Νέα πλάνα για την εγχώρια αγορά των smartphones καταστρώνουν οι κατασκευαστές - Οι νέοι παίκτες και οι νέες συσκευές που έρχονται

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Νέα πλάνα για την εγχώρια αγορά των smartphones καταστρώνουν οι κατασκευαστές - Οι νέοι παίκτες και οι νέες συσκευές που έρχονται
Αυξάνει ο ανταγωνισμός μεταξύ των παικτών της αγοράς - Οι νέες αφίξεις κατασκευαστών - Τα σχέδια των κινεζικών εταιρειών - Τα νέα μοντέλα που έρχονται

Χρονιά με έντονη κινητικότητα αλλά και ανταγωνισμό προμηνύεται η φετινή για την εγχώρια αγορά των smartphones, με νέους κατασκευαστές να προστίθενται στα ελληνικά ράφια και υπάρχοντα brand να αναπροσαρμόζουν την στρατηγική τους στρεφόμενα σε συγκεκριμένες κατηγορίες τιμής.

Στόχος, να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που απορρέουν από μια αγορά με έντονη συγκέντρωση όπως η ελληνική - το 90% και πλέον των πωλήσεων smartphones πηγαίνει σε 4 εταιρείες - και να αποκτήσουν μερίδιο από την πίτα των περίπου 2 εκατ. συσκευών που πωλούνται ετησίως.

Να θυμίσουμε ότι μέχρι σήμερα Samsung και Apple έχουν εδραιώσει την θέση τους στην συνείδηση των καταναλωτών και το μερίδιό τους στην εγχώρια αγορά κερδίζοντας την μερίδα του λέοντος των premium smartphones. Στις λοιπές θέσεις της κορυφαίας πεντάδας των κατασκευαστών ωστόσο, παρατηρούνται διακυμάνσεις αλλά και ανακατάξεις τα τελευταία χρόνια. Συνθήκη που, όπως όλα δείχνουν, θα συνεχιστεί και το 2022 μεταξύ κυρίως των κινεζικών εταιρειών οι οποίες έχουν μπει δυναμικά τόσο στην ευρωπαϊκή όσο και στην ελληνική αγορά.

Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελούν οι Xiaomi και realme, δύο εταιρείες που έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια διευρύνοντας κατά πολύ το μερίδιό τους, μετά και το κενό που άφησε η Huawei (σ.σ. να θυμίσουμε ότι το μερίδιο της Huawei από άποψη πωληθέντων συσκευών έπεσε από το 20% και πλέον στο 3% μέσα σε περίπου δύο χρόνια).

Ήδη το 2021 σύμφωνα με πληροφορίες από κύκλους της λιανικής αγοράς προϊόντων τεχνολογίας, η Xiaomi βρέθηκε την δεύτερη θέση των κορυφαίων κατασκευαστών από άποψη πωληθέντων συσκευών συγκεντρώνοντας μερίδιο της τάξης του 36%. Η κινεζική εταιρεία η οποία έχει καταφέρει να εδραιώσει την παρουσία της και στo smart home οικοσύστημα συνέχισε την ανοδική πορεία που παρατηρήθηκε το 2020 (το 2020 το μερίδιο της Xiaomi ανέβηκε στο 28,2% από 17% που ήταν το 2019). Για την νέα χρονιά μάλιστα αναμένεται να διεκδικήσει μερίδιο αγοράς τόσο στην χαμηλή και μεσαία κατηγορία τιμής όσο και στις premium συσκευές, μέσα από τα νέα μοντέλα που θα παρουσιάσει. Η εταιρεία αναμένεται να τοποθετήσει στα ελληνικά ράφια την νέα σειρά Redmi Note 11, τα smartphones της οποίας θα κυμαίνονται μεταξύ €250 και €330 ενώ σύντομα θα παρουσιάσει και τα premium μοντέλα της.

Σε υψηλότερες κατηγορίες τιμής στοχεύει και η realme, η κινεζική εταιρεία η οποία διεύρυνε αισθητά την παρουσία της μέσα σε λίγα μόλις χρόνια. Το παραπάνω μαρτυρά και το πρόσφατο λανσάρισμα των νέων συσκευών της στο πλαίσιο του Mobile World Congress 2022. Στην έκθεση η εταιρεία σύστησε στο ευρωπαϊκό κοινό της τις δύο συσκευές της ολοκαίνουριας σειράς GT2 οι οποίες ξεκινούν από τα 549 ευρώ και φτάνουν μέχρι και τα 849 ευρώ. Μέσα στο έτος μάλιστα θα προχωρήσει και σε νέα λανσαρίσματα συσκευών μεταξύ των οποίων και το realme GT NEO 3, το οποίο θα αποτελεί το πιο γρήγορα φορτιζόμενο smartphone παγκοσμίως. Για την ακρίβεια όπως ανέφερε η εταιρεία θα επιτυγχάνει φόρτιση έως και 50% μέσα σε μόλις 5 λεπτά. Σημειωτέον ότι η realme κατάφερε μέσα στα λίγα χρόνια παρουσίας της στην Ελλάδα να αποκτήσει ένα 3% της ελληνικής αγοράς από άποψη πωληθέντων συσκευών, ποσοστό που την κατατάσσει στην τέταρτη θέση της «χρυσής» πεντάδας των κατασκευαστών.

Στα μεσαία και υψηλά στρώματα της αγοράς δείχνει να στοχεύει και η Honor, η οποία παρουσίασε στη Βαρκελώνη το Honor Magic4 και το Honor Magic4 Pro, τα οποία θα δούμε πριν το καλοκαίρι στην Ελλάδα. Έχοντας πλέον «ανεξαρτητοποιηθεί» από τη Huawei και όντας σε θέση να ενσωματώνει τις υπηρεσίες της Google, η εταιρεία δείχνει να ακολουθεί μια εντελώς διαφορετική στρατηγική σε σχέση με το παρελθόν και να απευθύνεται μέσω των προαναφερθέντων συσκευών στα ανώτερα στρώματα της αγοράς με τις τιμές λιανικής να ξεκινούν από τα 1000 ευρώ. Η τιμή δικαιολογείται από τα τεχνικά χαρακτηριστικά όπως η κορυφαία κάμερα που διαθέτουν, τον πρωτότυπο όμορφο σχεδιασμό, τη μεγάλη οθόνη των 6,8 ιντσών και τον επεξεργαστή Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 που φορούν. Σύμφωνα πάντως με τα στελέχη της Honor, το πλάνο περιλαμβάνει και πιο προσιτές συσκευές που θα απευθύνονται στα μεσαία στρώματα της αγοράς και τις οποίες θα δούμε μέσα στο τρέχον έτος.

Δυναμική αναμένεται να είναι και η παρουσία της TCL η οποία πρόσφατα παρουσίασε στην Βαρκελώνη πέντε νέες συσκευές που ανήκουν στην μεσαία κατηγορία τιμής. Με στόχο να «εκδημοκρατίσει» τεχνολογίες όπως το 5G αλλά και την καλή ανάλυση της κάμερας (σ.σ. όλα τα νέα smartphones της TCL έρχονται με κάμερα όπου η ανάλυση είναι στα 50 megapixel) οι νέες συσκευές ξεκινούν από τα 139 ευρώ και φτάνουν έως τα 249 ευρώ αυξάνοντας τις προοπτικές της εταιρείας στην συγκεκριμένη κατηγορία τιμής χάρη στα χαρακτηριστικά τους. Να υπενθυμίσουμε ότι η TCL-Alcatel κατάφερε να συγκεντρώσει το 2021 μερίδιο αγοράς της τάξης του 2,5%, καταλαμβάνοντας την πέμπτη θέση των κορυφαίων από άποψη πωλήσεων κατασκευαστών smartphones.

Μεγάλα σχέδια για την χαμηλή και μεσαία κατηγορία έχει και η Nokia εκμεταλλευόμενη το κενό που αφήνουν οι λοιποί κατακσευαστές που στρέφονται σε υψηλότερης κατηγορίας τιμής συσκευές. Η Nokia ανακοίνωσε στη Βαρκελώνη 3 νέα μοντέλα, τα C21, C21 Plus και C2 2nd Edition, τα οποία κινούνται σε επίπεδα τιμών μεταξύ 100 και 200 ευρώ. Σύμφωνα μάλιστα με τα όσα ανέφεραν τα στελέχη της εταιρείας στο insider.gr, η στρατηγική που θα ακολουθήσει η εταιρεία επικεντρώνεται σε αυτή την κατηγορία τιμών και τους επόμενους μήνες αναμένεται να δώσει ιδιαίτερη έμφαση και στην ελληνική αγορά, επιδιώκοντας να αξιοποιήσει την αναγνωρισιμότητα του brand Nokia στη χώρα μας. Ένα από τα δυνατά της χαρτιά άλλωστε, όπως προσέθεσαν τα στελέχη της, είναι ότι αποτελεί την μόνη μάρκα συσκευών η οποία μιλά με ευρωπαϊκούς όρους sustainability σε μια βιομηχανία που το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα είναι μεγάλο.

Στα παραπάνω θα πρέπει να προστεθούν και τα δύο νέα brand που θα κάνουν οσονούπω την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά. Ο λόγος για τις Oppo και Vivo οι οποίες έχουν βρει τους διανομείς τους και ετοιμάζονται να τοποθετηθούν στα ελληνικά ράφια. Σύμφωνα με πληροφορίες η Oppo, η οποία έδειξε στο Mobile World Congress τις νέες της συσκευές, όπως τα μοντέλα της σειράς Find X5 που χρησιμοποιούν κάμερες σε συνεργασία με τη Hasselbad, προβλέπεται να κάνει το ντεμπούτο της μέχρι το καλοκαίρι. Η παρουσία της αναμένεται να κάνει αίσθηση, ειδικά αν συνδυαστεί με καινοτόμες συσκευές που εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει μέσα στο έτος. Να σημειωθεί ότι η Oppo ανακοίνωσε στη Βαρκελώνη ότι εισέρχεται στο χώρο των foldable συσκευών, ενώ ένα από τα μεγάλα ατού της είναι η τεχνολογία γρήγορης φόρτισης που αναπτύσσει. Μέσα στο έτος ετοιμάζεται να λανσάρει έναν γρήγορο φορτιστή στα 150W και έκανε γνωστό ότι ετοιμάζεται να ανέβει στα 240W, ο οποίος θα μπορεί να φορτίσει ένα smartphone με μπαταρία στα 4500 mAh μέσα σε μόλις 9 λεπτά. Να θυμίσουμε ότι η Oppo, είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος κατασκευαστής smartphones παγκοσμίως.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ούτε ένα, ούτε δύο αλλά... πέντε νέα smartphones από την TCL στο Mobile World Congress (pics)

MWC 2022: Laptop που αντέχουν όσα τα smartphones και αλλαγές στο gaming «βλέπουν» οι κατασκευαστές

Έρχονται smartphones που φορτίζουν 100% σε 15 μόλις λεπτά

gazzetta
gazzetta reader insider insider