«Πράσινο φως» για το project ύδρευσης στη Βόρεια Κρήτη

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Πράσινο φως» για το project ύδρευσης στη Βόρεια Κρήτη
Ποιο είναι το έργο που θα επιλύσει το θέμα της ύδρευσης του Ρεθύμνου αξιοποιώντας το νερό από το φράγμα Ποταμών Αμαρίου.

«Πράσινο φως» σε ένα εμβληματικό έργο που θα επιλύσει το θέμα της ύδρευσης του Ρεθύμνου, αλλά και ευρύτερα τμημάτων της βόρειας Κρήτης, αξιοποιώντας το νερό από το φράγμα Ποταμών Αμαρίου, «άναψε» προ ημερών από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ).

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης στις 18 Φεβ 2022 συζήτησε και ενέκρινε, μεταξύ άλλων, και το θέμα της έγκρισης της αναθεωρημένης προμελέτης και των τευχών δημοπράτησης του έργου «Αξιοποίηση Ταμιευτήρα Φράγματος Ποταμών Αμαρίου και συγκεκριμένα η Εγκατάσταση Επεξεργασίας Νερού», όπως και την υποβολής αιτήματος χρηματοδότησης και κατάθεσης τεχνικού δελτίου για την ένταξη του εν λόγω έργου στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ" ΑΞΟΝΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 14 «ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΤΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΡΩΝ (ΤΣ)», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το ταμείο συνοχής με τίτλο: «Υποδομές ύδρευσης για την εξασφάλιση επαρκούς ποσότητας και ποιότητας ύδατος για ανθρώπινη κατανάλωση».

Το σημαντικό αυτό έργο που «φιλοδοξεί» να επιλύσει το θέμα της ύδρευσης του Ρεθύμνου έχει αναθεωρημένο προϋπολογισμό 22.230.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Το έργο, το οποίο είχε ενταχθεί προ ολίγων ετών στο πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι» και μεταφέρθηκε στο πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ», περιλάμβανε τα εξής υποέργα:

- ΥΠΟΕΡΓΟ 1ο: ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΑ ΦΡΑΓΜΑΤΟΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΑΜΑΡΙΟΥ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΝΕΡΟΥ

- ΥΠΟΕΡΓΟ 2ο: ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΚΟΥ ΜΕΛΕΤΗΤΗ

- ΥΠΟΕΡΓΟ 3ο: ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

- ΥΠΟΕΡΓΟ 4ο: ΔΙΚΤΥΑ ΟΚΩ

με συνολικό Προϋπολογισμός ένταξης ποσού 18.100.00 ευρώ.

Η δημοπράτηση του κυρίως (1ου) Υποέργου προϋπολογισμού: 17.820.00 ευρώ έγινε στις 31-10-2019, ωστόσο, ο διαγωνισμός ακυρώθηκε μετά από προσφυγή ενδιαφερόμενου αναδόχου στην Α.Ε.Π.Π. Η Διεύθυνση Υδραυλικών έργων του Ο.Α.Κ. Α.Ε. μετά την ακύρωση του αρχικού διαγωνισμού προχώρησε (με βάση την απόφαση της ΑΕΠΠ) στη σύνταξη προχωρημένων γεωλογικών και γεωτεχνικών μελετών καθώς και ανασύνταξη του συνόλου της προμελέτης και των τευχών δημοπράτησης του 1ου υποέργου. Το νέο συνολικό κόστος του έργου (4 υποέργα) επαυξήθηκε στις 20.080.00 ευρώ.

Δηλαδή, συνάφθηκαν Προγραμματικές Συμβάσεις με την Περιφέρεια Κρήτης, δημοπρατήθηκε, ακυρώθηκε η δημοπράτηση, έγινε συμπληρωματική μελέτη, «πέρασε» πάλι από Συμβούλια και υπουργεία για το θέμα της χρηματοδότησης ώστε τελικά να καταλήξουμε σε προϋπολογισμό του 1ου υποέργου σε 22.230.000,00€ (άνευ ΦΠΑ) και σε συνολικό Προϋπολογισμό ένταξης των 4 υποέργων ύψους 22.510.00 ευρώ.

Να σημειωθεί ότι στα τέλη του 2019, όταν στο πρώιμο στάδιο της διαδικασίας για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του έργου είχε εκκινήσει σχετική διαβούλευση, σε αυτήν είχαν δηλώσει αρχική συμμετοχή και μεγάλα ονόματα του κατασκευαστικού κλάδου όπως οι ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος, Intrakat, αλλά και Θαλής, Χρ. Δ. Κωνσταντινίδης κ.α.

Κύριος του Έργου είναι η Περιφέρεια Κρήτης και αναθέτουσα Αρχή και φορέας υλοποίησης ο Ο.Α.Κ. Α.Ε. Με βάση όσα είχαν γίνει γνωστά προ περίπου 2-3 ετών, το αντικείμενο των δημοπρατούμενων έργων περιλάμβανε:

• την εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης, της μελέτης Εφαρμογής και κάθε είδους συμπληρωματικής μελέτης και έρευνας,
• την κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού,
• την προμήθεια και εγκατάσταση όλου του ηλεκτρολογικού και μηχανολογικού εξοπλισμού

Μετά την υπογραφή της σύμβασης, η χρονική διάρκεια των έργων κατασκευής του νέου Διυλιστηρίου του Ρεθύμνου σύμφωνα με το τότε χρονοδιάγραμμα ήταν 36 μήνες (με 6 μήνες δοκιμαστική και 6 μήνες κανονική λειτουργία των έργων από τον ανάδοχο). Αυτά βέβαια με τα παλιότερα δεδομένα. Πάντως, όπως σημειώνεται σε σχετικό έγγραφο (Απόσπασμα Πρακτικού Συνεδρίασης) που σχετίζονταν με το πρόσφατο Δ.Σ. του Ο.Α.Κ, «το τεύχος της διακήρυξης του έργου δεν περιλαμβάνεται στην έγκριση καθώς θα οριστικοποιηθεί και θα εγκριθεί μετά την ένταξη του έργου, αφού διευκρινιστούν οι λεπτομέρειες με την διαχειριστική αρχή του προγράμματος».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider