Millennials: η γενιά που κερδίζει επειδή μοιράζεται

Κωνσταντίνος Καλοφωλιάς
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Millennials: η γενιά που κερδίζει επειδή μοιράζεται

Πολλοί αναφέρονται σε αυτή τη γενιά με τον όρο Millennials. Στην ουσία πρόκειται για νέους ανθρώπους που δεν έχουν συμπληρώσει ακόμα το 35ο έτος της ηλικίας τους. Αν τους ρωτήσετε ποια είναι τα όνειρά τους θα σας απαντήσουν ότι θα ήθελαν να γυρίσουν όλο τον κόσμο, αλλά αρέσκονται εξ΄ ίσου και στα πνευματικά ταξίδια μέσα από τα βιβλία. Δηλώνουν λάτρεις των νέων τεχνολογιών όχι μόνο για να επικοινωνούν δωρεάν με τους φίλους τους αλλά και για να εκμεταλλεύονται τις ευκαιρίες για αγορές που βρίσκουν το διαδίκτυο. Γνωρίζουν ότι η μόρφωση που μπορεί να πήραν στο σχολείο ή στο πανεπιστήμιο δεν αρκεί για να είναι ανταγωνιστικοί σήμερα, καθώς οι εξελίξεις τρέχουν πιο γρήγορα από ποτέ και η αγορά εργασίας είναι πια παγκόσμια. Έτσι, επιμορφώνονται διαρκώς μέσα από διαδικτυακά courses και εξ’ αποστάσεως προγράμματα που παρέχουν κορυφαία πανεπιστήμια δωρεάν. Με δυο λόγια, προτιμάνε μια ζωή πιο πλούσια σε εμπειρίες παρά σε ακίνητα και αυτοκίνητα, ενώ είναι ανοικτοί σε νέες ιδέες και αλλαγές. Και στο σημείο αυτό λειτουργεί ο αλάνθαστος νόμος της οικονομίας που λέει ότι η αγορά απεχθάνεται τα κενά και όταν υπάρχει μια ανάγκη πάντα κάποιος προσφέρει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που θα την καλύψει.

To sharing economy (Οικονομία Διαμοιρασμού)

Ευχάριστες διακοπές, οικονομικές μετακινήσεις, απόλαυση αγαθών και υπηρεσιών που δεν δικαιολογούν οι αμοιβές από την εργασία τους, όλα αυτά και άλλα πολλά τα προσφέρει σε αυτή τη γενιά το sharing economy. Μια βόλτα με ένα αυτοκίνητο που ίσως να μηνείναι σε θέση ποτέ να αγοράσουν, διαμονή σε μέρη που οι τιμές των ξενοδοχείων φαντάζουν απλησίαστες αλλά και εργασίες στο σπίτι που απαιτούν τη χρήση ακριβών εργαλείων γίνονται σήμερα πραγματικότητα πιο γρήγορα και οικονομικά από ποτέ. Μέσα από συγκεκριμένες διαδικτυακές πλατφόρμεςη ζήτηση συναντάει την πρόσφορα και έτσι κάποιος που δεν χρησιμοποιεί το σπίτι του για μερικές μέρες μπορεί να το ενοικιάσει σε κάποιον που θα ήθελε να αποφύγει το κόστος διαμονής σε ένα ξενοδοχείο. Επίσης, κάποιος που δεν χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του όλη τη μέρα μπορεί να το προσφέρει προς ενοικίασησε κάποιον που το χρειάζεται για τη μετακίνησή του. Αντίστοιχα κάποιος μπορεί να νοικιάσει ένα εργαλείο κηπουρικής σε κάποιον που θα το χρειαστεί για λίγες μόνο φορές και δεν δύναται να το αγοράσει. Επομένως, και οι δυο πλευρές βγαίνουν κερδισμένες, η μια επειδή αυξάνει το εισόδημά της αξιοποιώντας μέρος της περιουσίας της και η άλλη επειδή απολαμβάνει αγαθά και υπηρεσίες σε μικρότερο κόστος. Άλλωστε, ως γνωστόν η ευχαρίστηση που αντλείται από την απόκτηση ενός αγαθού, παρά τον κόπο που έχει απαιτηθεί για να αποκτηθεί αυτό, δεν διαρκεί για μεγάλο διάστημα.

Και για μια γενιά που η ευτυχία κρύβεται στο να δοκιμάζει νέες εμπειρίες, να ανακαλύπτει νέους κόσμους και να εξελίσσεται διαρκώς ο δρόμος του sharing economy φαντάζει ο πιο σίγουρος για να φτάσει σε αυτή.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider