
Ζητείται ποιότητα
Νομίζω πως ο συντάκτης της ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας για τον Τουρισμό συνοψίζει σε δύο γραμμές το θέμα με ένα τεράστιο ναι μεν αλλά! «Σε πείσμα των καιρών, ανοδική εκτιμάται η τροχιά του ελληνικού τουρισμού το 2025. Ωστόσο, μετά από μια δεκαετία αλματώδους ανόδου, το διακύβευμα έχει πλέον μετατοπιστεί από τα ρεκόρ στη βιωσιμότητα του αναπτυξιακού προτύπου».
Δηλαδή για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι και επειδή γνωρίζουμε ελληνικά οὐκ ἐν τῷ πολλῷ τὸ εὖ, ἀλλ᾿ ἐν τῷ εὖ τὸ πολύ . Η ποσότητα στον ελληνικό τουρισμό θα επιτευχθεί πλέον μέσω της ποιότητας.
Skroutzοαγορές και με δανεισμό
Kαι μιας και μιλάμε για ποιότητα, ποιότητα αποτελεί και το περιεχόμενο. Είναι λοιπόν μια πολύ έξυπνη κίνηση αυτή της Τράπεζας Πειραιώς να προσφέρει χρηματοδότηση στους πελάτες της και πελάτες της Skroutz. Η Πειραιώς, παρέχει τη δυνατότητα χρηματοδότησης των on line αγορών των πελατών της μέσω Skroutz, για ποσό έως €7.000 και αποπληρωμή σε έως 84 δόσεις.
Δυναμικές επενδύσεις
Τα Φάρσαλα και η Φθιώτιδα έχουν την τιμητική τους μιας και Alpha Bank υπέγραψε δανειακή σύμβαση με την Consortium Solar Power Systems S.A., για την κατασκευή τεσσάρων φωτοβολταϊκών πάρκων στα Φάρσαλα και τη Φθιώτιδα, με τη συνεισφορά του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».
Χρηματιστηριακή δυναμική
Με αυτά και με εκείνα η δυναμική των τραπεζών φάνηκε από προχθές και έτσι χθες ο δείκτης κατάφερε να επανέλθει ανοδικός με ενίσχυση 2,66% με την Alpha Bank και την Optima να πλειοδοτούν σε κερδοφορία. Στην Alpha πολλοί μιλούν για ιταλικά funds αλλά δεν θα απέκλεια η προέλευση να είναι Ολλανδική ανεξαρτήτως της γλώσσας που ομιλούν.
Μεγαλώνουν και οι μεσαίοι
Μια ανάσα από τα 7 δισ. ευρώ βρίσκεται η συνολική κεφαλαιοποίηση των εισηγμένων του FTSE Mid Cap, ο οποίος από την αρχή του έτους ενισχύεται 16,29%. Στο κλείσιμο των χθεσινών συναλλαγών, το άθροισμα της χρηματιστηριακής αξίας των 18 εταιρειών του δείκτη έφτασε τα 6,92 δισ. ευρώ. Ξεχωρίζει ο ΟΛΠ που, μετά τα αλλεπάλληλα ιστορικά υψηλά, έχει πλέον κεφαλαιοποίηση άνω του 1 δισ. ευρώ (1,13 δισ. ευρώ). Η οποία, για να έχουμε μια τάξη μεγέθους, είναι υψηλότερη από την αντίστοιχη των 6 μικρότερων σε κεφαλαιοποίηση εισηγμένων του FTSE Large Cap…
Σε απόσταση από τον ΟΛΠ έρχεται δεύτερη η Quest με κεφαλαιοποίηση 780,6 εκατ. ευρώ, ο ΑΔΜΗΕ ακολουθεί στα 700,6 εκατ. ευρώ, ενώ το top-5 συμπληρώνουν οι Intralot (639,1 εκατ. ευρώ) και ΚΡΙ-ΚΡΙ (590,5 εκατ. ευρώ).
Αν συμπεριλάβουμε στη λίστα και την Autohellas, που επίσης ξεπερνά το μισό δισ. ευρώ σε κεφαλαιοποίηση (569,9 εκατ. ευρώ), τότε έχουμε μια λίστα εταιρειών με άθροισμα κεφαλαιοποίησης 4,42 δισ. ευρώ.
Με άλλα λόγια, στο 1/3 των εταιρειών του δείκτη συγκεντρώνονται τα 2/3 της κεφαλαιοποίησης.
Γιατί βρίσκονται στο ΧΑ;
Κατά τα λοιπά αναρωτιέμαι τι νόημα έχει για μερικές εταιρίες να παραμένουν στο Χρηματιστήριο. Θέλετε παράδειγμα; Λανακάμ. Ούτε ξέρω από πότε έχει να δώσει μέρισμα, οι άνθρωποι με το ζόρι καταλαβαίνουν τις υποχρεώσεις τους και έφαγαν γι αυτό στο πρόσφατο παρελθόν ένα γερό πρόστιμο από την Κεφαλαιαγορά και έχουν να δώσουν μέρισμα κάτι δεκαετίες. Τι εξυπηρετεί η παρουσία τους στο ΧΑ πλην του να λένε ότι είναι εισηγμένη εταιρία της οποίας οι μέτοχοι αναζητούνται μιας και δεν μπορούν ούτε να πουλήσουν με τις ανύπαρκτες συναλλαγές που έχει η μετοχή.
Κάλλιο αργά….
Εντάξει χρειάστηκαν ώρες ώστε το Χρηματιστήριο να «απολογηθεί» για το «λάθος» να ανεβάσει άλλες αντί άλλων ανακοινώσεις εισηγμένων. Δεν είμαι σίγουρος ότι αν εμείς οι κακοί δημοσιογράφοι δεν είχαμε αναδείξει το θέμα θα υπήρχε και ανακοίνωση. Αλλά όπως και το κάνεις είναι μια πρόοδος ότι έκανε τον κόπο το Χρηματιστήριο να εκδώσει ανακοίνωση. Βέβαια ανεξάρτητα ανακοινώσεων χρειάζεται κόπο για να λειτουργείς σοβαρά.
Πόσα θα είναι τα «σκιώδη» διόδια στον ΒΟΑΚ
Στα 0,053 λεπτά ανά χιλιόμετρο συν ΦΠΑ, δηλαδή όπως και στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, ορίζεται η ανώτατη χρέωση διοδίων για τα Ι.Χ. στο τμήμα Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, όπως προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε προ ημερών το Ελληνικό Δημόσιο με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το σχέδιο νόμου της οποίας προ ημερών «ανέβηκε» στη Βουλή. Μάλιστα, αύριο θα συνεδριάσει επί του θέματος και η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για να συζητήσει το ν/σ του υπ. Υποδομών και Μεταφορών. Η σύμβαση προβλέπει πως τα σκιώδη, δηλαδή επιδοτούμενα από το κράτος, διόδια επί των τελών, αντιστοιχούν στο 64,62%, ήτοι, αθροιστικά, για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης (35 έτη, αλλά τα 5 η κατασκευή), στα 400,7 εκατ. ευρώ (τα 343,8 εκατ. για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, τα υπόλοιπα για την προαίρεση Κίσσαμος – Χανιά). Σε σχέση με το χρηματοδοτικό, ως γνωστόν, 200 εκατ. θα έρθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης, 693 εκατ. από το δημόσιο (μαζί με του RRF), συν 99 εκατ. για την προαίρεση. Το δάνειο προς τον παραχωρησιούχο υπολογίζεται σε 971,8 εκατ. (1,079 δις με προαίρεση).
Νέο ιδιωτικό έργο για την ΤΕΡΝΑ
Προ μηνός περίπου, ειδικότερα στις 25 Απριλίου 2025, η ΤΕΡΝΑ, κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έβαλε στο χαρτοφυλάκιό της ένα ακόμα ιδιωτικό έργο. Πρόκειται για τη σύμβαση εκτέλεσης του Έργου «Νέο πολυώροφο κτίριο παραγωγής φαρμακευτικών προϊόντων με γραφεία και υπόγειο χώρο στάθμευσης» στο ΒΙ.ΠΑ. Κερατέας. Το έργο θα το υλοποιήσει για λογαριασμό της γνωστής εταιρείας «ΕLPΕΝ Α.Ε. ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ». Όπως παλιότερα αλλά και πρόσφατα έχει αναφέρει το insider.gr η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συνεχώς ενισχύει το εν λόγω χαρτοφυλάκιο (έργα για ΔΕΗ, Prodea, Σκλαβενίτη κ.α.), έχοντας την εμπιστοσύνη (και) των ιδιωτών.
Μια…ανάσα μακριά το Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο
Στην τελική ευθεία βρίσκεται η λειτουργία του Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου Υποδομών του ελληνικού sovereign wealth fund. Σύντομα θα έχουμε ανακοινώσεις όπως ειπώθηκε και χθες με αφορμή την επίσκεψη του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκου Πιερρακάκη στο Υπερταμείο. Στην τελική φάση βρίσκεται και η επιλογή της διοίκησης του νέου fund που θα λειτουργήσει ως θυγατρική του Υπερταμείου.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.