BACKSTORY

Γιατί ξεχωρίζει το equity story της Alpha Bank - Η αντίδραση από ΤΙΤΑΝ - Το χρηματοδοτικό «κενό» για την Λ. Κύμης

21-11-2024 | 07:05
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Γιατί ξεχωρίζει το equity story της Alpha Bank - Η αντίδραση από ΤΙΤΑΝ - Το χρηματοδοτικό «κενό» για την Λ. Κύμης

Γιατί ξεχωρίζει το equity story της Alpha Bank

Η συνάντηση κορυφαίων στελεχών της Alpha Bank με στελέχη της JPMorgan πριν από λίγες ημέρες ήταν η κατάλληλη περίσταση ώστε να αναδειχθούν τα στοιχεία που διαφοροποιούν την ελληνική τράπεζα από τους ανταγωνιστές της.

-Η Alpha Bank κατέχει μία από τις καλύτερες θέσεις πανευρωπαϊκά στο νέο περιβάλλον μείωσης των επιτοκίων, καθώς η επίπτωση περιορίζεται μόλις στο 0,7% του καθαρού εσόδου από τόκους για κάθε 25 μονάδες βάσης μείωσης

-Χάρη στην αυξανόμενη κερδοφορία – λόγω της ανάπτυξης του δανειακού χαρτοφυλακίου και της ενίσχυσης των εσόδων από προμήθειες – καθώς και στο γεγονός ότι οι δείκτες κεφαλαιακής επάρκειάς της βρίσκονται στα επίπεδα των καλύτερων της Ευρώπης, η τράπεζα έχει όλες τις προοπτικές να ξεπεράσει τις προβλέψεις για διανομή μερίσματος.

Να σημειώσουμε ότι η Alpha Bank αναμένεται να διανείμει πάνω από 1,1 δισ. ευρώ σε μερίσματα την επόμενη τριετία ενώ, ακόμα και μετά τη διανομή, θα διαθέτει πλεονάζοντα κεφάλαια ύψους τουλάχιστον 1,5 δισ. ευρώ στα τέλη του 2026, στοιχείο που δημιουργεί προοπτικές πρόσθετης αξίας για τους μετόχους.

-Η μετοχή της Alpha Bank είναι υποτιμημένη κατά 30% έναντι των υπόλοιπων ελληνικών τραπεζών και πάνω από 50% έναντι των αντίστοιχων ευρωπαϊκών

Η αντίδραση από ΤΙΤΑΝ και οι ΗΠΑ

Εντάξει, χτες στο Χρηματιστήριο είναι αλήθεια ότι βγήκε μια αντίδραση αλλά μένει να δούμε την συνέχεια. Πάντως, ανάμεσα στις μετοχές που σχολιάστηκαν θετικά, και ήταν λογικό, βρέθηκε και αυτή της ιστορικής τσιμεντοβιομηχανίας ΤΙΤΑΝ. Η οποία, ούτε λίγο ούτε πολύ, «σκαρφάλωσε» κατά 4,4% και ξαναβρέθηκε στα 35,5 ευρώ, όχι και πολύ μακριά, δηλαδή, από τα υψηλά της. Η διοίκηση του ομίλου περιμένει συνέχιση του growth και το 2025, αλλά στην αγορά αρκετοί συνδέουν τον όμιλο και τη μετοχή με τις… ΗΠΑ. Δηλαδή, αφενός στην άλλη «όχθη του Ατλαντικού» αναμένονται νέες υποδομές, αφετέρου ολοένα και πλησιάζει η εισαγωγή της Titan America στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Βέβαια, τα στελέχη του ομίλου «βλέπουν» την κίνηση αυτή εντός του πρώτου τριμήνου του 2025, αλλά και μακρινό δεν τον λες τον ορίζοντα. Ωστόσο, καλά όλα αυτά, αλλά να δούμε και τι θα φέρει η συνέχεια στο ελληνικό ταμπλό.

Το χρηματοδοτικό «κενό» για την Λ. Κύμης

Μιας και ο λόγος για οδικά έργα (και) σήμερα στο insider.gr, ο κ. Ταχιάος στο πρόσφατο συνέδριο για τις ΣΔΙΤ, για άλλη μια φορά επανέλαβε ότι η επέκταση της Λ. Κύμης, άνω των 400 εκατ. ευρώ, με ανάδοχο από καιρό τις ΤΕΡΝΑ, AKTOR (Intrakat), δημοπρατήθηκε χωρίς πιστώσεις και με τον όρο ότι θα προχωρήσει εφόσον βρεθεί χρηματοδοτικό σχήμα, αλλά ακόμα δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση (θυμίζουμε ότι έχουν κατατεθεί και προσφυγές από Δήμους). Κατά τον ίδιο, δεν υπάρχουν άπειροι πόροι, ωστόσο, στο υπουργείο έχουν σκοπό να προωθήσουν έργα στην Αττική. Το θέμα είναι πως το ΕΣΠΑ δεν χρηματοδοτεί πλέον οδικά έργα στην Αττική αλλά μόνο οδικής ασφάλειας. Επίσης, όμως, είναι μια πραγματικότητα είναι ότι το έργο θεωρείται απαραίτητο και πρέπει να βρεθεί μια λύση. Στην τελική, πάντα κάπου μπορεί να… «κουμπώσει» στο μέλλον.

Η περίφημη γέφυρα Βαρυμπόμπης και τα κόστη

Αναφορά έκανε και στην Γέφυρα Βαρυμπόμπης, που είναι μεγάλη ανάγκη να αντικατασταθεί. Η γέφυρα από το 2017 μέχρι σήμερα που δεν έχει αντικατασταθεί έχει κοστίσει 147 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο ενώ το κόστος των έργων είναι 20 εκατ. ευρώ. Αυτό σε μεγάλο βαθμό είναι γιατί δεν εφαρμόζονται διόδια. «Τέλος του 2024 πρέπει να δώσουμε οριστική λύση στο θέμα της Γέφυρας Βαρυμπόμπης», είπε ο κ. Ταχιάος. Παλιότερα, είχε γίνει αναφορά ότι η μη λειτουργία πλευρικών διοδίων σε Βαρυμπόμπη, Άγιο Στέφανο κ.α., κοστίζει ετησίως στο Δημόσιο 25 εκατ. ευρώ που αποδίδονται στον παραχωρησιούχο. Κανονικά, εκκρεμεί το γκρέμισμά της υποδομής και η αναζήτηση λύσης, και μάλιστα σύντομα, ενώ υπάρχουν και αντιδράσεις από Δήμους και το θέμα έχει κολλήσει.

Το Πάτρα – Πύργος και η συνέχεια του δρόμου

Ως γνωστόν, το οδικό έργο Πάτρα - Πύργος παραδίδεται το 2025. Η παραχώρηση όμως (Ολυμπία Οδός) δεν κλείνει με την επανένταξη του τμήματος και την ολοκλήρωσή του στη σύμβαση, καθώς υπάρχει και συνέχεια. Δηλαδή, να υλοποιηθεί ο αυτοκινητόδρομος Καλό Νερό – Πύργος – Τσακώνα ως προέκταση. Οπως έχουμε αναφέρει, πρόκειται για ένα δύσκολο έργο γιατί συνδέεται με ευαίσθητα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά (λίμνη Καϊάφα), ενώ βάσει μελετών έχει διπλάσιο προϋπολογισμό από το Πάτρα – Πύργος, περί τα 700 εκατ. ευρώ. Δεν τα λες και λίγα.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

14:51

Συρία: Σε εξέλιξη η αποχώρηση των ρωσικών δυνάμεων

14:41

Τασούλας: Κάθε χώρα δεν είναι μόνο στα χέρια της ηγεσίας, είναι και στα χέρια του λαού

14:39

Το «στοίχημα» του υπουργείου Παιδείας για τη φιλαναγνωσία

14:33

Σκυλακάκης: Ξεκινάμε δειγματοληπτικό έλεγχο στις πολεοδομίες για θέματα πολεοδομικής διαφθοράς

14:19

Επιτόκια: Καλά νέα το 2025 για τους δανειολήπτες καθώς αναμένονται πολλές νέες μειώσεις

14:10

Ελληνικός νόμος είναι πλέον η οδηγία CSRD για την ενσωμάτωση Εκθέσεων Βιωσιμότητας στις Οικονομικές Καταστάσεις

14:05

Ολοκληρώθηκε η 18η συνάντηση της Επιτροπής SES Military Aviation Board, στην Αθήνα

13:56

Μαρινάκης σε Νέα Αριστερά-Πλεύση Ελευθερίας και ΣΥΡΙΖΑ: Μας θυμίζετε την Ελλάδα του 2015

13:50

Κώτσηρας: Ευκαιρίες και προοπτική για τους Έλληνες του εξωτερικού που επιθυμούν να επιστρέψουν

13:38

Βόλος: Επέμβαση της εισαγγελίας για νεκρά πρόβατα σε ρέμα κοντά στον Αλμυρό

13:35

Θεσσαλονίκη: Σε ισχύ από σήμερα το εορταστικό ωράριο των καταστημάτων

13:29

Κλειστοί 5 σταθμοί της Γραμμής 2 του Μετρό Κυριακή και Δευτέρα, από 22:30 το βράδυ

13:25

Ρωσία: Ουκρανικά drones χτύπησαν εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων στην κεντρική Ρωσία

13:22

Γιαννόπουλος: Η αντιπλημμυρική θωράκιση της δυτικής Ελλάδας αποτελεί πρωταρχικό μας μέλημα

13:15

Ζαχαράκη: Αρχές του 2025 ξεκινά το νέο πρόγραμμα «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου»

13:00

Ακίνητα Δημοσίου: Τι προβλέπει το πλάνο αξιοποίησης για ΕΤΑΔ, ΔΕΘ, ΓΑΙΑΟΣΕ και… Διώρυγα Κορίνθου

12:48

Γεραπετρίτης: Αληθινός πατριώτης δεν είναι εκείνος ο οποίος δεν τόλμησε να κάνει όσα σήμερα απαιτεί

12:40

Παναγιωτόπουλος: Στρατηγικός μας στόχος, ο έλεγχος της παράτυπης μετανάστευσης και η οργάνωση της νόμιμης μετανάστευσης

12:20

Επανέρχεται η συζήτηση για την εξωτερική σύγκλιση των ενισχύσεων στη νέα ΚΑΠ

12:03

Φάμελλος: Η κοινωνία θέλει να ανατρέψουμε τον κ. Μητσοτάκη - Δεν θέλει συναινετική αντιπολίτευση και ταγκό για δύο

11:47

Tesla: Αύξηση στις τιμές του Model S στις ΗΠΑ κατά 5.000 δολάρια

11:35

Γεωργία: Φόβοι για κλιμάκωση της κρίσης μετά τον αναμενόμενο διορισμό νέου φιλοκυβερνητικού προέδρου

11:22

Η πτώση Άσαντ αλλάζει τα δεδομένα για τους αιτούντες άσυλο από τη Συρία

11:13

Οικονόμου: Τα μέτρα κατά της εισιτηριοδιαφυγής στα λεωφορεία αποδίδουν

11:08

Νίγηρας, Μαλί και Μπουρκίνα Φάσο τονίζουν πως η αποχώρησή τους από την CEDEAO είναι αμετάκλητη

10:57

Με ομιλίες κορυφαίων υπουργών, συνεχίζεται για 4η ημέρα, η συζήτηση του προϋπολογισμού

10:49

Μεταναστευτικό: Η MSF αναστέλλει μέχρι νεοτέρας τις επιχειρήσεις της στην κεντρική Μεσόγειο

10:40

Νότια Κορέα: Το κοινοβούλιο ψήφισε υπέρ της καθαίρεσης του προέδρου Γιουν Σοκ-γελ

10:24

Ουκρανία: «Ξηλώθηκε» ο διοικητής των δυνάμεων του Ντονέτσκ

10:14

Σουδάν: Αντιμέτωποι με επισιτιστική κρίση οι εκτοπισμένοι απ' τον πόλεμο

sponsor appearance