8,3 κάρτες πιστότητας "κρύβει" το πορτοφόλι του μέσου Έλληνα καταναλωτή

Δήμητρα Σκούφου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
8,3 κάρτες πιστότητας "κρύβει" το πορτοφόλι του μέσου Έλληνα καταναλωτή

Σούπερ μάρκετ, τράπεζες και μεταφορές είναι οι κλάδοι με την μεγαλύτερη διείσδυση στο καταναλωτικό κοινό αναφορικά με τα προγράμματα πιστότητας και επιβράβευσης που προσφέρουν στους πελάτες τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο μέσος Έλληνας καταναλωτής έχει στην κατοχή του προγράμματα επιβράβευσης από 5 διαφορετικούς κλάδους, με τον κλάδο των σούπερ μάρκετ να παρουσιάζει την υψηλότερη διείσδυση σε ποσοστό 92% και να ακλουθούν ο κλάδος των Τραπεζών με ποσοστό 77% και ο κλάδος των Μεταφορών με ποσοστό διείσδυσης 73%. Ωστόσο χαμηλότερη διείσδυση έχουν οι κλάδοι των τηλεπικοινωνιών με 15%, των φαρμακείων με 13% και του τουρισμού με 9%.

Το πορτοφόλι του Έλληνα καταναλωτή μπορεί να αδειάζει από χρήματα αλλά γεμίζει τα τελευταία χρονιά από τις κάρτες πιστότητας και επιβράβευσης που προσφέρουν πόντους για επιπλέον αγορές ακόμα και επιστροφές χρημάτων. Εκτιμάται ότι ο μέσος Έλληνας καταναλωτής διαθέτει 8,3 κάρτες πιστότητας στο πορτοφόλι του. Μάλιστα οι Έλληνες θεωρούνται απαιτητικοί καταναλωτές, καθώς δεν περιορίζονται μόνο στις αγορές προσφορών αλλά ζητούν πλέον από τις εταιρείες να διευρύνουν τις ανάγκες τους και να τους παρέχουν ακόμα και προσωποποιημένες προσφορές. Έρευνα που παρουσίασε η εταιρεία ClientIQ για τα προγράμματα επιβράβευσης και αν αυτά επηρεάζουν τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών δείχνει ότι συντελούν σε μεγάλο βαθμό στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς του σύγχρονου καταναλωτή. Από τα στοιχεία της έρευνας, που διενήργησε η Focus Bari σε πανελλαδικό δείγμα 600 ανθρώπων πανελλαδικά τον περασμένο Ιούλιο, προκύπτει ότι εννέα στους δέκα καταναλωτές συμμετέχουν σε προγράμματα επιβράβευσης ,ενώ ο μέσος καταναλωτής έχει στο πορτοφόλι του 8,3 κάρτες πιστότητας από πέντε διαφορετικούς κλάδους.

Σημαντικό επίσης στοιχείο είναι ότι το 80% των κατόχων καρτών πιστότητας δηλώνουν ότι κάνουν συστηματική χρήση των προγραμμάτων που έχουν στην κατοχή τους, οι έξι στους δέκα καταναλωτές επιλέγουν συχνότερα αγορές από εταιρείες που προσφέρουν επιβράβευση ενώ το 10% δηλώνει ότι κάνει αγορές αποκλειστικά από επιχειρήσεις που προσφέρουν επιβράβευση. Τέλος, 65% των καταναλωτών προγραμματίζουν τις αγορές μεγαλύτερης αξίας προκείμενου να εκμεταλλευτούν τις προσφορές επιβράβευσης ενώ αντίστοιχο ποσοστό είναι ακόμα και διευθετημένο να αλλάξει εταιρεία για κάποια αγορά προκείμενου να κερδίσει επιπλέον όφελος.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider