«Τρέχουν» οι διαδικασίες για την «Παράκαμψη Χαλκίδας - Ψαχνών» των 150 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Τρέχουν» οι διαδικασίες για την «Παράκαμψη Χαλκίδας - Ψαχνών» των 150 εκατ. ευρώ
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επιταχύνει τις διεργασίες για το σημαντικό οδικό έργο στην Εύβοια. Αρχές του 2022 ο διαγωνισμός.

Με σκοπό να υποβοηθήσει, και παράλληλα να επισπεύσει τις διαδικασίες για τη δημοπράτηση ενός σημαντικού έργου κινείται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ο λόγος για τη δημοπράτηση του οδικού έργου «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών» που στο προηγούμενο χρονικό διάστημα καθυστέρησε λίγο ενώ υπήρχαν και προβλήματα με το μέγεθος του προϋπολογισμού και την Ε.Ε. Οπως έχει αναφέρει και πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, η έναρξη του διαγωνισμού τοποθετείται στις αρχές του 2022, καθώς το σημαντικό για τη Χαλκίδα αλλά και την ευρύτερη περιοχή της Εύβοιας οδικό έργο είναι ενταγμένο σε μια τετράδα οδικών project που θα ξεκινήσουν πάνω-κάτω την ίδια περίοδο (μαζί με το Νεάπολη-Αγ. Νικόλαος του ΒΟΑΚ, τη σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με την εθνική οδό, την οδική σύνδεση Μπράλος – Άμφισσα).

Μάλιστα, στο υπουργείο αναζητούν και σύμβουλο, ανάμεσα στους φορείς Ν.ΛΟΥΚΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ, HYDROMENT, ΝΑΜΑ και Α.D.Τ. ΩΜΕΓΑ –ΕΜΒΕΛΕΙΑ, που θα βοηθήσει την αρμόδια Διεύθυνση Οδικών Υποδομών, στην ωρίμανση των διαδικασιών δημοπράτησης του έργου και ειδικότερα στην εκπόνηση συμπληρωματικών Ερευνών & Μελετών και στην ολοκλήρωση των Τευχών Δημοπράτησης.

Η παράκαμψη της Χαλκίδας και των Ψαχνών, συνολικού μήκους περίπου 25 χιλιομέτρων, θα αποτελέσει σημαντική αναβάθμιση του οδικού δικτύου της Εύβοιας, ενώ θα συμβάλλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών με την διερχόμενη κυκλοφορία να διοχετεύεται στη νέα οδό και στην απόδοση στην κυκλοφορία ενός ενιαίου και ασφαλούς οδικού άξονα από τη Χαλκίδα έως και το πέρας της Παράκαμψης των Ψαχνών.

Να σημειωθεί ότι αναφορικά με την Παράκαμψη Χαλκίδας αρχικά το έργο κοστολογούνταν στα 200 εκατ. ευρώ και άνω, ωστόσο, μετά από τα αποτελέσματα της μελέτης ανάλυσης Κόστους-Οφέλους σε συνεργασία με την ομάδα εμπειρογνωμόνων των Jaspers, «ψαλιδίστηκε» ο προϋπολογισμός σε κάτω των 150 εκατ. ευρώ, μέσω αλλαγών στο μοντέλο κατασκευής του. Και αυτό για να μπορεί να ανταποκρίνεται στις προϋποθέσεις ένταξης σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Για την ολοκλήρωση της ωρίμανσης του έργου για τη δημοπράτηση αυτού είναι αναγκαία και απαιτείται η εκτέλεση συμπληρωματικών μελετών που περιλαμβάνουν: α) την εκτέλεση αναγκαίων συμπληρωματικών γεωτεχνικών ερευνών, β) την εκπόνηση των αναγκαίων συμπληρωματικών μελετών (στατικών, γεωτεχνικών, τοπογραφικών, συγκοινωνιακών και υδραυλικών) καθώς και γ) την σύνταξη ολοκλήρωση των Τευχών Δημοπράτησης συμπεριλαμβάνοντας και το τμήμα: «Σύνδεση Βόρειας-Νότιας Εύβοιας».

Μάλιστα, απαιτούνται «φρέσκες» συγκοινωνιακές μελέτες ως προς τον Έλεγχος Οδικής Ασφάλειας στα τμήματα «Υψηλή Γέφυρα – Νέα Λάμψακος», «Σύνδεση Βόρειας – Νότιας Εύβοιας» και «Παράκαμψη Ψαχνών», όπως και τροποποίηση συγκοινωνιακών μελετών σε διακριτά τμήματα του τμήματος «Νέα Λάμψακος – Ψαχνά», σε περίπτωση που απαιτηθεί από τον Έλεγχο της Οδικής Ασφάλειας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider