Με προσφορές που φτάνουν μέχρι και το 70% συμμετέχουν στην Black Friday καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, αν και σε πολλές περιπτώσεις οι προσφορές αυτές κρύβουν «παγίδες».

Οι πρώτες ώρες της Black Friday στην Ελλάδα φανερώνουν την προθυμία των καταναλωτών να κάνουν αγορές σε χαμηλότερες τιμές, ωστόσο οι ουρές είναι μικρότερες σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. 

Πολλές μεγάλες αλυσίδες έχουν ξεκινήσει νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, σήμερα σχεδόν όλες οι μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις σε όλους τους κλάδους θα συμμετάσχουν στη Black Friday, με τους εμπόρους να υπόσχονται προσφορές έως και 70% σε ορισμένα προϊόντα. Άλλωστε όπως δήλωσε τις προηγούμενες μέρες στο insider.gr o πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνηςο Νοέμβριος παρά τις ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν πήγε καλά για τους εμπόρους, έτσι ποντάρουν στη σημερινή μέρα για αύξηση του τζίρου τους.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και καλό είναι να έχουν κάνει έρευνα αγοράς, πριν πραγματοποιήσουν τις αγορές τους.

1

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος προτείνει την τήρηση πέντε κανόνων που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών»:

1. Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.

2. Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.

3. Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.

4. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι' αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

5. Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.

«Καλό θα ήταν να γνωρίζουν όλοι ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κλπ) έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι «πρέπει» να εκμεταλλευτεί τις προσφορές, σπεύδοντας στα μαγαζιά», καταλήγει η ανακοίνωση.