Η υγραεριοκίνηση και η αεριοκίνηση αναπτύσσονται με σταθερό ρυθμό στην Ελλάδα και όπως συμβαίνει συνήθως κάποιες επιχειρήσεις «ανοίγουν» το δρόμο για να δημιουργηθεί η αγορά, να αναπτυχθούν οι υποδομές και να έρθουν σε επαφή οι ιδιώτες και οι επαγγελματίες οδηγοί με τα εναλλακτικά καύσιμα.
Η εταιρεία Tsopelogiannis, αποτελεί μία από τις πλέον αναγνωρισμένες επιχειρήσεις στον τομέα και διαθέτει καταστήματα στην Αττική και πλέον αναπτύσσεται μέσω franchising σε όλη την Ελλάδα.
Ο γενικός διευθυντής της επιχείρησης κ. Δημήτρης Τσοπελογιάννης, μιλά για την επιτυχημένη πορεία της επιχείρησης, για την αγορά της υγραερίοκίνησης και της αεριοκίνησης, για τα πλεονεκτήματα που παρουσιάζουν τα εναλλακτικά καύσιμα για τους ιδιώτες και τις επιχειρήσεις αλλά και για τα κίνητρα που απαιτούνται στην Ελλάδα για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου. Δεδομένου ότι η εταιρεία θεωρείται στην Ελλάδα πρωτοπόρος στις μετατροπές οχημάτων και έχει συνεργασία με αναγνωρισμένες επιχειρήσεις στην Ευρώπη, μας μεταφέρει και κάποιες καινοτόμες ιδέες, οι οποίες θα μπορούσαν με ευκολία να εφαρμοστούν και στην Ελλάδα και να ωφεληθούν οι ιδιώτες, οι επιχειρήσεις αλλά και ολόκληρη η οικονομία.
Ακολουθεί η συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Δημήτρης Τσοπελογιάννης:
1) Πώς θα αξιολογούσατε την πορεία τς αγοράς της υγραεριοκίνησης και της αεριοκίνησης όσον αφορά στις μετατροπές;
Οι μετατροπές αφορούν κυρίως στην υγραεριοκίνηση και γίνονται από ιδιώτες αλλά και από επιχειρήσεις. Αυτή τη στιγμή οι εγκαταστάσεις πραγματοποιούνται με έναν σταθερό ρυθμό, κυρίως από ιδιώτες αλλά και από επιχειρήσεις που προέρχονται από διάφορους κλάδους όπως είναι οι μεταφορικές εταιρείες, ο τουρισμός, η μαζική εστίαση, οι φαρμακευτικές και άλλες επιχειρήσεις που απασχολούν εξωτερικούς πωλητές.... Όλα τα βενζινοκίνητα οχήματα μπορούν να μετατραπούν σε υγραερίου, από ΙΧ μέχρι φορτηγά 3,5 τόνων.
2) Πρακτικά τι κερδίζει ένας οδηγός με τη μετατροπή ενός βενζινοκίνητου οχήματος σε υγραεριοκίνητο;
Η μετατροπή σίγουρα είναι πιο συμφέρουσα καθώς πρόκειται για ένα πιο οικονομικό καύσιμο το οποίο επιτρέπει στους καταναλωτές να μετακινούνται εντός πόλεως ή να διανύουν μεγάλες αποστάσεις χωρίς να σκέφτονται το κόστος του καυσίμου. Όταν γίνει μετατροπή, η απόσβεση γίνεται στα 12.000-15.000 χλμ. Για παράδειγμα, ένα μικρομεσαίο οικογενειακό όχημα το οποίο κάνει 15.000 χλμ το χρόνο κάνει απόσβεση σε 10 μήνες περίπου. Με τον τρόπο αυτό ο καταναλωτής εξοικονομεί χρήματα και του μένει το κεφάλαιο, το οποίο θα δαπανούσε για την αγορά ενός καινούριου οχήματος. Το υγραέριο ως καύσιμο έχει πολλά πλεονεκτήματα και όταν η επιχείρηση η οποία αναλαμβάνει τη μετατροπή και το service είναι αξιόπιστη, αυτό επιφέρει πολλαπλασιαστικά οφέλη. Εμείς είμαστε η μόνη εταιρεία η οποία προσφέρει εγγυήσεις, πιστοποιήσεις (είμαστε η μοναδική εταιρεία που διαθέτει πιστοποιήσεις τηςTÜV AUSTRIA, ολοκληρωμένο after sales service και δεδομένου ότι λειτουργούμε για πάνω από 30 χρόνια και έχουμε κάνει πάνω από 30.000 εγκαταστάσεις συστημάτων υγραεριοκίνησης τα τελευταία χρόνια μπορούμε να εγγυηθούμε ότι διαθέτουμε μεγάλη εμπειρία στον τομέα.
Φυσικά, δεν πρέπει να αγνοεί κανείς ότι το υγραέριο είναι περίπου κατά 30% πιο φθηνό σε σύγκριση με το πετρέλαιο και κατά 50% φθηνότερο σε σύγκριση με τη βενζίνη και έχει υπολογιστεί ότι ένας μέσος οδηγός μπορεί να εξοικονομεί ετησίως τουλάχιστον 1500 ευρώ συγκριτικά με την κίνηση με βενζίνη. Ακόμη, τα υγραεριοκίνητα οχήματα παρουσιάζουν μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (κατά 10% ε σύγκριση με τη βενζίνη και κατά 5% σε σύγκριση με το πετρέλαιο). Όλα αυτά είναι παράγοντες που πρέπει να συνεκτιμώνται.
3) Θα μας πείτε και λίγα λόγια για τα οφέλη της μετατροπής σε φυσικού αερίου;
Όπως ίσως θα γνωρίζετε, το φυσικό αέριο θεωρείται ως η «γέφυρα» της μετάβασης από τις συμβατικές στις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας. Πρόκειται για ένα καύσιμο το οποίο είναι απόλυτα συμβατό με τους υφιστάμενους εναλλακτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επιπλέον, μειώνει τη συνολική κατανάλωση καυσίμου περιορίζοντας την ατμοσφαιρική ρύπανση. Οδηγώντας ένα όχημα με φυσικό αέριο επιτυγχάνει κανείς έως 68% οικονομία στο κόστος καυσίμου ανά χλμ σε σύγκριση με τη βενζίνη και έως 40% σε σύγκριση με το πετρέλαιο.
Σε αυτό το σημείο, αξίζει να αναφέρουμε ότι για τις εταιρείες διαθέτουμε ένα νέο προϊόν. Για επαγγελματικούς στόλους με diesel κινητήρες υπάρχει η δυνατότητα μετατροπής τους σε φυσικό αέριο. Είναι δηλαδή διπλής καύσης (diesel/φυσικό αέριο) και επιτυγχάνεται εξοικονόμηση έως και 28%. Με βάσει έναν υπολογισμό που κάναμε πρόσφατα, ένα μέσο επαγγελματικό μέχρι 3,5 τόνους μπορεί να εξοικονομήσει μέχρι 3.500 ευρώ ανά 100.000 χλμ.
4) Θεωρείτε ότι υπάρχουν επαρκή κίνητρα για την ανάπτυξη των εναλλακτικών καυσίμων όπως είναι το υγραέριο και το φυσικό αέριο στην κίνηση οχημάτων;
Τα κίνητρα σίγουρα δεν επαρκούν. Οι εκάστοτε κυβερνήσεις θα έπρεπε να είχαν λάβει μέτρα όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στην Ισπανία, την Ιταλία, την Αγγλία όπου επιδοτούνται οι εγκαταστάσεις. Στην Αγγλία, σχεδιάζεται η εναλλακτική μετακίνηση με υγραέριο ώστε τα παγκοσμίως αναγνωρίσιμα λονδρέζικα ταξί να μετατραπούν σε υγροαερικίνητα οχήματα. Στην Ισπανία έχει ξεκινήσει πρόγραμμα επιδότησης. Η τοπική κυβέρνηση της Μαδρίτης σε μια προσπάθεια μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης πήρε την πρωτοβουλία Strategy for Air Quality of the Community of Madrid και προχωρά στην επιδότηση των μετατροπών οχημάτων σε υγραεριοκίνητα. Σχολειά, υπηρεσίες και Αρχές όπως είναι η Αστυνομία και οι υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης, δημόσια μέσα μεταφοράς, πυροσβεστικά και απορριμματοφόρα έχουν μετατραπεί σε φυσικού αερίου σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό συμβαίνει με κίνητρα που παρέχει το κράτος. Αντίθετα, στην Ελλάδα, οι περισσότερες πρωτοβουλίες ανήκουν σε ιδιώτες. Χρειάζονται συνέργειες και οικονομική στήριξη από την πλευρά των αρμόδιων αρχών συνυπολογίζοντας πάντα τα πολλαπλασιαστικά οφέλη που θα προκύψουν και για την οικονομία.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα από τη τη Βρετανία: η εταιρεία Alternatech βρήκε τον τρόπο να καταστήσει τους μεγάλους εταιρικούς στόλους πολύ πιο οικονομικούς και φιλικούς προς το περιβάλλον. Προκειμένου να μην επιβαρυνθούν το κόστος της μετατροπής σε CNG ή LPG οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν επαγγελματικούς στόλους ή μεμονωμένα επιχειρηματικά οχήματα, η εταιρεία προσφέρει έτοιμα οχήματα διπλού καυσίμου τα οποία τα έχει μετατρέψει η ίδια και τα διαθέτει στις επιχειρήσεις μέσω leasing.
Παράλληλα, όσον αφορά στο φυσικό αέριο κίνησης, παρά το γεγονός ότι στην Ελλάδα χρησιμοποιείται από οχήματα δημόσιας χρήσης (600 λεωφορεία ΟΣΥ, 102 απορριμματοφόρα δήμων) αλλά και από επαγγελματικά οχήματα (ταξί κλπ) και ιδιώτες, η περιορισμένη τροφοδοσία του (λόγω του μικρού αριθμού πρατηρίων) εξακολουθεί να αποτελεί πρόβλημα και για το λόγο αυτό το κράτος σε συνεργασία με τις επιχειρήσεις θα πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλίες χρηματοδότησης και διεύρυνσης του υφιστάμενου δικτύου πρατηρίων.
Ακόμη, θα έπρεπε να επιτρέπεται η κυκλοφορία οχημάτων που προέρχονται από μετατροπή στο δακτύλιο. Αυτή τη στιγμή επιτρέπεται μόνο στα εργοστασιακά οχήματα φυσικού αερίου ή υγραερίου, κάτι που σημαίνει ότι ευνοούνται τα εισαγόμενα και όχι οχήματα που έχουν ουσιαστικά μετατραπεί στην Ελλάδα, σε τοπικές επιχειρήσεις. Αυτό έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις για την οικονομία, την απασχόληση και σίγουρα επιδρά ανασταλτικά στην απόφαση του καταναλωτή να προχωρήσει σε μετατροπή.
5) Προσφέρετε κάποιες δυνατότητες χρηματοδότησης/επιδότησης;
Σαφώς υπάρχουν πολλές διευκολύνσεις με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας και πάντα σε συνεργασία μαζί τους βρίσκουμε μια λύση «στα μέτρα τους». Για παράδειγμα, προσφέρουμε τη δυνατότητα αποπληρωμής της μετατροπής των οχημάτων σε έως και 48 δόσεις ακόμη και χωρίς τη χρήση πιστωτικής κάρτας. Ακόμη, κατά καιρούς συμμετέχουμε σε προγράμματα επιδότησης εταιρικών στόλων και πρόσφατα χρηματοδοτήσαμε την εγκατάσταση συστήματος φυσικού αερίου σε 40 βενζινοκίνητα οχήματα έως 3,5 τόνων, με 800 ευρώ ανά αυτοκίνητο.
6) Η εταιρεία αναπτύσσεται και μέσω franchising....
Προκειμένου να καλύψουμε τις αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών και των επιχειρήσεων που στρέφονται στο υγραέριο και το φυσικό αέριο, αναπτυσσόμαστε μέσω franchising προσφέροντας την ευκαιρία στους εν δυνάμει συνεργάτες της να ανοίξουν τη δική τους επώνυμη επιχείρηση «υπό την ομπρέλα» ενός αναγνωρίσιμου ομίλου επιχειρήσεων, ο οποίος δραστηριοποιείται στο χώρο του αυτοκινήτου από το 1985 και έχει εξυπηρετήσει πάνω από 115.000 αυτοκίνητα.
Λίγα λόγια για τον όμιλο Tsopelogiannis
Ο Όμιλος επιχειρήσεων Tsopelogiannis, δραστηριοποιείται στο χώρο του αυτοκινήτου από το 1985, έχοντας εξυπηρετήσει πάνω από 115.000 αυτοκίνητα, ενώ περισσότερες από 30.000 εγκαταστάσεις συστημάτων υγραεριοκίνησης έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια.
Το σύνολο των τεχνικών που απασχολεί η επιχείρηση είναι πιστοποιημένο από το Υπουργείο Μεταφορών και διαθέτει εξειδίκευση με τις υψηλότερες προδιαγραφές στις αντίστοιχες εταιρείες που εκπροσωπεί ο όμιλος ανά την Ευρώπη.
Τα συνεργεία της Tsopelogiannis είναι εφοδιασμένα με τον πλέον άρτιο εξοπλισμό και είναι σχεδιασμένα βάσει των ευρωπαϊκών προτύπων ώστε η τοποθέτηση του συστήματος στο αυτοκίνητο να πληροί τις υψηλότερες προδιαγραφές ποιότητας.
Η εταιρεία Tsopelogiannis εισάγει στην Ελλάδα τις πλέον καταξιωμένες εταιρείες στο χώρο της υγραεριοκίνησης που το όνομά τους είναι συνώνυμο με την ποιότητα και την άμεση εξυπηρέτηση. Επίσης, αντιπροσωπεύει αποκλειστικά μερικές από τις πλέον δημοφιλείς εταιρείες υγραεριοκίνησης στην Ευρώπη, έχοντας έτσι τη δυνατότητα να προσφέρει στους πελάτες της τις χαμηλότερες τιμές της αγοράς σε συνδυασμό με τη μέγιστη ποιότητα.
Η επιχείρηση προσφέρει υπηρεσίες για όλο το φάσμα της μετατροπής καθώς αναλαμβάνει για λογαριασμό των πελατών της τη διεκπεραίωση όλων των σχετικών γραφειοκρατικών διαδικασιών, ώστε το αυτοκίνητό να είναι πλήρως νόμιμο μετά την εγκατάσταση του συστήματος υγραερίου.
Περισσότερες πληροφορίες για την εταιρεία: www.tsopelogiannisautogas.gr