Ελλάδα
19-07-2021 | 08:01

Επενδύσεις και επέκταση σε νέα προϊόντα σχεδιάζει για την επόμενη πενταετία η Avramar

Ρομίνα Νικηφόρου
Μοιράσου το
Επενδύσεις και επέκταση σε νέα προϊόντα σχεδιάζει για την επόμενη πενταετία η Avramar
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Σε εφαρμογή έχει θέσει το πενταετές πλάνο ανάπτυξής της η Avramar, ο Όμιλος που προέκυψε από την ένωση των Aνδρομέδα, Νηρέα, Σελόντα και Περσέα, το οποίο προβλέπει επενδύσεις ύψους 20-25 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό της παραγωγής, επέκταση σε καινούριες αγορές πέραν της Μεσογείου και ενίσχυση του χαρτοφυλακίου με προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Σύμφωνα με όσα επεσήμανε ο Group CEO της AVRAMAR, Alex Myers, αξιοποιείται η δυναμική σύνθεση των καλύτερων πρακτικών που έχουν να προσφέρουν οι τέσσερις μεγάλες εταιρείες του κλάδου που συνθέτουν την Avramar. O Όμιλος, διαθέτει 10 ιχθυογεννητικούς σταθμούς και 3 εργοστάσια τροφών παράλληλα με 70 μονάδες ιχθυοκαλλιέργειας σε Ελλάδα και Ισπανία, οι οποίες βρίσκονται στρατηγικά τοποθετημένες σε ιδανικά σημεία για να εξυπηρετήσουν τη διεθνή αγορά, τόσο από τα ανατολικά όσο και από τα δυτικά. Ταυτόχρονα επενδύει σε πόρους ώστε να επεκτείνει τις υφιστάμενες φάρμες και συγκεκριμένα βρίσκεται σε διαδικασία ανάπτυξης μεγαλύτερων και πιο αποδοτικών μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας, ενώ επενδύει και σε πιο προηγμένο και ασφαλή εξοπλισμό. Το πενταετές στρατηγικό πλάνο το οποίο έχει δημιουργηθεί εν μέσω πανδημίας βασίζεται, σε μια πλήρως καθετοποιημένη και ολοκληρωμένη αλυσίδα αξίας που ακολουθεί τη λογική «από το γόνο στο πιάτο». Παράλληλα επιδιώκει να διασφαλίσει την πλήρη ιχνηλάτηση των προϊόντων τόσο για τους πελάτες όσο και για τον τελικό καταναλωτή.

Μετά την παρουσίαση της νέας εταιρείας τον Ιανουάριο 2021 η Avramar προχώρησε στο επόμενο βήμα, δηλαδή την επικοινωνία και  διαδικασία τιμολόγησης των πελατών της που από τις 6 Ιουλίου γίνεται επίσης από μια εταιρεία για όλα τα προϊόντα ελληνικής προέλευσης και εντός του φθινοπώρου θα γίνεται αντίστοιχα και για τα ισπανικά προϊόντα της. Σύμφωνα με τον κ. Myers, η διαδικασία της ενοποίησης των 4 εταιρειών προχωρά βάσει του στρατηγικού επιχειρησιακού και επιχειρηματικού πλάνου με στόχο την συνεργασία όλων μαζί ενωμένων ως μία εταιρεία για να φέρουν το καλύτερο αποτέλεσμα. Η συσσωρευμένη εμπειρία και η τεχνογνωσία που προκύπτει από την ένωση των εταιρειών μας, οι συνέργειες στη λειτουργία μας, αλλά και το πάθος μας για αυτό που κάνουμε, μας κάνει αισιόδοξους ότι θα κάνουμε τη διαφορά στη μεσογειακή ιχθυοκαλλιέργεια και θα φέρουμε πραγματικά τη Μεσόγειο στα τραπέζια όλου του κόσμου, όπως επεσήμανε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η  Avramar αποτελεί παγκόσμιο ηγέτη στην παραγωγή σε λαβράκι και τσιπούρα, αλλά και τον μεγαλύτερο ιχθυοπαραγωγό μεσογειακών ψαριών στον κόσμο, παρέχει τα προϊόντα της (λαβράκι, τσιπούρα, κρανιό και φαγκρί) σε 30 χώρες ενώ το προσωπικό της αυτή τη στιγμή ξεπερνά τους 2.300 εργαζομένους, εκ των οποίων 80% βρίσκονται στην Ελλάδα και 20% στην Ισπανία.

Οι επιπτώσεις της πανδημίας

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας σημειώθηκε αρνητική εξέλιξη των πωλήσεων σε όλες τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται η Avramar, κυρίως λόγω της αναστολής λειτουργίας των χώρων εστίασης. Oι πωλήσεις της εταιρείας στο λιανικό εμπόριο αυξήθηκαν, καθώς τα σούπερ μάρκετ παρέμειναν ανοιχτά, ενώ ειδικά στην Ισπανία σημειώθηκε πιο ισχυρή ανάπτυξη. Ωστόσο, η αύξηση του λιανικού εμπορίου δεν ήταν αρκετή για να αντισταθμίσει τη μείωση της χονδρικής ειδικά στα κανάλια HORECA.

Η τρέχουσα κατάσταση, σύμφωνα με τον κ. Myers είναι πολύ δύσκολη για τον κλάδο της ιχθυοκαλλιέργειας, ειδικά στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο, υπάρχουν ωστόσο πολλές ευκαιρίες για ανάπτυξη του κλάδου και ο ίδιος εκτιμά πως υπάρχουν πολλές μελλοντικές δυνατότητες για την εταιρεία και τον στόχο της να φέρει τη Μεσόγειο στο τραπέζι μας.

Το 2021 και με τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων, η αγορά δείχνει σημαντικά σημεία ανάκαμψης ωστόσο συνεχίζεται η αβεβαιότητα  στον κλάδο. H Avramar από την πλευρά της εμφανίζει μια σταθερή αύξηση στον όγκο των πωλήσεων σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10%. Ωστόσο ως νεοσύστατη εταιρεία, όπως επισημαίνεται, πέραν των δυσμενών εξωγενών παραγόντων, έχει να διαχειριστεί αρκετές εσωτερικές αλλαγές, όπως την ενοποίηση των εταιρειών κάτω από ένα εμπορικό σήμα, τη δημιουργία μιας ενιαίας εταιρικής κουλτούρας καθώς και την ενοποίηση των διαφορετικών συστημάτων. Όπως επισημαίνει ο Ceo της Avramar, πατάμε ωστόσο σε γερές βάσεις, σε μια δυνατή εμπορική πολιτική και εκτεταμένη βάση πελατών που ενισχύουν την ικανότητά μας να αντιμετωπίσουμε τις όποιες δυσμενείς συνθήκες προκύψουν και μας επιτρέπουν να βλέπουμε με αισιοδοξία το μέλλον. 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Άνοδος των εξαγωγών της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας – Τι συμβαίνει με τον τουρκικό ανταγωνισμό