Εφορία: Ψηφιακό πελατολόγιο στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Εφορία: Ψηφιακό πελατολόγιο στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής
Ποιοι επαγγελματίες θα πρέπει να τηρούν πρόσθετα ηλεκτρονικά βιβλία και να καταγράφουν τον αριθμό των πελατών τους. Πότε θα χτυπάει καμπανάκι ελέγχου. Εταιρείες catering και διοργάνωσης εκδηλώσεων πρώτες στη λίστα.

Ψηφιακό «μάτι» στο πελατολόγιο χιλιάδων επαγγελματιών σχεδιάζει να αποκτήσει η ΑΑΔΕ με την καθιέρωση του ψηφιακού βιβλίου πελατών που θα τηρούν υποχρεωτικά συγκεκριμένοι επαγγελματικοί κλάδοι. Η λειτουργία του ψηφιακού πελατολογίου θα ξεκινήσει πιλοτικά εντός του 2024 από τις εταιρείες Catering και τις επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων για να επεκταθεί στη συνέχεια σε χιλιάδες επαγγελματίες.

Το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί ένα ακόμα εργαλείο κατά της φοροδιαφυγής καθώς μαζί με τα ηλεκτρονικά τιμολόγια και τα ηλεκτρονικά βιβλία myDATA σφίγγουν το κλοιό γύρω από τους επαγγελματίες που κρύβουν από την Εφορία τα πραγματικά τους εισοδήματα.

Ουσιαστικά πρόκειται για τη σύγχρονη ψηφιακή έκδοση των πρόσθετων βιβλίων που τηρούσαν μέχρι το 2012 χιλιάδες επαγγελματίες. Συγκεκριμένα τα πρόσθετα βιβλία σε χειρόγραφη μορφή ήταν υποχρεωτικά για αρκετές δεκαετίες σε πολλούς επαγγελματικούς κλάδους, όπως γιατροί, οδοντίατροι, εκμεταλλευτές χώρων διαμονής ή φιλοξενίας, εκπαιδευτήρια, κλινικές, θεραπευτήρια, κέντρα αισθητικής, γυμναστήρια, συνεργεία κ.λπ.

Σε αυτά καταγράφονταν όλοι όσοι εισέρχονταν στην επαγγελματική εγκατάσταση και με την αναγραφή ενός πελάτη θα έπρεπε να εκδοθεί και η απόδειξη παροχής υπηρεσιών. Με την καθιέρωση του νέου Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών καταργήθηκε ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων και στο πλαίσιο της απλοποίησης καταργήθηκαν και τα πρόσθετα βιβλία. Ωστόσο, η κατάργηση του βιβλίου πελατών φαίνεται να διευκόλυνε όσους δεν εκδίδουν αποδείξεις για να κρύψουν εισοδήματα.

Όπως δήλωσε ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής (στην ΕΡΤ), αυτό που συνέβαινε στο παρελθόν θα «επανέλθει» όμως με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας. «Πριν κάνει κάποιος μία δραστηριότητα θα πρέπει να μας δηλώνει που θα την κάνει, θα έχει αυτό τον αριθμό ατόμων, κ.α. Ποια είναι δηλαδή η συμφωνία του ώστε να δούμε τι θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε σαν έσοδα» σημείωσε ο κ. Πιτσιλής.

Με το ψηφιακό πελατολόγιο οι επαγγελματίες, που θα καθοριστούν με ειδική απόφαση τα επόμενο χρονικό διάστημα, θα πρέπει να το τηρούν ώστε να είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και να συγκρίνεται με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται και θα περνάει στα ηλεκτρονικά βιβλία MyData.

Η δήλωση περιορισμένου αριθμού πελατών από τον επαγγελματία, θα χτυπάει καμπανάκι στην ΑΑΔΕ, και θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΑΑΔΕ: Τετραήμερο λουκέτο σε υπότροπο beach bar στο Καβούρι

Εφορία: Ποιες υποθέσεις ανοίγουν για έλεγχο

gazzetta
gazzetta reader insider insider