BACKSTORY

Γιατί ξεχωρίζει το equity story της Alpha Bank - Η αντίδραση από ΤΙΤΑΝ - Το χρηματοδοτικό «κενό» για την Λ. Κύμης

21-11-2024 | 07:05
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Γιατί ξεχωρίζει το equity story της Alpha Bank - Η αντίδραση από ΤΙΤΑΝ - Το χρηματοδοτικό «κενό» για την Λ. Κύμης

Γιατί ξεχωρίζει το equity story της Alpha Bank

Η συνάντηση κορυφαίων στελεχών της Alpha Bank με στελέχη της JPMorgan πριν από λίγες ημέρες ήταν η κατάλληλη περίσταση ώστε να αναδειχθούν τα στοιχεία που διαφοροποιούν την ελληνική τράπεζα από τους ανταγωνιστές της.

-Η Alpha Bank κατέχει μία από τις καλύτερες θέσεις πανευρωπαϊκά στο νέο περιβάλλον μείωσης των επιτοκίων, καθώς η επίπτωση περιορίζεται μόλις στο 0,7% του καθαρού εσόδου από τόκους για κάθε 25 μονάδες βάσης μείωσης

-Χάρη στην αυξανόμενη κερδοφορία – λόγω της ανάπτυξης του δανειακού χαρτοφυλακίου και της ενίσχυσης των εσόδων από προμήθειες – καθώς και στο γεγονός ότι οι δείκτες κεφαλαιακής επάρκειάς της βρίσκονται στα επίπεδα των καλύτερων της Ευρώπης, η τράπεζα έχει όλες τις προοπτικές να ξεπεράσει τις προβλέψεις για διανομή μερίσματος.

Να σημειώσουμε ότι η Alpha Bank αναμένεται να διανείμει πάνω από 1,1 δισ. ευρώ σε μερίσματα την επόμενη τριετία ενώ, ακόμα και μετά τη διανομή, θα διαθέτει πλεονάζοντα κεφάλαια ύψους τουλάχιστον 1,5 δισ. ευρώ στα τέλη του 2026, στοιχείο που δημιουργεί προοπτικές πρόσθετης αξίας για τους μετόχους.

-Η μετοχή της Alpha Bank είναι υποτιμημένη κατά 30% έναντι των υπόλοιπων ελληνικών τραπεζών και πάνω από 50% έναντι των αντίστοιχων ευρωπαϊκών

Η αντίδραση από ΤΙΤΑΝ και οι ΗΠΑ

Εντάξει, χτες στο Χρηματιστήριο είναι αλήθεια ότι βγήκε μια αντίδραση αλλά μένει να δούμε την συνέχεια. Πάντως, ανάμεσα στις μετοχές που σχολιάστηκαν θετικά, και ήταν λογικό, βρέθηκε και αυτή της ιστορικής τσιμεντοβιομηχανίας ΤΙΤΑΝ. Η οποία, ούτε λίγο ούτε πολύ, «σκαρφάλωσε» κατά 4,4% και ξαναβρέθηκε στα 35,5 ευρώ, όχι και πολύ μακριά, δηλαδή, από τα υψηλά της. Η διοίκηση του ομίλου περιμένει συνέχιση του growth και το 2025, αλλά στην αγορά αρκετοί συνδέουν τον όμιλο και τη μετοχή με τις… ΗΠΑ. Δηλαδή, αφενός στην άλλη «όχθη του Ατλαντικού» αναμένονται νέες υποδομές, αφετέρου ολοένα και πλησιάζει η εισαγωγή της Titan America στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Βέβαια, τα στελέχη του ομίλου «βλέπουν» την κίνηση αυτή εντός του πρώτου τριμήνου του 2025, αλλά και μακρινό δεν τον λες τον ορίζοντα. Ωστόσο, καλά όλα αυτά, αλλά να δούμε και τι θα φέρει η συνέχεια στο ελληνικό ταμπλό.

Το χρηματοδοτικό «κενό» για την Λ. Κύμης

Μιας και ο λόγος για οδικά έργα (και) σήμερα στο insider.gr, ο κ. Ταχιάος στο πρόσφατο συνέδριο για τις ΣΔΙΤ, για άλλη μια φορά επανέλαβε ότι η επέκταση της Λ. Κύμης, άνω των 400 εκατ. ευρώ, με ανάδοχο από καιρό τις ΤΕΡΝΑ, AKTOR (Intrakat), δημοπρατήθηκε χωρίς πιστώσεις και με τον όρο ότι θα προχωρήσει εφόσον βρεθεί χρηματοδοτικό σχήμα, αλλά ακόμα δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση (θυμίζουμε ότι έχουν κατατεθεί και προσφυγές από Δήμους). Κατά τον ίδιο, δεν υπάρχουν άπειροι πόροι, ωστόσο, στο υπουργείο έχουν σκοπό να προωθήσουν έργα στην Αττική. Το θέμα είναι πως το ΕΣΠΑ δεν χρηματοδοτεί πλέον οδικά έργα στην Αττική αλλά μόνο οδικής ασφάλειας. Επίσης, όμως, είναι μια πραγματικότητα είναι ότι το έργο θεωρείται απαραίτητο και πρέπει να βρεθεί μια λύση. Στην τελική, πάντα κάπου μπορεί να… «κουμπώσει» στο μέλλον.

Η περίφημη γέφυρα Βαρυμπόμπης και τα κόστη

Αναφορά έκανε και στην Γέφυρα Βαρυμπόμπης, που είναι μεγάλη ανάγκη να αντικατασταθεί. Η γέφυρα από το 2017 μέχρι σήμερα που δεν έχει αντικατασταθεί έχει κοστίσει 147 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο ενώ το κόστος των έργων είναι 20 εκατ. ευρώ. Αυτό σε μεγάλο βαθμό είναι γιατί δεν εφαρμόζονται διόδια. «Τέλος του 2024 πρέπει να δώσουμε οριστική λύση στο θέμα της Γέφυρας Βαρυμπόμπης», είπε ο κ. Ταχιάος. Παλιότερα, είχε γίνει αναφορά ότι η μη λειτουργία πλευρικών διοδίων σε Βαρυμπόμπη, Άγιο Στέφανο κ.α., κοστίζει ετησίως στο Δημόσιο 25 εκατ. ευρώ που αποδίδονται στον παραχωρησιούχο. Κανονικά, εκκρεμεί το γκρέμισμά της υποδομής και η αναζήτηση λύσης, και μάλιστα σύντομα, ενώ υπάρχουν και αντιδράσεις από Δήμους και το θέμα έχει κολλήσει.

Το Πάτρα – Πύργος και η συνέχεια του δρόμου

Ως γνωστόν, το οδικό έργο Πάτρα - Πύργος παραδίδεται το 2025. Η παραχώρηση όμως (Ολυμπία Οδός) δεν κλείνει με την επανένταξη του τμήματος και την ολοκλήρωσή του στη σύμβαση, καθώς υπάρχει και συνέχεια. Δηλαδή, να υλοποιηθεί ο αυτοκινητόδρομος Καλό Νερό – Πύργος – Τσακώνα ως προέκταση. Οπως έχουμε αναφέρει, πρόκειται για ένα δύσκολο έργο γιατί συνδέεται με ευαίσθητα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά (λίμνη Καϊάφα), ενώ βάσει μελετών έχει διπλάσιο προϋπολογισμό από το Πάτρα – Πύργος, περί τα 700 εκατ. ευρώ. Δεν τα λες και λίγα.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

15:55

Θεσσαλονίκη: Μέχρι τα μεσάνυχτα της Δευτέρας η λειτουργία της γραμμής Μ1 που αντικατέστησε το μετρό

15:46

Κακοκαιρία Byron: Έναρξη αυτοψιών και επιτάχυνση αποζημιώσεων για τους πληγέντες

15:35

Ζάκυνθος: Νεκρό 2 ετών παιδί από επίθεση σκύλου

15:23

Το μέλλον της ελληνικής μελισσοκομίας στην εποχή της κλιματικής κρίσης

15:18

Αυστραλία: Χιλιάδες άνθρωποι απομακρύνθηκαν από τα σπίτια τους λόγω των πυρκαγιών στη Νέα Νότια Ουαλία

15:09

VW Group: Σχέδια για επενδύσεις 160 δισ. ευρώ ως το 2030

14:57

Επέτειος δολοφονίας Γρηγορόπουλου: Με δρακόντεια μέτρα της ΕΛΑΣ οι εκδηλώσεις μνήμης

14:28

Μητσοτάκης: Υλοποιείται το μεγαλύτερο πρόγραμμα αναβάθμισης του κτιριολογικού εξοπλισμού του ΕΣΥ

14:13

Παγκοσμίως, 1,6 δισ. άνθρωποι αντιμετωπίζουν καταστροφικές δαπάνες υγείας

14:00

Αγρότες στο δρόμο (Νο ΙΙΙ): Γιατί δεν είμαστε Ολλανδία – Τα μαθήματα από τις… στατιστικές του ΟΠΕΚΕΠΕ

13:53

Ουκρανία: Ρωσικά drones και πύραυλοι έπληξαν σιδηροδρομικό κόμβο κοντά στο Κίεβο

13:45

SAFER: Ένα καινοτόμο ψηφιακό εργαλείο για την περιβαλλοντική ευθύνη που αναπτύχθηκε στην Ελλάδα

13:26

Μητσοτάκης: Η κυβέρνηση είναι ανοιχτή στον διάλογο με τους αγρότες - Eίμαστε εδώ να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε

13:14

Τσιάρας: Ανοιχτή η πόρτα του υπουργείου για διάλογο με τους αγρότες

13:01

ΓΓΠΠ: Έως το απόγευμα και με μειούμενη ένταση τα καιρικά φαινόμενα

12:54

Δένδιας: Δημιουργούμε το πιο ισχυρό Ναυτικό στην ιστορία της Ελλάδας

12:46

Ουκρανοί και Αμερικανοί συνεχίζουν τις συνομιλίες τους στη Φλόριντα

12:35

ΔΥΠΑ: Ενδυναμώνει τους πολίτες μέσω συμβουλευτικών δράσεων

12:26

Bloomberg: Η διατλαντική συμμαχία διαρρηγνύεται - Μπορεί η Ευρώπη να υπερασπιστεί τον εαυτό της;

12:05

Γερμανία: Ο καγκελάριος Μερτς επισκέπτεται την Ιορδανία και το Ισραήλ

11:53

Θεοδωρικάκος: Ο νέος αναπτυξιακός νόμος προβλέπει την διάθεση ενός δισ. ευρώ για στήριξη παραγωγικών επενδύσεων

11:44

Τέσσερις νεκροί σε ανταλλαγές πυρών στα σύνορα Αφγανιστάν-Πακιστάν

11:34

ΔΟΑΕ: Το προστατευτικό κέλυφος στο Τσερνόμπιλ δεν προστατεύει απ' τη ραδιενέργεια λόγω χτυπημάτων drones

11:25

ΗΠΑ: Νέες απελάσεις παράτυπων μεταναστών από τη Βενεζουέλα

11:16

Πτώση βράχων στη λεωφόρο Αθηνών-Σουνίου, έκλεισε η δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας

10:56

Σκληραίνουν τη στάση τους οι αγρότες - Μπλόκα μέχρι και τις γιορτές

10:24

Πράγα: Χριστούγεννα στη «χρυσή πόλη»

09:59

Ρωσία: Η χρήση ρωσικών πόρων για χρηματοδότηση της Ουκρανίας θα είχε πολύ σοβαρές συνέπειες για την ΕΕ

09:49

Κυρανάκης: Τα τρόλεϊ υπηρέτησαν αποτελεσματικά την Αττική για πάνω από μισό αιώνα

09:38

Καναδάς: Αφαίρεσε τη Συρία από τον κατάλογο των κρατών που υποστηρίζουν την τρομοκρατία