BACKSTORY

Γιατί ξεχωρίζει το equity story της Alpha Bank - Η αντίδραση από ΤΙΤΑΝ - Το χρηματοδοτικό «κενό» για την Λ. Κύμης

21-11-2024 | 07:05
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Γιατί ξεχωρίζει το equity story της Alpha Bank - Η αντίδραση από ΤΙΤΑΝ - Το χρηματοδοτικό «κενό» για την Λ. Κύμης

Γιατί ξεχωρίζει το equity story της Alpha Bank

Η συνάντηση κορυφαίων στελεχών της Alpha Bank με στελέχη της JPMorgan πριν από λίγες ημέρες ήταν η κατάλληλη περίσταση ώστε να αναδειχθούν τα στοιχεία που διαφοροποιούν την ελληνική τράπεζα από τους ανταγωνιστές της.

-Η Alpha Bank κατέχει μία από τις καλύτερες θέσεις πανευρωπαϊκά στο νέο περιβάλλον μείωσης των επιτοκίων, καθώς η επίπτωση περιορίζεται μόλις στο 0,7% του καθαρού εσόδου από τόκους για κάθε 25 μονάδες βάσης μείωσης

-Χάρη στην αυξανόμενη κερδοφορία – λόγω της ανάπτυξης του δανειακού χαρτοφυλακίου και της ενίσχυσης των εσόδων από προμήθειες – καθώς και στο γεγονός ότι οι δείκτες κεφαλαιακής επάρκειάς της βρίσκονται στα επίπεδα των καλύτερων της Ευρώπης, η τράπεζα έχει όλες τις προοπτικές να ξεπεράσει τις προβλέψεις για διανομή μερίσματος.

Να σημειώσουμε ότι η Alpha Bank αναμένεται να διανείμει πάνω από 1,1 δισ. ευρώ σε μερίσματα την επόμενη τριετία ενώ, ακόμα και μετά τη διανομή, θα διαθέτει πλεονάζοντα κεφάλαια ύψους τουλάχιστον 1,5 δισ. ευρώ στα τέλη του 2026, στοιχείο που δημιουργεί προοπτικές πρόσθετης αξίας για τους μετόχους.

-Η μετοχή της Alpha Bank είναι υποτιμημένη κατά 30% έναντι των υπόλοιπων ελληνικών τραπεζών και πάνω από 50% έναντι των αντίστοιχων ευρωπαϊκών

Η αντίδραση από ΤΙΤΑΝ και οι ΗΠΑ

Εντάξει, χτες στο Χρηματιστήριο είναι αλήθεια ότι βγήκε μια αντίδραση αλλά μένει να δούμε την συνέχεια. Πάντως, ανάμεσα στις μετοχές που σχολιάστηκαν θετικά, και ήταν λογικό, βρέθηκε και αυτή της ιστορικής τσιμεντοβιομηχανίας ΤΙΤΑΝ. Η οποία, ούτε λίγο ούτε πολύ, «σκαρφάλωσε» κατά 4,4% και ξαναβρέθηκε στα 35,5 ευρώ, όχι και πολύ μακριά, δηλαδή, από τα υψηλά της. Η διοίκηση του ομίλου περιμένει συνέχιση του growth και το 2025, αλλά στην αγορά αρκετοί συνδέουν τον όμιλο και τη μετοχή με τις… ΗΠΑ. Δηλαδή, αφενός στην άλλη «όχθη του Ατλαντικού» αναμένονται νέες υποδομές, αφετέρου ολοένα και πλησιάζει η εισαγωγή της Titan America στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Βέβαια, τα στελέχη του ομίλου «βλέπουν» την κίνηση αυτή εντός του πρώτου τριμήνου του 2025, αλλά και μακρινό δεν τον λες τον ορίζοντα. Ωστόσο, καλά όλα αυτά, αλλά να δούμε και τι θα φέρει η συνέχεια στο ελληνικό ταμπλό.

Το χρηματοδοτικό «κενό» για την Λ. Κύμης

Μιας και ο λόγος για οδικά έργα (και) σήμερα στο insider.gr, ο κ. Ταχιάος στο πρόσφατο συνέδριο για τις ΣΔΙΤ, για άλλη μια φορά επανέλαβε ότι η επέκταση της Λ. Κύμης, άνω των 400 εκατ. ευρώ, με ανάδοχο από καιρό τις ΤΕΡΝΑ, AKTOR (Intrakat), δημοπρατήθηκε χωρίς πιστώσεις και με τον όρο ότι θα προχωρήσει εφόσον βρεθεί χρηματοδοτικό σχήμα, αλλά ακόμα δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση (θυμίζουμε ότι έχουν κατατεθεί και προσφυγές από Δήμους). Κατά τον ίδιο, δεν υπάρχουν άπειροι πόροι, ωστόσο, στο υπουργείο έχουν σκοπό να προωθήσουν έργα στην Αττική. Το θέμα είναι πως το ΕΣΠΑ δεν χρηματοδοτεί πλέον οδικά έργα στην Αττική αλλά μόνο οδικής ασφάλειας. Επίσης, όμως, είναι μια πραγματικότητα είναι ότι το έργο θεωρείται απαραίτητο και πρέπει να βρεθεί μια λύση. Στην τελική, πάντα κάπου μπορεί να… «κουμπώσει» στο μέλλον.

Η περίφημη γέφυρα Βαρυμπόμπης και τα κόστη

Αναφορά έκανε και στην Γέφυρα Βαρυμπόμπης, που είναι μεγάλη ανάγκη να αντικατασταθεί. Η γέφυρα από το 2017 μέχρι σήμερα που δεν έχει αντικατασταθεί έχει κοστίσει 147 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο ενώ το κόστος των έργων είναι 20 εκατ. ευρώ. Αυτό σε μεγάλο βαθμό είναι γιατί δεν εφαρμόζονται διόδια. «Τέλος του 2024 πρέπει να δώσουμε οριστική λύση στο θέμα της Γέφυρας Βαρυμπόμπης», είπε ο κ. Ταχιάος. Παλιότερα, είχε γίνει αναφορά ότι η μη λειτουργία πλευρικών διοδίων σε Βαρυμπόμπη, Άγιο Στέφανο κ.α., κοστίζει ετησίως στο Δημόσιο 25 εκατ. ευρώ που αποδίδονται στον παραχωρησιούχο. Κανονικά, εκκρεμεί το γκρέμισμά της υποδομής και η αναζήτηση λύσης, και μάλιστα σύντομα, ενώ υπάρχουν και αντιδράσεις από Δήμους και το θέμα έχει κολλήσει.

Το Πάτρα – Πύργος και η συνέχεια του δρόμου

Ως γνωστόν, το οδικό έργο Πάτρα - Πύργος παραδίδεται το 2025. Η παραχώρηση όμως (Ολυμπία Οδός) δεν κλείνει με την επανένταξη του τμήματος και την ολοκλήρωσή του στη σύμβαση, καθώς υπάρχει και συνέχεια. Δηλαδή, να υλοποιηθεί ο αυτοκινητόδρομος Καλό Νερό – Πύργος – Τσακώνα ως προέκταση. Οπως έχουμε αναφέρει, πρόκειται για ένα δύσκολο έργο γιατί συνδέεται με ευαίσθητα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά (λίμνη Καϊάφα), ενώ βάσει μελετών έχει διπλάσιο προϋπολογισμό από το Πάτρα – Πύργος, περί τα 700 εκατ. ευρώ. Δεν τα λες και λίγα.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:58

Χαρακόπουλος: Κανένας «Φραπές» δεν θα μπορεί πλέον να λαμβάνει επιδοτήσεις - Πληρωμές μέχρι τις γιορτές

23:27

Καλαφάτης: Η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που έχει καταρτίσει εθνική στρατηγική για την ΤN

23:15

Κιλκίς: Συνελήφθη 25χρονος για ληστεία, εκβίαση και αρπαγή

22:49

Νετανιάχου: Η πολιτική προσάρτηση της Δυτικής Όχθης παραμένει αντικείμενο της συζήτησης

22:19

Δένδιας: Θα παραστεί στην τακτική συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΒΕΑ

21:47

Μία σύλληψη για παραβάσεις που αφορούν σε ναρκωτικές ουσίες και όπλα, στα Χανιά

21:18

Γρεβενά: Συνελήφθη 53χρονος-μέλος σπείρας που εξαπατούσε τηλεφωνικά ανυποψίαστους πολίτες

20:48

Επίθεση με μολότοφ στο Α.Τ. Κυψέλης

20:44

Κουτσούμπας προς αγρότες: Εμείς στηρίζουμε όλα τα αιτήματα σας

20:33

Έκλεισαν οι κάλπες στο Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών - Συνεχίζεται αύριο η ψηφοφορία

20:12

Ισραήλ: Ο αρχηγός του στρατού δηλώνει ότι η γραμμή οριοθέτησης εντός της Γάζας είναι το νέο σύνορο με το Ισραήλ

20:01

Ελβετία: Προτείνει o ΟΑΣΕ να διαδραματίσει βασικό ρόλο στην επιτήρηση μιας εκεχειρίας στην Ουκρανία

19:49

Θεοχάρης: Μεταβαίνει στις ΗΠΑ για να συμμετέχει στο επενδυτικό συνέδριο της Capital Link

19:28

Βόρεια Μακεδονία: Ο Χρίστιαν Μίτσκοσκι επανεξελέγη αρχηγός του VMRO-DPMNE

19:13

Σέρρες: Άνοιξε για τα φορτηγά το τελωνείο Προμαχώνα

19:00

Global X: Έρχεται πολυετής άνοδος στις αναδυόμενες αγορές – Η Ελλάδα στις κορυφαίες επιλογές

18:51

Τραμπ τζούνιορ: Οι πλούσιοι Ουκρανοί έβαλαν τους χωρικούς να πολεμάνε

18:35

Παραμένει σε αυξημένη επιφυλακή ο δήμος Λαρισαίων για τη στάθμη των νερών στον Πηνειό

18:27

Κανονικά η κυκλοφορία των οχημάτων στην «Εγνατία Οδό» μεταξύ των κόμβων Βαφέικων και Ιάσμου

18:10

Αισιόδοξος για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, δηλώνει ο πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου

17:59

Αποκαταστάθηκε πλήρως η σιδηροδρομική κυκλοφορία στο τμήμα Λάρισα - Λειανοκλάδι - Λάρισα

17:24

ΠΟΜΙΔΑ: Σε νέο «ΕΝΦΙΑ» υπέρ των δήμων θα εξελιχθεί το νέο τέλος ΤΤΑ

17:00

Κατοικίες και μεγάλα έργα εκτόξευσαν τις επενδύσεις – Τι θα κρίνει τη συνέχεια

17:00

Φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι θα «μιλάει» ξένες γλώσσες και θα κοστίσει ακριβά…

16:53

ΣΥΡΙΖΑ: Κάθε βδομάδα ο κ. Μητσοτάκης όλο και πιο μακριά από την κοινωνία και τα προβλήματα των πολιτών

16:22

Κέλογκ: Μια ειρηνευτική συμφωνία για την Ουκρανία βρίσκεται πραγματικά κοντά

16:11

Προς νέα ρεκόρ η βραχυχρόνια μίσθωση το 2025

16:01

Σαμαράς για αγρότες: Η κυβέρνηση οφείλει να καταλάβει επιτέλους ότι δεν είναι όλα επικοινωνία

15:57

Βρετανία: Επίθεση με σπρέι πιπεριού έγινε στο αεροδρόμιο του Χίθροου

15:42

Ντάιμον (JPMorgan): Η Ευρώπη έχει πραγματικό πρόβλημα