Tip of the Day

Εξυπηρέτηση από τον ΕΦΚΑ με λίγα κλικ

17-05-2021 | 07:44
Μοιράσου το

Νέες δυνατότητες ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης από τον ΕΦΚΑ έχουν πλέον οι μισθωτοί του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

Έντεκα νέες, σύγχρονες και άμεσα προσβάσιμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες ήρθαν για να κάνουν πιο εύκολη τη ζωή των μισθωτών, που μπορούν με λίγα κλικ να έχουν το πιστοποιητικό που χρειάζονται, χωρίς να απαιτείται η μετάβασή τους σε φυσικό υποκατάστημα του ΕΦΚΑ.

Υπηρεσίες όπως έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας, έκδοση ευρωπαϊκής κάρτας ασφάλισης, βεβαίωση προϋπηρεσίας, επίδομα ασθενείας, βεβαίωση απογραφής, κ.ά. παρέχονται πλέον ηλεκτρονικά, γλυτώνοντας τους πολίτες από άσκοπη αναμονή, μετακινήσεις, καθυστερήσεις και ταλαιπωρία.

Αναλυτικά, οι υπηρεσίες που παρέχονται ψηφιακά είναι οι εξής:

  • Ασφαλιστική ικανότητα. Κάθε μισθωτός, μέσω αυτής της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, μπορεί να ελέγξει άμεσα το δικαίωμα πρόσβασης στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη (πάροχοι υγείας, φαρμακεία, συμβεβλημένοι γιατροί με τον ΕΟΠΥΥ, κτλ).
  • Χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας έμμεσου μέλους και απογραφή στο μητρώο του e-ΕΦΚΑ. Η Υπηρεσία αυτή παρέχει τη δυνατότητα της διαδικτυακής απογραφής έμμεσου μέλους, σύνδεσής του με τον άμεσα ασφαλισμένο και αυτόματης ενημέρωσης του μητρώου ασφαλισμένων. Ως άμεσο αποτέλεσμα η χορηγηθείσα στο άμεσο μέλος ασφαλιστική ικανότητα χορηγείται και στο έμμεσο μέλος.
  • Ατομικός λογαριασμός ασφάλισης. Μέσω αυτής της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, υποστηρίζεται η δυνατότητα άντλησης των ατομικών στοιχείων ασφάλισης απευθείας από τους ίδιους ασφαλισμένους, έτσι ώστε να έχουν άμεση πρόσβαση στα ατομικά τους στοιχεία ασφάλισης από τη μισθωτή τους εργασία (ασφάλιση τ. ΙΚΑ). Υπενθυμίζεται ότι τα στοιχεία αυτά συνθέτουν την ασφαλιστική ιστορία του κάθε ασφαλισμένου, μέσω της οποίας θεμελιώνονται τα δικαιώματα για τη χορήγηση παροχών.
  • Ηλεκτρονική αίτηση επιδόματος ασθένειας. Πρόκειται για μία σημαντική υπηρεσία, καθώς πλέον μέσω του συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ ο θεράπων ιατρός βεβαιώνει την ανικανότητα, λόγω ασθένειας του ασφαλισμένου, προς εργασία. Ο ασφαλισμένος χωρίς καμία ταλαιπωρία ή αναμονή με χρήση των προσωπικών του κωδικών TAXISNET και εντός προθεσμίας οκτώ μηνών από την ημερομηνία αναγγελίας της ασθένειας, υποβάλλει τη σχετική αίτηση του ηλεκτρονικά χωρίς ταλαιπωρία και άσκοπες μετακινήσεις. 
  • Ηλεκτρονική υπηρεσία πληρωμής εξόδων κηδείας. Η ηλεκτρονική αυτή υπηρεσία έθεσε τέλος στην ταλαιπωρία των συγγενών των θανόντων και σε μία από τις βασικές παθογένειες του συστήματος παροχών και ασφάλισης στη χώρα που αφορούσε την έγκαιρη πληρωμή των εξόδων κηδείας. Πλέον, σε περίπτωση θανάτου μισθωτού ασφαλισμένου ή συνταξιούχου του φορέα, ο επιμεληθείς για την τελετή (κηδείας-ταφής ή αποτέφρωσης) υποβάλλει ηλεκτρονικά την αίτηση αποζημίωσης για έξοδα κηδείας. Η ψηφιοποίηση της διαδικασίας επιτρέπει την πληρωμή εντός 15 ημερών των εξόδων κηδείας, διαδικασία που απαιτούσε μήνες ή και χρόνια, για να ολοκληρωθεί, μέχρι πρότινος. Στην εν λόγω ηλεκτρονική υπηρεσία πρόκειται να ενταχθούν σύντομα και οι υπόλοιπες κατηγορίες ασφαλισμένων, πλην των μισθωτών, που είναι ήδη ενταγμένοι.
  • Βεβαίωση προϋπηρεσίας. Οι μισθωτοί ασφαλισμένοι μπορούν πλέον άμεσα να λάβουν ηλεκτρονική βεβαίωση προϋπηρεσίας, για να την χρησιμοποιήσουν σε υπηρεσίες του Δημοσίου χωρίς να χρειαστεί να μεταβούν σε κάποια από τις οργανικές μονάδες του φορέα. 
  • Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλειας Ασθενείας (ΕΚΑΑ). Η υπηρεσία αυτή παρέχει πλέον ηλεκτρονικά τη δωρεάν κάρτα που προσφέρει πρόσβαση σε ιατρικά αναγκαία και επείγοντα περιστατικά κατά την προσωρινή διαμονή του ασφαλισμένου σε μία από τις 28 χώρες της ΕΕ, την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, τη Νορβηγία και την Ελβετία, με τους ίδιους όρους και το ίδιο κόστος (σε ορισμένες χώρες δωρεάν) με τους ασφαλισμένους της εν λόγω χώρας. Η άμεση χορήγηση "απεγκλωβίζει" ασφαλισμένους που χρειάζεται να μεταβούν μη προγραμματισμένα σε κάποια από τις ανωτέρω χώρες της Ε.Ε. 
  • Αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας. H υπηρεσία αυτή επιτρέπει σε φυσικά και νομικά πρόσωπα, μεταξύ αυτών και στους μισθωτούς ασφαλισμένους, την αυτόματη λήψη αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας, χωρίς περαιτέρω γραφειοκρατικές διαδικασίες και αναμονή. 
  • Βεβαίωση απογραφής. Η υπηρεσία απευθύνεται σε όλους τους ασφαλισμένους που έχουν ήδη καταχωρηθεί στο μητρώο του e-ΕΦΚΑ (μισθωτοί, μη μισθωτοί, έμμεσα ασφαλισμένοι) και μπορούν να λάβουν άμεσα την εν λόγω βεβαίωση.
  • Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΚΕ.Π.Α.. Με ηλεκτρονικό τρόπο εξυπηρετείται η πλέον ευάλωτη κοινωνική ομάδα που επιθυμεί να υποβάλει αίτηση για εξέταση από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας. Συγκεκριμένα, η υπηρεσία "Διαχείριση αιτήματος ΚΕ.Π.Α." προσφέρει δυνατότητες, όπως το να υποβάλουν αίτημα αξιολόγησης για πιστοποίηση αναπηρίας, να παρακολουθούν την πορεία του αιτήματός τους, να ενημερώνονται για την ημερομηνία εξέτασής τους από την αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή, καθώς και για το αποτέλεσμα γνωστοποίησης αναπηρίας, να υποβάλουν ενστάσεις, κ.ά. 
  • Ηλεκτρονικό αίτημα εξυπηρέτησης/κλείσιμο ραντεβού. Για όσες συναλλαγές δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά, παρέχεται η δυνατότητα του προγραμματισμού ραντεβού στα φυσικά υποκαταστήματα του φορέα. 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.