
Σε κλίμα θερινής ραστώνης επιστρέφει ο Κυρ. Μητσοτάκης από τα Χανιά στην Αθήνα. Για τις επόμενες δύο εβδομάδες στο πρόγραμμα του πρωθυπουργού δεν έχουν εγγραφεί επισήμως κάποιες υποχρεώσεις. Εκκρεμότητες υπάρχουν, όμως, όπως και σχέδια για το αμέσως επόμενο διάστημα.
Πρώτα απ΄ όλα, μετρούν αντίστροφα οι ημέρες για τη ΔΕΘ. Εκτιμάται φέτος ότι είναι η πλέον κρίσιμη στο μέσον της δεύτερης κυβερνητικής θητείας. Και η ΝΔ καλείται να ανεβάσει στροφές από τον Σεπτέμβριο και η ΔΕΘ θα είναι ορόσημο για να επανασυνδεθεί με κρίσιμες κοινωνικές ομάδες. Με το βλέμμα στη μεσαία τάξη, αλλά και το δημογραφικό και το στεγαστικό. Διάφορα μέτρα είναι υπό επεξεργασία. Πολλά είναι στο τραπέζι… Ποια θα «κλειδώσουν»; Θα δείξει, μετά τον Δεκαπενταύγουστο.
Πολιτικό στοίχημα αποτελεί πώς θα κυλήσουν οι επόμενες εβδομάδες. Κι αυτό γιατί εδώ και μήνες η κυβέρνηση βρίσκεται να διαχειρίζεται μια κατάσταση κρίσης. Πρώτα με τα Τέμπη, στη συνέχεια με τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Πολλοί είναι όσοι εκτιμούν ότι ο Αύγουστος είναι ο ιδανικός μήνας για μια ανάπαυλα στην πολιτική ένταση, γενικώς, αλλά και, ειδικότερα, εντός της γαλάζιας κοινοβουλευτικής ομάδας.
Το φθινόπωρο προμηνύεται δύσκολο. Και με την κυβέρνηση να έχει διανύσει τη μισή θητεία, θα αναδύονται όλο και περισσότερα εκλογικά χαρακτηριστικά στον ορίζοντα.
Τρίτη θητεία
«Οι εκλογές θα γίνουν την άνοιξη του 2027. Εγώ θα μείνω συνεπής σε αυτό που έχω πει: θα κριθώ στο τέλος της τετραετίας. Στις επόμενες εκλογές θα επιδιώξω και πάλι αυτοδυναμία», δήλωσε ο Κ. Μητσοτάκης, σε συνέντευξή του στο «Πρώτο Θέμα».
«Σίγουρα, μαθηματικά, θεωρώ πολύ πιο πιθανό να είναι η Νέα Δημοκρατία αυτοδύναμη, από το να είναι το ΠΑΣΟΚ πρώτο κόμμα, όπως ισχυρίζεται ότι μπορεί να είναι. Το πρώτο είναι δύσκολο, αλλά εφικτό. Το δεύτερο ανήκει στην σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας», σημείωσε.
Στέλνοντας για άλλη μια φορά μήνυμα στην αντιπολίτευση, αναρωτήθηκε: «Μπορούμε να καθίσουμε τουλάχιστον να συνεννοηθούμε, αντί να βλέπουμε ποιον θέλουμε να βάλουμε φυλακή, να δούμε αφενός πώς θα διορθώσουμε τις αδυναμίες μας και πως δεν θα επαναλάβουμε τα ίδια λάθη;».
Ρητορικό, μάλλον, το ερώτημα, για να απαντήσει ο ίδιος στη συνέχεια: «Δυστυχώς κάθε φορά που δοκιμάζω να το κάνω αυτό αισθάνομαι ότι σπρώχνω έναν τοίχο. Διότι είναι συνειδητή επιλογή της αντιπολίτευσης- συμπεριλαμβανομένου του ΠΑΣΟΚ (…) να πάει σε μία σκληρή προσωπική σύγκρουση».
Μετά την ψηφοφορία - παρωδία
Η αντιπολίτευση συνεχίζει τον χαβά της, θέλοντας να επαναφέρει την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ στη Βουλή. Έχει προαναγγείλει ότι θα επανακαταθέσει πρόταση για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής. Δεν τους έφτανε το κάζο, που αποχώρησαν από τη διαδικασία χωρίς να ψηφίσουν τη… δική τους πρόταση. Έρχεται και ρεμέικ. Ραντεβού τον Σεπτέμβρη.
Για την ώρα, είναι ιερά τα μπάνια του λαού.
Η «έφοδος» και τα λαβράκια
Εν τω μεταξύ, η ΑΑΔΕ τρέχει για την ενσωμάτωση του οργανισμού. Ζήτησαν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ πλήθος στοιχείων για τη μετάβαση στο νέο σχήμα. Όπως για το ανθρώπινο δυναμικό, τις οικονομικές υποχρεώσεις και όλες τις συμβάσεις του Οργανισμού με ιδιωτικές εταιρείες.
Όλα πρέπει να έχουν αποσταλεί στην ΑΑΔΕ έως την Παρασκευή 8 Αυγούστου. Παράλληλα, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Τσιάρας, αποκάλυψε ότι από ελέγχους στις αιτήσεις για τα οικολογικά σχήματα έχουν βρεθεί 30.000 παραγωγοί με πλαστογραφημένα 49.000 πιστοποιητικά. Πλέον διερευνάται αν αυτό είναι υπαιτιότητα δική τους ή των Κέντρων Υποδοχής Δηλώσεων.
Και έρχονται και τα αποτελέσματα από τους συνδυαστικούς ελέγχους της Οικονομικής Αστυνομίας και της ΑΑΔΕ στους «μεγάλους» ΑΦΜ που πήραν πολλά χρήματα τα προηγούμενα χρόνια...
Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία
Επιτέλους! Παραδόθηκε στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο τμήμα - 65 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα - του υπερσύγχρονου, νέου αυτοκινητοδρόμου, που συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο. Επί σχεδόν δύο δεκαετίες έμοιαζε με «Γεφύρι της Άρτας»...
«Είχα αναλάβει την προσωπική δέσμευση ότι θα κινήσω γη και ουρανό, προκειμένου αυτό το έργο να ολοκληρωθεί», δήλωσε ο πρωθυπουργός και υπενθύμισε «την πονεμένη ιστορία αυτού του δρόμου, τις κατατμήσεις από την προηγούμενη κυβέρνηση και τη μεγάλη δυσκολία την οποία αντιμετωπίσαμε, ώστε να μπορέσει το έργο να επανεκκινήσει και κυρίως να επανενταχθεί σε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Τελικά τα καταφέραμε και όλα αυτά σήμερα ανήκουν στην ιστορία».
Είναι ένας οδικός άξονας που μεταμορφώνει τη Δυτική Ελλάδα, επεσήμανε ο Χρ. Σταϊκούρας «Ένας οδικός άξονας με σημαντική λειτουργική, αναπτυξιακή και κοινωνική διάσταση. Ενισχύει την παραγωγικότητα, την τουριστική ανάπτυξη και την περιφερειακή συνοχή».
«Η πορεία υλοποίησης του έργου Πάτρα – Πύργος δεν ήταν ούτε απλή, ούτε δεδομένη. Χρειάστηκε συνεπής πολιτική βούληση από το 2019, θεσμική συνέχεια και διαχειριστική αποτελεσματικότητα, συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, μεθοδικότητα και σοβαρότητα προκειμένου να ξεπεραστούν τεχνικά, νομικά και χρηματοδοτικά εμπόδια», σημείωσε.
Τα σχέδια επί χάρτου και τα «πουκάμισα αδειανά»
«Στην πολιτική δεν υπάρχουν φιλοδοξίες ερήμην των πολιτών. Ο κόσμος είναι αυτός που αποφασίζει αν πράγματι είσαι ικανός, αν πονάς, νοιάζεσαι και τιμάς την πατρίδα σου, αν πράγματι είσαι στην πολιτική γι' αυτόν ή για τον εαυτό σου. Τα σχέδια και οι σκακιέρες χωρίς τον λαό είναι άδεια πουκάμισα», σημείωσε ο Β. Κικίλιας.
«Δεν υπάρχει ηγετική προσωπικότητα στην κεντροαριστερά ώστε να συνενώσει τις κοινωνικές δυνάμεις -όχι τα κόμματα- κάτω από μια σημαία. Και δεν υπάρχει σαφές, ρεαλιστικό, αξιόπιστο και με θετικό πρόσημο αφήγημα. Όλη η αντιπολιτευτική στρατηγική βασίζεται στην αντικυβερνητική ρητορική», πρόσθεσε ο ίδιος, αναφερόμενος στα πολιτικά.
Στα του οίκου του, έδωσε συγχαρητήρια στο Λιμενικό, που εξιχνίασε την υπόθεση που έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο, με το νεκρό κοριτσάκι στο Παλαιό Φάληρο. Αξιοποίησαν τα βίντεο, εντόπισαν έναν κρίσιμο μάρτυρα στο εξωτερικό, βρήκαν στοιχεία...
Φημονόη
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης INSIDE OUT
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.