Attica Bank: Συνέχεια στο «θρίλερ» με νέους υπολογισμούς για τα κόκκινα δάνεια

Νένα Μαλλιάρα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Attica Bank: Συνέχεια στο «θρίλερ» με νέους υπολογισμούς για τα κόκκινα δάνεια
Με τη μία προθεσμία μετά την άλλη να ξεπερνιούνται, ούτε μέχρι χθες ΤΧΣ και Ellington – ΤΜΕΔΕ κατάφεραν να συμφωνήσουν στο ύψος των νέων κεφαλαιακών αναγκών της Attica Bank και στην αναλογία που θα τις καλύψουν.

Ιδιαίτερα επώδυνος αποδεικνύεται ο «τοκετός» των μετόχων της Attica Bank για τη συμφωνία με την οποία θα προχωρήσει η νέα κεφαλαιακή «ένεση» στην Τράπεζα.

Με τη μία προθεσμία μετά την άλλη να ξεπερνιούνται, ούτε μέχρι χθες ΤΧΣ και Ellington – ΤΜΕΔΕ κατάφεραν να συμφωνήσουν στο ύψος των νέων κεφαλαιακών αναγκών της Attica Bank και στην αναλογία που θα τις καλύψουν. Έτσι, οι συνεχείς διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν και την εβδομάδα αυτή, με την ελπίδα να βρεθεί εντός των ημερών η κοινή συνισταμένη και να ανοίξει ο δρόμος για τη νέα ΑΜΚ.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, Mediobanca και Grant Thornton, εκπροσωπώντας το ΤΧΣ και την Ellington αντίστοιχα, κάνουν τους υπολογισμούς κόστους – οφέλους για το πώς θα χειριστούν τα κόκκινα δάνεια της Attica Bank, από τα οποία θα προκύψει ο λογαριασμός για τις νέες κεφαλαιακές ανάγκες. Πλέον, εξετάζονται σενάρια κεφαλαιακής ενίσχυσης που δεν υπολογίζουν την προοπτική μεταβίβασης, εν όλω ή εν μέρει, των τιτλοποιήσεων NPLs στον «Ηρακλή» και το κόστος σε κεφάλαια. Αυτό, προκειμένου να μειωθεί το ποσό που θα χρειαστεί να εισφέρουν οι μέτοχοι στη νέα ΑΜΚ, από τη στιγμή, μάλιστα, που ο «Ηρακλής» εκπνέει εντός του Οκτωβρίου και το Υπουργείο Οικονομικών δεν επιθυμεί να ζητήσει παράταση.

Στο πλαίσιο αυτό, τα κόκκινα δάνεια της Attica Bank θα τύχουν άλλων χειρισμών για τη μείωσή τους και ή θα πουληθούν τμηματικά ή θα παραμείνουν στον ισολογισμό της Τράπεζας και θα σχηματισθούν πρόσθετες προβλέψεις (σημειώνεται ότι ήδη η Attica Bank έχει μεγαλύτερο coverage ratio από αυτό των άλλων τραπεζών) ή θα πουληθεί σε επενδυτή το senior ομόλογο τιτλοποίησης (προφανώς χωρίς τη λήψη κρατικής εγγύησης).

Όπως είχε γράψει το insider.gr, την περασμένη εβδομάδα, η διαπραγμάτευση ΤΧΣ και Ellington/ΤΜΕΔΕ επανεκκίνησε, με τον πήχη για τα κεφάλαια της ΑΜΚ να τίθεται χαμηλότερα. Και αυτό διότι το ποσό της τάξεως των 620 – 630 εκατ. ευρώ που προέκυψε ως κεφαλαιακή ανάγκη μετά την αξιολόγηση των τιτλοποιήσεων από την DBRS (490 εκατ. ευρώ το κεφαλαιακό κόστος των τιτλοποιήσεων Omega και Astir 1 & 2, συν τα κεφάλαια που απαιτούνται για να γίνει η ψηφιοποίηση της Attica Bank, να μπορέσουν να δοθούν νέα δάνεια, να κλείσουν καταστήματα και να προχωρήσει νέα εθελούσια έξοδος προσωπικού κ.ο.κ ), εκτιμήθηκε από την ΤτΕ και το Υπουργείο Οικονομικών υψηλό και όχι το εποπτικά αναγκαίο. Μάλιστα, τα υπερβάλλοντα κεφάλαια δεν είναι αναγκαία ούτε για τη λήψη υψηλών προβλέψεων που θα κάλυπταν τις ζημίες των τιτλοποιήσεων NPLs της Τράπεζας, καθώς, όπως διαφαίνεται από την επικείμενη λήξη του «Ηρακλή» εντός του Οκτωβρίου, δεν θα γίνει η χρήση του Σχήματος Προστασίας Ενεργητικού.

Πηγές από την ΤτΕ ανέφεραν στο insider.gr ότι το ποσό που χρειάζεται σε αυτή τη φάση η Αttica Bank κινείται λίγο υψηλότερα από τα 365 εκατ. ευρώ, το οποίο είχαν αναφέρει ενδεικτικά ΤΧΣ και Ellington – ΤΜΕΔΕ, μετά την ολοκλήρωση της ΑΜΚ του περασμένου Δεκεμβρίου, κατά την υπογραφή του συμφωνητικού τους για τις επόμενες κινήσεις κεφαλαιακής ενίσχυσης της Attica Bank. Πρόκειται για ένα ποσό γύρω στα 400 – 450 εκατ. ευρώ κατ΄ ανώτατον.

Σημειώνεται ότι μετά και την δεύτερη ενεργοποίηση του αναβαλλόμενου φόρου, το ποσοστό του ΤΧΣ στην Attica Bank έχει ξαναβρεθεί στο 68%. Το Ταμείο θα καλύψει αναλογικά τα 2/3 των κεφαλαίων που θα απαιτηθούν εποπτικά για την Τράπεζα, ενώ το ποσοστό του θα μειωθεί κατά το ποσοστό της συμβολής Ellington/ΤΜΕΔΕ στα επιπλέον αναπτυξιακά κεφάλαια που θα διαμορφώσουν το τελικό ποσό της ΑΜΚ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ακτοπλοΐα: Η τάση ανάκαμψης και ο «σκόπελος» των καυσίμων – Τι «δείχνει» η Attica Group για τα ελληνικά πελάγη

ΑΔΜΗΕ: Εντός του έτους η μετοχική είσοδος στη διασύνδεση Κρήτη-Κύπρος-Ισραήλ

Νέα projects από τη HIG στον τομέα logistics – Έρχονται επενδύσεις 250 εκατ. ευρώ

gazzetta
gazzetta reader insider insider