το Ταμείο απευθύνει πρόσκλησης «υποβολής Προσφορών Ανεξάρτητου Αποτιμητή για τον Λιμένα Βόλου», στις τάξεις κορυφαίων επενδυτικών τραπεζών, εταιρειών παροχής χρηματοοικονομικών υπηρεσιών ή ομίλων επαγγελματικών υπηρεσιών που προσφέρει χρηματοοικονομικές συμβουλευτικές υπηρεσίες, με στόχο τη διενέργεια ανεξάρτητης μελέτης αποτίμησης της Οργανισμού και της συναλλαγής.

Ως συνηθίζεται να γίνεται σε αυτές στις περιπτώσεις, ο Ανεξάρτητος Αποτιμητής θα συμπεριλάβει στον «φάκελο» τις απαραίτητες τεκμηριώσεις, μεθόδους και παραδοχές. Το Valuation Report θα πρέπει, ενδεικτικά, να περιλαμβάνει περιγραφή του έργου από οικονομική και επιχειρηματική σκοπιά, ανάλυση των μεθοδολογιών αποτίμησης που χρησιμοποιήθηκαν, παραδοχών και εκτιμήσεων που εφαρμόστηκαν, συμπεριλαμβανομένων των σχετικών εισροών και υπολογισμών, ένα εκτιμώμενο εύρος αγοραίας αξίας της συναλλαγής κ.α. Η σύμβαση θα έχει διάρκεια 5 εβδομάδων και η υποβολή προσφορών μπορεί να γίνει έως την 1η Ιουνίου.

Ποιοι είναι οι 8 «μονομάχοι» - Το προφίλ τους

Υπενθυμίζεται ότι στη διαγωνιστική διαδικασία συμμετέχουν 8 σχήματα. Μάλιστα, στα τέλη Μαρτίου το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ προχωρούσε στην προεπιλογή – «πρόκρισης» και των 8 επενδυτικών σχημάτων, καθώς πληρούσαν τα κριτήρια συμμετοχής, στη Β’ φάση (υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών) για την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής σε ποσοστό τουλάχιστον 67% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ Α.Ε.).

Ειδικότερα, τα προεπιλεγέντα επενδυτικά σχήματα είναι τα εξής:

  • Advance Properties O.O.D.
  • Κοινοπραξία Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.
  • Κοινοπραξία Intrakat A.E. – TΕΚΑΛ Α.Ε.
  • Κοινοπραξία Israel Shipyards Ltd – Χαλυβουργία Ελλάδος Α.Ε.
  • Mariner Capital Ltd
  • QTerminals W.L.L.
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
  • Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.

1. Η Advance Properties είναι ένας βουλγαρικός όμιλος με διαφοροποιημένες δραστηριότητες που ιδρύθηκε από την οικογένεια Domuschiev, ο οποίος διαθέτει σήμερα επενδύσεις σε 107 θυγατρικές και 4 συνδεδεμένες εταιρείες σε 26 χώρες. Οι δραστηριότητές της επικεντρώνονται κυρίως στα φαρμακευτικά προϊόντα, τη ναυτιλία (32 bulk carriers και 6 υπό κατασκευή) και τη διαχείριση λιμένων (2 τερματικοί σταθμοί λιμένων στο Μπουργκάς), και άλλες δραστηριότητες, που συμπεριλαμβάνουν μεταξύ άλλων, ακίνητα και ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές.

2. Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ένας από τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς ομίλους στην Ελλάδα, εισηγμένος στο Χ.Α. με δραστηριότητες σε 16 χώρες παγκοσμίως, στους τομείς των υποδομών, της παραγωγής, προμήθειας και εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας από θερμικές πηγές και ΑΠΕ, των παραχωρήσεων, της διαχείρισης απορριμμάτων και της ανάπτυξης και διαχείρισης ακινήτων.

3. Αναφορικά με τις Goldair Cargo S.A. – Goldair Handling Consortium, οι εταιρείες της κοινοπραξίας είναι μέλη του Ομίλου Goldair, έναν από τους μεγαλύτερους Ελληνικούς ομίλους εταιρειών στους τομείς του τουρισμού και των μεταφορών. Οι δραστηριότητές του περιλαμβάνουν εκπροσώπηση αεροπορικών εταιρειών στην Ελλάδα, διαχείριση εδάφους αεροσκαφών και επιβατών, υπηρεσίες μεταφοράς φορτίου, αποθήκευση, διαχείριση και διανομή, καθώς και εσωτερικές και διεθνείς τουριστικές υπηρεσίες, διεθνή συνέδρια, εκθέσεις και πολιτιστικές εκδηλώσεις.

4. Με έδρα στην Ελλάδα και σημαντική διεθνή παρουσία, η Intrakat κατέχει ηγετική θέση στον κατασκευαστικό τομέα της χώρας με ένα ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο δραστηριοτήτων, το οποίο περιλαμβάνει δημόσια έργα υποδομών, ΣΔΙΤ – Παραχωρήσεις, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) – περιβαλλοντικά και έργα ανάπτυξης ακινήτων. Η ΤΕΚΑΛ Α.Ε. είναι ελληνική κατασκευαστική εταιρεία με τεχνογνωσία σε λιμενικά και εξειδικευμένα κατασκευαστικά έργα και δραστηριοποιείται στους τομείς της πολιτικής μηχανικής, της μηχανικής, της κατασκευής κτιριακών εγκαταστάσεων, καθώς και στην παροχή ποικιλόμορφων υπηρεσιών που άπτονται των τομέων αυτών στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Ν. Ευρώπης.

5. Σε σχέση με την κοινοπραξία Israel Shipyards Industries Ltd – ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε., η Israel Shipyards Industrie είναι ένας ισραηλινός όμιλος, μερικώς εισηγμένος στο Χρηματιστήριο του Τελ Αβίβ. Οι δραστηριότητες του ομίλου περιλαμβάνουν τρεις κύριους τομείς, και συγκεκριμένα, τον ναυτιλιακό τομέα (ναυπηγικές και επισκευαστικές υπηρεσίες και εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν το Ναυτικό και τις εμπορικές θαλάσσιες αγορές), τον λιμενικό τομέα (φόρτωση και εκφόρτωση φορτίου, στο μοναδικό ιδιόκτητο λιμάνι του Ισραήλ, στον κόλπο της Χάιφα ) και τον κλάδο του τσιμέντου με προϊόντα για τον κατασκευαστικό κλάδο. Επιπλέον, ο όμιλος παρέχει υπηρεσίες logistics και υποστήριξης για την υπεράκτια βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου, καθώς και τη ναυτιλία φορτίου σε όλο τον κόσμο. Η Χαλυβουργία είναι ελληνική εταιρεία, συμφερόντων της οικογένειας Μάνεση, παραγωγής και επεξεργασίας σιδήρου πάσης μορφής καθώς και εμπορίας προϊόντων σιδήρου και άλλων μετάλλων, με εγκαταστάσεις στον Ασπρόπυργο (υπό συμφωνία εξυγίανσης με HIG Capital), το Βελεστίνο και το Βόλο.

6. Mε έδρα τη Μάλτα και ιδιοκτησίας της οικογένειας Hili, η Mariner είναι εταιρεία επενδύσεων, ανάπτυξης και ανεξάρτητης λειτουργίας/εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών μεσαίου μεγέθους θαλάσσιων λιμένων και άλλων συναφών δραστηριοτήτων στον κλάδο των logistics και της ναυτιλίας. Η Mariner λειτουργεί τρεις τερματικούς σταθμούς στην Ευρώπη και συγκεκριμένα, τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων της Βαλτικής (BCT) στη Ρίγα της Λετονίας, τον τερματικό σταθμό Intermodale Venezia (TIV) στη Βενετία της Ιταλίας και τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Δυρραχίου, στο Δυρράχιο της Αλβανίας.

7. Η QTerminals είναι μια εταιρεία εκμετάλλευσης τερματικού σταθμού που ιδρύθηκε από κοινού από την Qatar Ports Management Company (Mwani Qatar – 51% συμμετοχή) και την Qatar Navigation (Milaha – 49% συμμετοχή), υπεύθυνη για τη διευκόλυνση των εισαγωγών και εξαγωγών του Κατάρ και των θαλάσσιων εμπορικών δραστηριοτήτων του. Η QTerminals παρέχει υπηρεσίες εφοδιασμού εμπορευματοκιβωτίων, γενικού φορτίου, RORO, κτηνοτροφικών και υπεράκτιων φορτίων, στη Φάση 1 του λιμανιού Hamad του Κατάρ.

8. Ο ΟΛΘ είναι οργανισμός διαχείρισης λιμένων που διαχειρίζεται το μεγαλύτερο λιμάνι της Βόρειας Ελλάδας, αυτό της Θεσσαλονίκης, βάσει σύμβασης παραχώρησης με την Ελληνική Δημοκρατία, παρέχοντας υπηρεσίες ελλιμενισμού των πλοίων, διακίνησης όλων των ειδών των φορτίων και εξυπηρέτησης της επιβατικής κίνησης στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ο ΟΛΘ είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χ.Α.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Προχωρά νέο μεγάλο αρδευτικό ΣΔΙΤ αξίας 210 εκατ. ευρώ – Οι ισχυρές συμμαχίες σε διαγωνισμούς 700 εκατ. και οι παρατάσεις

Trade Estates ΑΕΕΑΠ: Στο τέλος 2023 η εισαγωγή στο ΧΑ - Στοχεύει σε ενεργητικό 700 εκατ. ευρώ

Στο Ταμείο Ανάπτυξης το Λιμάνι Αλεξανδρούπολης- 24 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση των υποδομών

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider