Καύσιμα: «Χρυσάφι» κοστίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές μετά τις ευρωπαϊκές κυρώσεις στις ρωσικές εξαγωγές

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Καύσιμα: «Χρυσάφι» κοστίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές μετά τις ευρωπαϊκές κυρώσεις στις ρωσικές εξαγωγές
Περίπου 600 πλοία έχουν ενταχθεί σε έναν «σκιώδη στόλο» πλοίων που βοηθούν τη Ρωσία να διατηρήσει τη ροή του πετρελαίου της.

Στα ύψη αυξάνεται το κόστος θαλάσσιας μεταφοράς βενζίνης και άλλων καυσίμων λίγες μέρες μετά τις κυρώσεις που στοχεύουν στο πετρέλαιο της Ρωσίας.

Τα ημερήσια κέρδη για σχετικά μικρά τάνκερ που παραδίδουν διυλισμένα καύσιμα στον Ατλαντικό ωκεανό έχουν αυξηθεί κατά περίπου 280% αυτή την εβδομάδα, φτάνοντας τα 41.968 δολάρια, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Baltic Exchange στο Λονδίνο. Αυξήθηκαν κατά 58% μόνο την Πέμπτη, η μεγαλύτερη ημερήσια άνοδος από τα τέλη του 2021.

Αιτία αποτελεί εν μέρει η διχοτόμηση του στόλου με ορισμένα τάνκερ να εξυπηρετούν τα συμφέροντα της Μόσχας και άλλα τη διεθνή αγορά, και δείχνει πως οι κυρώσεις ενάντια στα έσοδα της Ρωσίας από το πετρέλαιο μπορεί να γυρίσουν μπούμερανγκ.

«Οι ρωσικοί όγκοι συνεχίζουν να κινούνται με τον ίδιο ρυθμό και αυτό απαιτεί πολλά πλοία», δήλωσε στο Bloomberg ο Lars Bastian Ostereng, αναλυτής της Arctic Securities. «Τελικά η άνοδος δείχνει ότι η ζήτηση είναι αρκετά καλή και τα θεμελιώδη στοιχεία είναι ισχυρά».

Περίπου 600 πλοία έχουν ενταχθεί σε έναν «σκιώδη στόλο» πλοίων που βοηθούν τη Ρωσία να διατηρήσει τη ροή του πετρελαίου της. Αυτό με τη σειρά του αφήνει λιγότερα πλοία που εξυπηρετούν άλλους εξαγωγείς πετρελαίου και αυξάνει το κόστος των ναύλων.

Αλλά η άνοδος των τιμών δεν αφορά αποκλειστικά στη μετάβαση των τάνκερ προς τις ρωσικές εξαγωγές.

Η ΕΕ απαγόρευσε τις εισαγωγές ρωσικών καυσίμων από τις 5 Φεβρουαρίου. Πριν από αυτό, η Ένωση ήρε την αγορά ραφιναρισμένων προϊόντων από αλλού για να εξασφαλίσει άφθονη προσφορά, κάτι που εκτόπισε ορισμένα πλοία σε έναν ήδη αραιό στόλο.

Τώρα, καθώς οι αγορές αυξάνονται αλλού, οι τιμές εκτοξεύονται. Τα πλοία που πλέουν από την Ευρώπη στη Δυτική Αφρική σημείωσαν το μεγαλύτερο ημερήσιο κέρδος τους την Πέμπτη από τότε που άρχισαν να δημοσιεύονται στοιχεία πέρυσι.

Ωστόσο, η μετάβαση ορισμένων δεξαμενόπλοιων στη Ρωσία μπορεί να βοηθήσει.

«Αυτό που ακούμε είναι ότι πολλά πλοία ξαφνικά αφαιρέθηκαν από λίστες χωρητικότητας και κατευθύνθηκαν προς τη Ρωσία», δήλωσε ο Eirik Haavaldsen, ναυτιλιακός αναλυτής στην Pareto Securities AS στο Όσλο. «Έτσι ξαφνικά ο εφοδιασμός των σκαφών σχεδόν εξαφανίστηκε χθες».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

«Άλμα» για το πετρέλαιο, μετά τα σχέδια της Ρωσίας για μείωση παραγωγής - Πάνω από τα 86 δολ. το Brent

Σνάμπελ (ΕΚΤ): Θα συνεχιστούν οι αυξήσεις των επιτοκίων - Δεν είναι εξασφαλισμένη η «ομαλή προσγείωση» της οικονομίας

Σύνοδος Κορυφής: Μια «συμφωνία» με κερδισμένη προς το παρόν «μόνο» την... Γερμανία

gazzetta
gazzetta reader insider insider