LNG: Σε υψηλό 8 μηνών τα ναύλα μεταφοράς λόγω Μέσης Ανατολής

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
LNG: Σε υψηλό 8 μηνών τα ναύλα μεταφοράς λόγω Μέσης Ανατολής
Στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων οκτώ μηνών έχει ανέλθει το κόστος μεταφοράς για τα φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς η διαθεσιμότητα των πλοίων έχει περιοριστεί λόγω της μετατόπισης προς την Ασία, την ίδια στιγμή που η σύγκρουση στη Μέση Ανατολή έχουν κλιμακωθεί.

Στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων οκτώ μηνών έχει ανέλθει το κόστος μεταφοράς για τα φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς η διαθεσιμότητα των πλοίων έχει περιοριστεί λόγω της μετατόπισης προς την Ασία, την ίδια στιγμή που η σύγκρουση στη Μέση Ανατολή έχουν κλιμακωθεί.

Τα ναύλα στον Ατλαντικό για πλοία με δίχρονες μηχανές, ικανά να μεταφέρουν 174.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου φυσικού αερίου, τον πιο συνηθισμένο τύπο στην αγορά, εκτιμήθηκε στα 51.750 δολάρια την ημέρα τη Δευτέρα, το υψηλότερο επίπεδο από τις 3 Οκτωβρίου, σύμφωνα με την εταιρεία τιμολόγησης Spark Commodities.

Η τιμώ των ναύλων στον Ειρηνικό για την ίδια κατηγορία πλοίων αυξήθηκε επίσης, με την Spark να την εκτιμά στα 36.750 δολάρια/ημέρα τη Δευτέρα, το υψηλότερο επίπεδο από τις 25 Οκτωβρίου, όπως αναφέρει το Reuters.

«Αυτή η αύξηση των παγκόσμιων ναύλων μεταφοράς LNG οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη στενή διαθεσιμότητα πλοίων, η οποία με τη σειρά της έχει προκληθεί από τη μετατόπιση του καθορισμού τιμών για τα αμερικανικά φορτία», δήλωσε ο αναλυτής Qasim Afghan της Spark Commodities.

«Αυτό έχει επιδεινωθεί περαιτέρω από το κλίμα της αγοράς γύρω από την εξελισσόμενη κατάσταση στη Μέση Ανατολή», δήλωσε.

Ένας πρόσφατος διαγωνισμός της Αιγύπτου για την αγορά έως 160 φορτίων LNG έως το 2026 οδήγησε επίσης σε αύξηση της ζήτησης για πλοία.

Τον Φεβρουάριο, οι τιμές μεταφοράς LNG υποχώρησαν στα χαμηλότερα επίπεδα πενταετίας, καθώς ο παγκόσμιος στόλος επεκτάθηκε και οι υψηλότερες τιμές παράδοσης στην Ευρώπη έδωσαν κίνητρο στα αμερικανικά φορτία να παραμείνουν στον Ατλαντικό αντί να ταξιδέψουν στην Ασία. Ο μικρότερος μέσος χρόνος ταξιδιού αύξησε τη διαθεσιμότητα των δεξαμενόπλοιων.

Ωστόσο, τις τελευταίες δύο εβδομάδες, έχει γίνει εξίσου επικερδής η παράδοση LNG τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία, επομένως τα φορτία spot έχουν πλέον κίνητρο να ταξιδεύουν στην Ασία μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, αυξάνοντας τον μέσο χρόνο ταξιδιού και μειώνοντας τα διαθέσιμα προς ναύλωση πλοία, δήλωσε ο Afghan.

Η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν έχει προκαλέσει φόβους ότι η Τεχεράνη μπορεί να κλείσει το Στενό του Ορμούζ σε περαιτέρω αντίποινα.

Ως αποτέλεσμα, οι πλοιοκτήτες αναβάλλουν τη ναύλωση πλοίων, γεγονός που μειώνει τη διαθεσιμότητα των δεξαμενόπλοιων και ανεβάζει τις τιμές, δήλωσε εμπορική πηγή, η οποία αρνήθηκε να κατονομαστεί καθώς δεν είχε την άδεια να μιλήσει στα μέσα ενημέρωσης.

Το κόστος ασφάλισης για τα δεξαμενόπλοια LNG που διέρχονται από τα Στενά του Ορμούζ έχει επίσης αυξηθεί, δήλωσαν τρεις εμπορικές πηγές, ενώ μία να προσθέτει ότι το ασφάλιστρο για τον πολεμικό κίνδυνο έχει αυξηθεί έως και πέντε φορές από την έναρξη της σύγκρουσης Ισραήλ-Ιράν.

Περίπου το 20% της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου και φυσικού αερίου ρέει μέσω του Στενού του Ορμούζ, που βρίσκεται μεταξύ Ιράν και Ομάν.

Το Κατάρ, ένας από τους κορυφαίους εξαγωγείς υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο, στέλνει σχεδόν το σύνολο των προμηθειών του μέσω του στενού.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ράλι στις μετοχές και νέα βουτιά για πετρέλαιο μετά την εκεχειρία Τραμπ

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider