Ελλάδα
21-01-2021 | 14:26

Οnline αγορές για 1 στους 2 καταναλωτές και μετά το άνοιγμα των καταστημάτων

Ρομίνα Νικηφόρου
Μοιράσου το
Οnline αγορές για 1 στους 2 καταναλωτές και μετά το άνοιγμα των καταστημάτων

Οι αλλαγές που έφερε η πανδημία στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων φαίνεται ότι θα διατηρηθούν και τη μετά Covid εποχή, με τις ηλεκτρονικές αγορές να έχουν μπει πλέον στην καθημερινότητα πολλών καταναλωτών.

Έρευνα του ΣΕΛΠΕ σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2020 δείχνει πως 1 στους 2 καταναλωτές (49%) θα συνεχίσει  να αγοράζει συστηματικά μέσω διαδικτύου ακόμη και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων.

Το 61% των χρηστών του διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το 15ήμερο πριν από τη διεξαγωγή της έρευνας, ποσοστό υπερδιπλάσιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αξίζει να σημειωθεί ότι υψηλά ποσοστά καταγράφονται σε δυο μεγάλες κατηγορίες: στις online αγορές τροφίμων με 14% και των αγορών έτοιμου φαγητού-delivery με 45% σε μια περίοδο που ο κλάδος της εστίασης ήταν  κλειστός.

Η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου τον Δεκέμβριο του 2020 σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020, έχει αυξηθεί σημαντικά. Όλες οι κατηγορίες προϊόντων παρουσιάζουν αύξηση με σημαντικότερες: τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, από 35% σε 46% και τα παιχνίδια και είδη δώρων από 12% σε 27%.

insider

Μόλις το 38% δηλώνει πολύ ικανοποιημένο από τις υπηρεσίες παράδοσης

Όσον αφορά στις υπηρεσίες παράδοσης μόλις το 38% των καταναλωτών δηλώνει πολύ ικανοποιημένο στη γενική ερώτηση που αφορά σε όλα τα είδη, το 36% δηλώνει λίγο ικανοποιημένο και το 25% καθόλου ικανοποιημένο. Υπενθυμίζεται άλλωστε ότι τον Δεκέμβριο εν μέσω της εορταστικής περιόδου οι παραδόσεις γίνονταν μετ' εμποδίων και με τεράστιες καθυστερήσεις ενώ αρκετά  e-shop ακόμη και μεγάλων αλυσίδων έβγαιναν εκτός λειτουργίας λόγω αδυναμίας παράδοσης εγκαίρως.

Αντίθετα τα ποσοστά των πελατών που εμφανίζονταν ικανοποιημένοι είναι υψηλά στις κατηγορίες των online σούπερ μάρκετ (81%) και του delivery φαγητού (82%), όπου στην πλειονότητα τους την παράδοση τη διαχειρίζονται οι εταιρείες με δικές τους υπηρεσίες ή μέσα από ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

insider

 

 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.