Αυτοκίνητο
09-06-2019 | 11:15

Τα 5 πιο «καθαρά» μικρά SUV

Μοιράσου το
Τα 5 πιο «καθαρά» μικρά SUV

Mύθος, ότι όλα τα SUV είναι ρυπογόνα. Απόδειξη οι χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 5 SUV της μικρής κατηγορίας χωρίς σύστημα τετρακίνησης.

Τα SUV κατακτούν την παγκόσμια αγορά, ωστόσο πολλοί εξακολουθούν να τα θεωρούν ιδιαίτερα ρυπογόνα. Ερευνα της ελβετικής εταιρείας συμβούλων GFB Consulting απέδειξε, ότι αυτό δεν ευσταθεί πάντα, καθώς υπάρχουν πλέον αρκετά μοντέλα ελεύθερου χρόνου με οικονομικές καταναλώσεις καυσίμου και χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Στην ίδια έρευνα παρουσιάστηκε η κορυφαία πεντάδα των Crossover πόλης με βάση τις εκπομπές ρύπων και εξαιρώντας από αυτήν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και τα Plug-in υβριδικά, τα οποία προσφέρουν λόγω τεχνολογίας ακόμη χαμηλότερες τιμές.

Επίσης, στο μικροσκόπιο των ερευνητών μπήκαν αποκλειστικά μοντέλα με κίνηση στους δύο τροχούς, καθώς η τετρακίνηση αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Suzuki Ignis 1.2 16 V MHEV, που έχει στην εμπροσθοκίνητη εκδοχή του 4,3 λίτρα αμόλυβδης μέση κατανάλωση και εκπέμπει 99 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο στην ατμόσφαιρα. Οι αντίστοιχες τιμές του ίδιου αυτοκινήτου με τετρακίνηση όμως, είναι 4,7 λίτρα και 106 γρ., οπότε βλέπουμε εύκολα τις διαφορές.

Να σημειώσουμε εξάλλου, ότι η αξιολόγηση περιελάμβανε μόνον μοντέλα που πληρούσαν τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές 6d και 6d Temp και όχι παλαιότερες, ώστε να είναι η σύγκριση απολύτως επίκαιρη και να αντιστοιχεί στις τελευταίες ευρωπαϊκές οδηγίες.

Δείτε τα πέντε πιο «πράσινα» SUV των μικρών κατηγοριών με βάση τα ελβετικά αποτελέσματα, τα οποία θεωρούνται ιδιαίτερα αξιόπιστα καθώς το ποσοστό των πωλήσεων SUV στη συγκεκριμένη χώρα έχει ξεπεράσει πλέον το 43%.

Το υβριδικό SUV της Toyota δεν είναι Plug-in, δηλαδή δεν φορτίζεται εξωτερικά, γι αυτό και μπήκε στην αξιολόγηση. Αποδίδει 122 ίππους, εμφανίζει 3,8 λίτρα αμόλυβδης μέση κατανάλωση και επιβαρύνει την ατμόσφαιρα «μόνον» με 88 γρ. ανά χιλιόμετρο!

Διαθέτει ίδιον πετρελαιοκινητήρα 102 ίππων με το αδελφό DS3 Crossback. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε όμως 3,5 λίτρα μέση κατανάλωση diesel και 91 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ.

Το νέο Crossover λανσάρεται αυτές τις ημέρες στη χώρα μας και στη συγκεκριμένη περίπτωση διαθέτει πετρελαιοκινητήρα 102 ίππων με μέση κατανάλωση 3,7 λίτρων ανά 100 χλμ. και 97 γρ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ.

Πρόκειται για την έκδοση φυσικού αερίου του μικρότερου SUV της ισπανικής μάρκας με 90 ίππους ισχύ, μέση κατανάλωση 5,4 κιλά αερίου ανά 100 χλμ. και 98 γρ. εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

To ιαπωνικό μοντέλο διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία και αποδίδει στη συγκεκριμένη έκδοση 90 ίππους. Η μέση κατανάλωση ανέρχεται σε 4,3 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. και εκπέμπει 99 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ. διαδρομής.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.