Κιλά των γιορτών: Πώς θα επανέλθετε στο φυσιολογικό σας βάρος

Newsroom
Μοιράσου το
Κιλά των γιορτών: Πώς θα επανέλθετε στο φυσιολογικό σας βάρος
Η σωστή προσέγγιση είναι το «κλειδί» για την επίτευξη του στόχου, με διάρκεια στο αποτέλεσμα.

Η υπερφαγία των γιορτών είναι ένα «φαινόμενο» που λίγο ως πολύ όλοι το βιώνουν. Με τη λήξη της εορταστικής περιόδου, όμως, ξεκινά ο αγώνας για την απώλεια των επιπλέον κιλών. Η σωστή προσέγγιση είναι το «κλειδί» για την επίτευξη του στόχου, με διάρκεια στο αποτέλεσμα.

Η πικρή αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει μαγικό ραβδί για την απώλεια των κιλών, ούτε για την αποτοξίνωση του οργανισμού από τις ανθυγιεινές επιλογές των εορτών. Το γρήγορο αδυνάτισμα που υπόσχονται χιλιάδες δίαιτες είναι ένας μύθος που σε μεγάλο βαθμό έγκειται στην απώλεια υγρών και όχι σωματικού λίπους. Γι’ αυτό και η προσπάθεια πάει χαμένη μόλις υιοθετηθεί ξανά μια κανονική διατροφή.

«Η πραγματικότητα είναι ότι οι fast track δίαιτες είναι βραχύβιες προσεγγίσεις. Αντί αυτών θα πρέπει να επιδιώξετε να ακολουθήσετε μια υγιεινή διατροφή που είναι προσαρμοσμένη στις δικές σας ανάγκες και φυσικά βιώσιμες για εσάς, να υιοθετήσετε μια ολιστική προσέγγιση χωρίς ακρότητες, για να χάσετε το βάρος που πήρατε στις γιορτές και να είστε υγιείς το νέο έτος», επισημαίνει ο Ειδικός Εφαρμογών Διαιτολογίας κ. Δημήτρης Οικονομάκης.

Γιατί τις γιορτινές ημέρες η υπερκατανάλωση αλκοόλ, επεξεργασμένων τροφίμων και άλλων ανθυγιεινών εδεσμάτων, δεν οδήγησε μόνο σε αύξηση του σωματικού βάρους, αλλά είχε επιπτώσεις και στην υγεία, όπως αύξηση των τριγλυκεριδίων και της κακής χοληστερόλης καθώς και αύξηση της αντίστασης στην ινσουλίνη. Για τους λιγότερο εγκρατείς, η έλλειψη φραγμών και ορίων τις τελευταίες εβδομάδες ενδεχομένως να έχει οδηγήσει στην εμφάνιση λίπους στο συκώτι, μιας κατάστασης που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής.

Όπως επισημαίνει ο κ. Οικονομάκης, «όλες αυτές οι επιπτώσεις της γαστριμαργίας των ημερών μπορούν να ανατραπούν με τη σωστή προσέγγιση. Κι επειδή οι αυξομειώσεις του σωματικού βάρους έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία, το πρώτο που χρειάζεται είναι να αλλάξετε τη νοοτροπία σας για το φαγητό, να μάθετε να τρέφεστε σωστά και να γυμνάζεστε, να μην το κάνετε καταναγκαστικά και να είστε συνεπείς στις αποφάσεις σας. Καμία αυστηρή δίαιτα δεν μπορεί να ακολουθηθεί για πάντα, αλλά μια εξατομικευμένη και ευέλικτη διατροφή μπορεί».

8 αποτελεσματικά «βήματα»

Σε γενικές γραμμές, η υιοθέτηση διαχειρίσιμων αλλαγών βοηθά στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού και στην απώλεια βάρους. Ο ειδικός παραθέτει τα 8 βήματα που μπορούν να οδηγήσουν στην επίτευξη του στόχου:

• Υιοθετήστε τη συνήθεια να τρώτε τρία γεύματα την ημέρα και ξεχάστε όλα τα σνακ για λίγο διάστημα. Το δείπνο θα πρέπει να το απολαμβάνετε έως τη δύση του ηλίου, αφού η νηστεία για 16 ώρες το 24ωρο βοηθά στην απώλεια και διατήρηση του βάρους, ακόμα κι αν οι συνολικά προσλαμβανόμενες θερμίδες παραμένουν οι ίδιες, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Cell Metabolism.

• Αυξήστε την πρόσληψη φυτικών ινών από φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Οι μεγάλες μερίδες λαχανικών πρέπει να είναι καθημερινά στο τραπέζι σας, μαζί με λίγους υδατάνθρακες ολικής άλεσης. Μην παραλείπετε να τρώτε ένα μήλο την ημέρα, καθώς αυτό το φρούτο περιέχει συστατικά που επιτρέπουν τη διαχείριση της χοληστερόλης.

• Αγαπήστε την πρωτεΐνη. Η προσθήκη της σε κάθε γεύμα θα σας βοηθήσει να αισθάνεστε πληρότητα για περισσότερες ώρες, και να αυξήσετε τη μυϊκή μάζα σας, η οποία ενεργοποιεί τον μεταβολισμό και τις καθημερινές καύσεις. Έτσι, εξασφαλίζεται η απώλεια βάρους, υπό την προϋπόθεση να διατηρείται το ενεργειακό ισοζύγιο.

• Παραλείψτε τους εξευγενισμένους υδατάνθρακες (ζάχαρη και όλες τις τροφές που φτιάχνονται από επεξεργασμένα άλευρα), αφού αυξάνουν τα επίπεδα ινσουλίνης και ενεργοποιούν τον μηχανισμό αποθήκευσης λίπους. Τα αυξημένα επίπεδα ινσουλίνης αυξάνουν το αίσθημα της πείνας και οδηγούν σε υπερκατανάλωση τροφής, οπότε σε αύξηση του βάρους.

• Αντικαταστήστε το αλκοόλ με πράσινο τσάι. Η έρευνα έχει δείξει ότι όσοι πίνουν 4-5 φλιτζάνια καθημερινά, αυξάνουν την απώλεια βάρους και λίπους από την κοιλιά συγκριτικά με εκείνους που δεν πίνουν πράσινο τσάι. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι η περιεκτικότητά του σε κατεχίνες, οι οποίες προκαλούν την απελευθέρωση λίπους από τα λιποκύτταρα και βοηθούν στην επιτάχυνση της ικανότητας του ήπατος να μετατρέπει το λίπος σε ενέργεια.

Εξάλλου το αλκοόλ δεν είναι παρά κενές θερμίδες που απορυθμίζουν το σάκχαρο.

• Πιείτε πολύ νερό. Η επαρκής και τακτική κατανάλωση νερού πριν από τα γεύματα μπορεί να μειώσει τις θερμίδες που προσλαμβάνονται. Επίσης, βοηθά στην αποβολή του νατρίου (η πρόσληψη του οποίου ήταν αυξημένη κατά τις ημέρες των εορτών), αποβάλλει τα παραπροϊόντα του μεταβολισμού, βοηθά στην πέψη και στην απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών, ενυδατώνει το δέρμα (που τόσο έχει ταλαιπωρηθεί τις τελευταίες ημέρες) και συμβάλει στην εύρυθμη λειτουργία του εντέρου. Η ενυδάτωση που προσφέρει απαλλάσσει επίσης από τους ενοχλητικούς πονοκεφάλους που οφείλονται στην υπερκατανάλωση αλκοόλ.

• Πείτε ναι στην άσκηση. Η γυμναστική εκτοξεύει το μεταβολισμό ειδικά όταν πραγματοποιείται το πρωί με άδειο στομάχι, γιατί έτσι το σώμα αρχίζει να καίει λίπος. Μπορείτε να κάνετε βάρη για να αυξήσετε τη μυϊκή μάζα σας και να εναλλάσσετε γρήγορο με αργό τρέξιμο ή περπάτημα για να βοηθήσετε το καρδιαγγειακό σας σύστημα. Η διαλειμματική προπόνηση, όπως λέγεται αυτή η εναλλαγή της ταχύτητας εκτέλεσης των ασκήσεων έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει τον μεταβολικό ρυθμό και καταπολεμά το μεταβολικό σύνδρομο.

• Κοιμηθείτε αρκετά (όχι υπερβολικά). Ο ποιοτικός και επαρκής ύπνος συμβάλει στον έλεγχο της όρεξης και στην πρόληψη της παχυσαρκίας. Βάλτε πρόγραμμα να κοιμάστε 7-9 ώρες την ημέρα, χωρίς η έναρξη του ύπνου να παρεκκλίνει σημαντικά. Σύμφωνα με μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης, όσοι έχουν γενετική προδιάθεση στην παχυσαρκία, εάν υιοθετήσουν αυτό το πρόγραμμα τείνουν να ελέγχουν καλύτερα το βάρος τους ανεξάρτητα από τη διατροφή τους.

«Τίποτα δεν είναι ανέφικτο, εάν βάλετε ρεαλιστικούς στόχους και δεν τους εγκαταλείψετε με την πρώτη δυσκολία ή αφορμή. Ακόμα κι αν ξεφύγετε κάποια φορά δεν πειράζει, αρκεί να επανέλθετε αμέσως. Πολύ σύντομα θα νιώσετε καλύτερα με το σώμα σας και δεν θα θέλετε να εγκαταλείψετε ποτέ τις νέες συνήθειές σας», καταλήγει ο Δημήτρης Οικονομάκης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:56

Ένωση Αστυνομικών: Δέσμη προτάσεων μετά από τον πυροβολισμό 16χρονου στο κεφάλι

23:37

Μενίδι: Επεισόδια με Ρομά για τον πυροβολισμό 16χρονου - Πυρπολήθηκε λεωφορείο

23:24

Περού: Ορκίστηκε στο Κογκρέσο η νέα προέδρος Ντίνα Μπολουάρτε

23:09

Wall Street: Πέμπτη συνεχή ημέρα απωλειών ο S&P 500 με την ύφεση να «σκιάζει» τις αγορές

22:51

Ουάσινγκτον: Ο Πούτιν δείχνει «ανεύθυνος» μιλώντας «επιπόλαια» για τα πυρηνικά όπλα

22:39

ΗΠΑ: Ισχυρή αύξηση στον καταναλωτικό δανεισμό τον Οκτώβριο

22:14

Ukrenergo: Πάνω από 1.000 πυραύλους και ρουκέτες έχει δεχτεί το ουκρανικό ηλεκτρικό δίκτυο αλλά ακόμα λειτουργεί

22:08

Πετρέλαιο: Η ενίσχυση των αποθεμάτων καυσίμων έριξε τις τιμές - «Άγγιξαν» χαμηλό έτους WTI και brent

22:01

Συρίγος για ελληνοτουρκικά: «Φοβάμαι το λάθος» - Πόσο πιθανό είναι ένα «θερμό επεισόδιο»

21:49

Κρυπτονομίσματα: «Καμπανάκι» ΕΚΤ - «Πολλαπλές φούσκες που σκάνε η μία μετά την άλλη»

21:38

Σαμαράς: Η παράταξη οφείλει να δώσει ενωμένη την εκλογική μάχη

21:27

Περού: Το Κογκρέσο υπερψήφισε την καθαίρεση του προέδρου Καστίγιο - Τελεί υπό κράτηση

21:18

Κλειστή η παλαιά εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Βέροιας: Οδοφράγματα Ρομά για τον πυροβολισμό του 16χρονου

21:15

Μενέντεζ: «Δεν θα εγκρίνω την πώληση F-16 στην Τουρκία όσο ο Ερντογάν συνεχίζει τις παραβιάσεις»

21:11

Δήμαρχος Κιέβου: Πιθανό ένα σενάριο «Αποκάλυψης» αυτόν τον χειμώνα, αλλά να μην επικρατήσει πανικός

20:57

Πώς θα είναι η παγκόσμια οικονομία το 2075: Η ανάλυση της Goldman Sachs - Oι 4 τάσεις

20:54

Χρυσός: Ανοδικά για 2η σερί ημέρα αλλά παρέμεινε κάτω από τα 1.800 δολάρια

20:39

Γερμανία: «Βαθιά ανησυχία» εκφράζει ο ομοσπονδιακός πρόεδρος για τη δράση των «Πολιτών του Ράιχ»

20:21

Μελόνι: Δεν τα έχουμε βάλει με τον ρωσικό λαό, τον πολιτισμό ή την ιστορία του

20:18

Καραγιάννης: Ξεκινούν οι εργασίες στο πρώτο κομμάτι του ΒΟΑΚ - Έχουμε να κάνουμε με έργα, όχι με «τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα»

20:07

ΕΕ: 9ο πακέτο κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας - Τι περιλαμβάνει

19:57

Με κάτι λιγότερο από ένα δισ. η ΕΚΤ κρατάει -ακόμα- υπό «προστασία» τα ελληνικά ομόλογα

19:56

Generali: Πουλά ιταλικό χαρτοφυλάκιο ασφαλειών ζωής 20 δισ. ευρώ

19:42

Κεραμέως: Έχουμε προκηρύξει τις θέσεις για τους διευθυντές όλων των σχολείων της χώρας

19:39

Γεωργιάδης: Nέες επισκέψεις σε σούπερ μάρκετ αύριο για το «καλάθι του νοικοκυριού»

19:33

Μιχαηλίδου: Ευθύνη όλων μας να δημιουργήσουμε μια κοινωνία συμπερίληψης

19:27

Spotify: Το «μυστικό της επιτυχίας» του δισεκατομμυριούχου CEO και συνιδρυτή του

19:15

Στο Ριάντ ο Σι Τζινπίνγκ με στόχο τη σινοαραβική προσέγγιση

19:06

Θεοδωρικάκος για πυροβολισμό 16χρονου: Ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί επικίνδυνη ταύτιση με το 2008

18:54

Ευρωαγορές: Δεν ανακόπηκε η πτώση - Επιμένουν οι ανησυχίες για την ύφεση