Τι «ψάχνουν» ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Lamda, CVC Capital στη μαρίνα mega yacht της Κέρκυρας

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τι «ψάχνουν» ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Lamda, CVC Capital στη μαρίνα mega yacht της Κέρκυρας
ΑΒΑΞ - ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις από κοινού, D Marinas Hellas, Lamda Marinas Inestments και ΤΕΚΑΛ έδειξαν αρχικό ενδιαφέρον. Τα χαρακτηριστικά του asset και η διαδικασία του διαγωνισμού. 

Για μέσα στην εβδομάδα που πέρασε (Τρίτη 28 Ιουνίου) είχε προγραμματιστεί η αποσφράγιση των φακέλων Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος που υπεβλήθησαν από τα 4 σχήματα που προ ημερών έδωσαν το παρών στην πρώτη φάση της διαδικασίας για την παραχώρηση της μαρίνας της Κέρκυρας (Megayacht). Και αν αυτό αφορούσε σε μια τυπική διαδικασία, το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι ποιοι αποτελούσαν τη λίστα με τους υποψήφιους «μνηστήρες».

Φάκελο στην α’ φάση της διαδικασίας έδωσαν δύο μεγάλα ονόματα του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου (και των κλάδων real estate-τουρισμού-παραχωρήσεων) όπως είναι οι ΑΒΑΞ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, και μάλιστα σε κοινό σχήμα, η D MARINAS HELLAS η οποία υπενθυμίζεται ότι προ ολίγων μόλις ετών «πέρασε» στον έλεγχο του γνωστού διεθνούς fund CVC Capital, η LAMDA MARINAS INVESTMENTS, κατά 100% θυγατρική της Lamda Development (που έχει υπό την ομπρέλα της την Lamda Flisvos) που προωθεί μεγάλου μεγέθους αναπτύξεις (προφανώς ξεχωρίζει το project στο Ελληνικό), καθώς και η ΤΕΚΑΛ, η μικρότερου μεγέθους εργοληπτική εταιρεία η ο οποία όμως εσχάτως εκτός από τα λιμενικά έργα έχει «απλώσει δίχτυα» και σε άλλες υποδομές (οδικά, κτηριακά, μαρίνες κ.α.).

Αν μη τι άλλο, μπορεί ο αριθμός των φακέλων που υπεβλήθησαν στην α’ φάση του διαγωνισμού να μην δείχνει μεγάλος, ωστόσο, αφενός έδωσαν το παρών γνωστά εγχώρια γκρουπ του κλάδου υποδομών – ακινήτων αλλά και του χώρου τουρισμού – μαρίνων σαν τις ΑΒΑΞ (με εμπειρία π.χ. στην Κύπρο), ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (γνωστή και από την παραχώρηση της Μαρίνας Αλίμου), Lamda (με εμπειρία π.χ. από τον Φλοίσβο), αφετέρου, έχουμε και τη συμμετοχή ομίλου εξειδικευμένου (D MARINAS HELLAS, γνωστή και από την παρουσία της στην Ελλάδα στις μαρίνες Ζέας, Λευκάδας και Γουβιών που επίσης είναι στην Κέρκυρα) που ανήκει σε ξένο fund (παλιά συμφερόντων Κυριακούλη, πριν μπει τότε η τουρκική Dogus). Άρα, υπό μία έννοια, ο στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να προσελκύσει κάποια σημαντικά σχήματα σε μια δύσκολη συγκυρία, σε πρώτη φάση επετεύχθη, με την ΤΕΚΑΛ να συμπληρώνει το «καρέ» των διεκδικητών.

Φαίνεται λοιπόν ότι το διαφαινόμενο «δυνατό» come back στον εγχώριο τουρισμό αλλά και οι προοπτικές που ανοίγονται για τον τομέα διαχείρισης μαρίνων (και ευρύτερα του yachting) δεν αφήνουν αδιάφορους σημαντικούς «παίκτες» του επιχειρηματικού κόσμου, που μάλιστα έχουν ήδη παρουσία στον κλάδο.

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Παρασκευή το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), ανακοίνωσε τους τέσσερις (4) ενδιαφερόμενους που υπέβαλαν φακέλους Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την Yπο-παραχώρηση του Δικαιώματος κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και εκμετάλλευσης του Τουριστικού Λιμένα Κέρκυρας (Megayacht Marina).

Ειδικότερα, ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι εξής (με αλφαβητική σειρά):

1) Ένωση εταιριών ΑΒΑΞ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΡΓΟΛΗΠΤΙΚΗ – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ – ΕΜΠΟΡΙΚΗ – ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ – ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ (διακριτικός τίτλος ΑΒΑΞ Α.Ε.) και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ

2) TEKAΛ Α.Ε.

3) D MARINAS HELLAS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.

4) LAMDA MARINAS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ (διακριτικός τίτλος LAMDA MARINAS INVESTMENTS S.M.S.A.).

Οι σύμβουλοι αξιοποίησης του Ταμείου, αφού αξιολογήσουν τους υποβληθέντες φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος, θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στη Β΄ φάση του διαγωνισμού (φάση δεσμευτικών προσφορών).

Η Μαρίνα μεγάλων σκαφών τύπου megayacht βρίσκεται στην Ανατολική ακτή του νησιού της Κέρκυρας, στα δυτικά του υφιστάμενου εμπορικού λιμένα, δίπλα στον τερματικό σταθμό των κρουαζιερόπλοιων.

Η γεωγραφική θέση της νέας μαρίνας είναι ιδιαίτερα πλεονεκτική καθώς:

• Βρίσκεται δίπλα σε πόλη με πολλά τουριστικά αξιοθέατα.

• Βρίσκεται σε μικρή απόσταση από διεθνές αεροδρόμιο - απόσταση τριών (3) χιλιομέτρων - και ταυτόχρονα, από πλευράς ναυσιπλοΐας, βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα περιοχή, τις ακτές του Ιονίου Πελάγους.

• Αποτελεί γεωγραφική γέφυρα μεταξύ των ελληνικών και των λοιπών μεσογειακών προορισμών - διασυνδεδεμένη με εθνικά και διεθνή λιμάνια και περιοχές μεγάλης ζήτησης - συμπεριλαμβανομένων του Ιονίου, της Ελλάδας, του Μαυροβουνίου, της Κροατίας, της Νότιας Ιταλίας και της Μέσης Ανατολής.

Το Ταμείο είχε μεταφέρει την ημερομηνία υποβολής έως την Παρασκευή 24 Ιουνίου 2022. Ήδη, είχε δοθεί και άλλη παράταση από τον Απρίλιο για την Πέμπτη 16 Ιουνίου 2022 αλλά τελικά δόθηκε μια πρόσθετη χρονική προθεσμία ολίγων ημερών.

Στο ΤΑΙΠΕΔ έχουν στόχο να αξιοποιήσουν τις προοπτικές ανάπτυξης του εν λόγω κλάδου που ενισχύεται ολοένα και περισσότερο, ενισχύοντας ταυτόχρονα και το τουριστικό προϊόν της χώρας. Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός εκτός του ότι «απαιτούσε» και τη συμμετοχή από ομίλους που δραστηριοποιούνται στον τομέα του yachting, έχει και τεχνικό αντικείμενο.

Να σημειωθεί ότι γενικότερα καταγράφεται μια αυξανόμενη τάση για Yachting στην Ευρώπη και παγκοσμίως, την οποία επιχειρεί να εκμεταλλευθεί το ΤΑΙΠΕΔ, με τον σχετικό κορεσμό στη Δυτική Μεσόγειο να ενισχύει θεωρητικά τη ζήτηση και τις προοπτικές για την Ελλάδα, μια χώρα με ναυτική παράδοση, καλές συνθήκες και το κυριότερο, πάνω από 16 χιλ. χλμ. ακτογραμμής, η μεγαλύτερη στη λεκάνη της Μεσογείου. Προς την κατεύθυνση αυτή, θεωρείται σημαντική η αύξηση του αριθμού θέσεων ελλιμενισμού, η βελτίωση των υποδομών και η δυνατότητα παροχής υπηρεσιών (φιλοξενία) για μεγαλύτερα και πολυτελή σκάφη αναψυχής.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό του Ταμείου, η μαρίνα για mega – yacht στην Κέρκυρα προβλέπεται να καλύπτει 98 θέσεις ελλιμενισμού, με μέγιστο μήκος (LOA) περίπου 140 μέτρων. Εξ αυτών, το 50% θα είναι έως 30 μ. μήκος και 8 μ. πλάτος, ενώ 20 θα είναι από 30 έως 40 μέτρα, άλλες 17 έως 50μ., 5 θέσεις για 60-70 μ. και 2 για πάνω από 140 μέτρα μήκος. Στόχος, είναι να δημιουργηθεί μια υπερσύγχρονη μαρίνα αποκλειστικά για μεγάλα και πολυτελή σκάφη, λειτουργώντας όχι μόνο ως σημείο διέλευσης αλλά και ως αρχικό λιμάνι (homeport). Η διάρκεια της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης θα είναι ίση με τριάντα πέντε (35) χρόνια τουλάχιστον. Σύμφωνα με όσα αναφέρονταν στη προκήρυξη, η αδειοδοτημένη Μαρίνα χωροθετείται δυτικά του λιμένα, πλησίον του Σταθμού Επιβατών, ενώ με την προβλεπόμενη επέκταση η Μαρίνα θα καλύψει χερσαία ζώνη περίπου, κατά μέγιστο, 100.000 τ.μ..

Οι χρήσεις περιλαμβάνουν ξενοδοχείο, εμπορικά καταστήματα, γυμναστήριο, 2 γήπεδα τένις, σούπερ μάρκετ, εγκαταστάσεις συντήρησης σκαφών, πύργο ελέγχου, εστιατόριο, γραφεία, Τελωνεία, Κέντρο υγείας, μπαρ, πρατήριο καυσίμων, συλλογή αποβλήτων κ.λπ., συνολικού εμβαδού άνω των 39 χιλ. τ.μ. και με μέγιστη συνολική κάλυψη 7.800 τ.μ. Υπάρχουν σχετικά λίγες και μόνο μικρές μαρίνες στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου Πελάγους. Επί του παρόντος, δεν υπάρχει πλησίον ανταγωνισμός κοντά, επομένως αναμένεται υψηλή εκμετάλλευση των θέσεων ελλιμενισμού της μαρίνας εξαρχής.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider