Η κυκλική οικονομία και οι «κρυφοί άσσοι» της ηλεκτροκίνησης

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η κυκλική οικονομία και οι «κρυφοί άσσοι» της ηλεκτροκίνησης

Η αποθήκευση ενέργειας αποτελεί τη λυδία λίθο όχι μόνο για την επίτευξη των στόχων για τις Ανανεώσιμες Πηγές αλλά και για την ηλεκτροκίνηση. Η τελευταία μάλιστα συνδέεται με την κυκλική οικονομία και αναδεικνύει μία όχι και τόσο γνωστή συμβολή της αυτοκινητοβιομηχανίας στη βιώσιμη ανάπτυξη.

Σύμφωνα με τον κ. Θεόδωρο Σπυρόπουλο, πρόεδρο της Ένωσης Ελληνικών Εταιρειών Χρηματοδοτικής Μίσθωσης και Διευθύνων Σύμβουλος της NBG Leasing, μία παράμετρος η οποία αξίζει να αναφέρεται όταν μιλάμε για τα εναλλακτικά καύσιμα και την ηλεκτροκίνηση είναι η συμβολή των αυτοκινητοβιομηχανιών στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Μιλώντας στο 4ο Συνέδριο της Ηλεκτροκίνησης που διοργάνωσαν η HAEE και το Insider.gr, ο κ. Σπυρόπουλος σημείωσε ότι οι μπαταρίες στα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ πιο βιώσιμες από τις συμβατικές (ο κύκλος ζωής τους φθάνει στα 10 έτη) , ανακυκλώνονται στο τέλος της ζωής τους και επανατοποθετούνται σε ηλεκτρικά οχήματα μικρότερων κατηγοριών. Κυκλικότητα όμως υφίσταται και στις μεθόδους παραγωγής των οχημάτων καθώς χρησιμοποιείται πράσινη ενέργεια και εν γένει μειώνονται τα συνολικά απόβλητα σε ένα ποσοστό κατά 70%.

Η Περιφέρεια αναλαμβάνει δράση για τη βιώσιμη κινητικότητα

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα στοιχεία του 2020 για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης είναι ενθαρρυντικά. Τα επόμενα χρόνια, η ηλεκτροκίνηση θα παίξει όλο και σημαντικότερο ρόλο και σε αυτό θα συμβάλουν και οι δημόσιες μεταφορές (καθώς μέχρι το 2025 το 33% των προμηθειών λεωφορείων θα πρέπει να είναι «καθαρά»).

Ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, μιλώντας στο ίδιο συνέδριο εστίασε στη βιώσιμη κινητικότητα. «Η περιφέρεια Αττικής έχει ήδη δημιουργήσει κατάλληλες υποδομές για μια σύγχρονη και έξυπνη πόλη», σημείωσε ενώ αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες της Περιφέρειας για την ηλεκτροκίνηση αναδεικνύοντας τις πρωτοβουλίες στο Μητροπολιτικό Πάρκο Τρίτση, στην εγκατάσταση των πρώτων ταχυφορτιστών, στη λειτουργία του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος, στη διαμόρφωση ενός σύγχρονου δικτύου φορτιστών αλλά και στη διαγωνιστική διαδικασία για έναν «πράσινο στόλο» με αμιγώς 40 νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα».

Μιλώντας με αριθμούς

Ο κ. Πατούλης ανέδειξε τα ετήσια οφέλη από την αντικατάσταση των 40 παλαιών οχημάτων τα οποία έχουν συμπληρώσει ηλικία 15 ετών και είναι κατά μέσο όρο 1.600 κυβικών. Όπως είπε οι εκπομπές διοξειδίου περιορίζονται κατά 200.000 τόνους, η ετήσια εξοικονόμηση κόστους καυσίμου είναι 200.000 ευρώ, από τα τέλη κυκλοφορίας 10.000 ευρώ και από το κόστος συντήρησης 30.000 ευρώ ενώ η απόσβεση της επένδυσης γίνεται σε πεντέμισι χρόνια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider