Ελλάδα
25-06-2021 | 07:54

Μετρό Θεσσαλονίκης: «Ωριμάζει» ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ των 400 εκατ. ευρώ

Μετρό Θεσσαλονίκης: «Ωριμάζει» ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ των 400 εκατ. ευρώ
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Προχωρούν απ’ ότι φαίνεται σταδιακά οι διαδικασίες για την ωρίμανση του διαγωνισμού που θα «ανοίξει τον δρόμο» για την είσοδο ιδιώτη στον τομέα λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για ΣΔΙΤ, εκτιμώμενης αξίας περίπου 400 εκατ. ευρώ και το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι για πρώτη φορά θα εισέλθει σε έργο Μετρό ιδιωτικός φορέας. Ο ανάδοχος θα αναλάβει τη λειτουργία του συστήματος αλλά και τη συντήρηση του δικτύου και των συρμών και των σταθμών.

Η Αττικό Μετρό ενέκρινε με ξεχωριστές της αποφάσεις την ανάθεση των σχετικών συμβάσεων για νομικό αλλά και χρηματοοικονομικό σύμβουλο.

Ειδικότερα, αποφάσισε ομόφωνα:

· την κατακύρωση της διαδικασίας και την ανάθεση της σύμβασης «ΠΑΡΟΧΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ΣΤΙΣ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΨΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΣΔΙΤ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ»» - RFP-400/21, Α.Σ.: 108122, στη μειοδότρια εταιρεία «Γ.Δ.ΚΑΛΛΙΜΟΠΟΥΛΟΣ – Κ.Θ.ΛΟΥΚΟΠΟΥΛΟΣ – Α.Π.ΧΙΩΤΕΛΛΗΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (οικονομική προσφορά 138.000 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α.)

αλλά και

· την κατακύρωση της διαδικασίας και την ανάθεση της σύμβασης «ΠΑΡΟΧΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ΣΤΙΣ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΨΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΣΔΙΤ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ»» - RFP-403/21, Α.Σ.: 109984, στη μειοδότρια εταιρεία «ΕΡΝΣΤ ΚΑΙ ΓΙΑΝΓΚ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ» (οικονομική προσφορά 136.500 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ).

Πρόσφατα η Αττικό Μετρό ενέκρινε την ανάθεση και της Σύμβασης Παροχής υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου στην εταιρεία «MPRIME ADVISORY SERVICES» (προσφορά ύψους 25.000 ευρώ, πλέον ΦΠΑ). Ο σύμβουλοι θα αναλάβουν την υποβοήθηση των Διευθύνσεων της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. στη σύνταξη των τευχών Δημοπράτησης.

Πρόκειται για τον γνωστό διαγωνισμό ο οποίος, όπως έχουν αναφέρει στελέχη του υπ. Υποδομών αλλά και της Αττικό Μετρό, θα «ανοίξει τον δρόμο» της εισόδου ιδιώτη στη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ενός μοντέλου που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στα εγχώρια χρονικά και δεδομένα, που όμως, αποτελεί μια συνηθισμένη πρακτική και τάση διεθνώς. Τα παραδείγματα του μετρό της Κοπεγχάγης και της Σιγκαπούρης είναι χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται ότι από πέρυσι κιόλας, από το υπουργείο Υποδομών είχε αποφασιστεί η λειτουργία του μετρό να ανατεθεί σε ιδιώτη φορέα ο οποίος θα προκύψει από διαγωνιστική διαδικασία «κατά τα πρότυπα των σύγχρονων ευρωπαϊκών συστημάτων μετρό». Όπως σημείωναν παλιότερα σενάρια, έχουμε να κάνουμε με έναν διαγωνισμό τύπου ΣΔΙΤ, ο οποίος αναμένεται να ενεργοποιήσει, όταν «βγει», το ενδιαφέρον ελληνικών τεχνικών ή μη ομίλων αλλά και διεθνών σχημάτων, αν και ελάχιστοι είναι εκείνοι οι όμιλοι παγκοσμίως που διαθέτουν εμπειρία για την λειτουργία μετρό χωρίς οδηγό, όπως θα είναι και στην περίπτωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Οι λόγοι που προκρίνεται αυτό το μοντέλο σχετίζονται με τον ανταγωνισμό, τον έλεγχο κόστους, τον εξορθολογισμό, την ευελιξία στη διαχείριση προσωπικού. Η σύμβαση που θα υπογραφεί θα αφορά τόσο την κύρια γραμμή όσο και τις επεκτάσεις προς Καλαμαριά. Σε πλήρη ανάπτυξη, ο ιδιωτικός φορέας λειτουργίας θα απασχολεί 300 άτομα προσωπικό.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.