Βασιλάκης: Θετικές οι προοπτικές για την Aegean παρά τις όποιες αβεβαιότητες

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Βασιλάκης: Θετικές οι προοπτικές για την Aegean παρά τις όποιες αβεβαιότητες
«Μπορεί να είναι η τελευταία χρονιά που μιλάμε για ζημιές» επεσήμανε ο πρόεδρος του αερομεταφορέα. Στο 80%-82% του 2019 οι προκρατήσεις.

Αισιόδοξος για την πορεία της Aegean την φετινή χρονιά εμφανίστηκε πρόεδρος της εταιρείας κ. Ευτύχης Βασιλάκης διαβλέποντας θετικές προοπτικές αν δεν υπάρξει κάποια επιδείνωση των συνθηκών ή κάποιος νέος εξωγενής παράγοντας κρίσης.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε κατά την σημερινή τηλεδιάκεψη των αναλυτών μάλιστα, το 2022 αναμένεται να είναι «η τελευταία χρονιά που κάνουμε λόγο για ζημιές», δεδομένου ότι οι προκρατήσεις των εισιτηρίων τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο ανήλθαν περίπου στο 82% των αντίστοιχων μηνών του 2019 και κινήθηκαν τρεις φορές υψηλότερα από το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

«Το 2022 φαίνεται ιδιαίτερα θετικό παρά την αβεβαιότητα που προκαλεί ο πόλεμος και η αύξηση των τιμών. Ελπίζω ότι φέτος είναι η τελευταία χρονιά που μιλάμε για ζημιές» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκης προσθέτοντας ότι «η διάθεση για ταξίδι έχει επιστρέψει δυναμικά» και θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο αν τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία.

Βάσει των όσων ανέφερε ο πρόεδρος της Aegean, το πτητικό έργο του μεγαλύτερου εγχώριου αερομεταφορέα θα είναι μειωμένο κατά 30% το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρονιάς σε σχέση με το 2019, 18% μειωμένο το β’ τρίμηνο και μόλις 5% μειωμένο το τρίτο και σημαντικότερο τρίμηνο του έτους σε σχέση με την προπανδημική χρονιά.

Στρατηγική του αερομεταφορέα για την τρέχουσα χρονιά είναι να δώσει έμφαση στην ανάκαμψη. Στο πλαίσιο αυτό η αεροπορική εταιρεία θα προσφέρει φέτος, για το σύνολο της χρονιάς 15 εκατ. θέσεις με 15,2 εκατομμύρια θέσεις και θα επαναφέρει 15 δρομολόγια στο αεροδρόμιο της Αθήνας τα οποία είχαν διακοπεί λόγω πανδημίας, με στόχο το load factor να ανέλθει στο 75% σε σχέση με το 2019.

Σύμφωνα με τον ίδιο η μεγάλη πρόκληση για φέτος είναι η βελτίωση της αποδοτικότητας της Aegean στη σχέση εσόδων ανά πτήση, γεγονός που επιβάλλει στον αερομεταφορέα να ακολουθήσει έναν δυναμικό σχεδιασμό καθόλη την διάρκεια της σεζόν.

Αναφερθείς στον πόλεμο στην Ουκρανία ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι οι επιπτώσεις θα είναι περιορισμένες. «Πέρα από απώλειες εσόδων της τάξεως των 30 εκατ. ευρώ για το σύνολο της χρονιάς από τις δύο χώρες και το αυξημένο κόστος των καυσίμων οι υπόλοιπες επιπτώσεις δεν είναι αξιοσημείωτες» επεσήμανε χαρακτηριστικά.

Οι προαναφερθείσες καλές προοπτικές οδηγούν μάλιστα τον αερομεταφορέα στο να επιταχύνει την αναδιάρθρωση του στόλου της εταιρείας, η οποία είχε μεταχρονολογηθεί εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού. Σε αυτό το πλαίσιο, η Aegean θα παραλάβει μέχρι το τέλος του έτους 12 αεροσκάφη Airbus και μέχρι το τέλος του 2023 ακόμα 10. Στην ίδια κατεύθυνση, η εταιρεία προχωρά και στην πρόωρη λήξη και επαναπαράδοση στον εκμισθωτή 8 αεροσκαφών τύπου Q400 και την αντικατάστασή τους με την αγορά τριών αεροσκαφών ATR72-600 και τη μίσθωση έξι ακόμη. Το ένα από τα τρία αεροσκάφη τύπου ATR72-600 έχει ήδη παραληφθεί και τα άλλα δύο αναμένεται να παραδοθούν στην εταιρεία μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Aegean: Τα σχέδια για το 2022 και οι βασικοί κίνδυνοι που απειλούν την ανάκαμψη

Aegean: Στα 72,5 εκατ. οι οργανικές ζημιές προ φόρων - Μερική ανάκαμψη εσόδων και επιβατικής κίνησης

Χρηματιστήριο: Αντίβαρο στην Coca Cola από Μυτιληναίο, Aegean και διυλιστήρια

gazzetta
gazzetta reader insider insider