Σταϊκούρας: Προτεραιότητά μας η υλοποίηση εμβληματικών δημοσίων έργων

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Σταϊκούρας: Προτεραιότητά μας η υλοποίηση εμβληματικών δημοσίων έργων
Στις 31 Ιανουαρίου ολοκληρώνεται και παραδίδεται στην κυκλοφορία η οδική σύνδεση Άκτιο-Αμβρακία ενώ τα τμήματα Τρίκαλα-Καλαμπάκα και Λαμία-Ξυνιάδα του αυτοκινητόδρομου Ε65 εξελίσσονται και αναμένεται να παραδοθούν, σταδιακά, μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2024 δήλωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας κάνοντας απολογισμό του έργου του Υπουργείου και των προτεραιοτήτων για το 2024.

Στις 31 Ιανουαρίου ολοκληρώνεται και παραδίδεται στην κυκλοφορία η οδική σύνδεση Άκτιο-Αμβρακία ενώ τα τμήματα Τρίκαλα-Καλαμπάκα και Λαμία-Ξυνιάδα του αυτοκινητόδρομου Ε65 εξελίσσονται και αναμένεται να παραδοθούν, σταδιακά, μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2024 δήλωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας κάνοντας απολογισμό του έργου του Υπουργείου και των προτεραιοτήτων για το 2024.

Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι η κατασκευή της Πατρών-Πύργου προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και το έργο θα παραδοθεί σύμφωνα με χρονοδιάγραμμα το 2025. Επίσης :

* Αποσφραγίστηκαν οι φάκελοι των τεχνικών προσφορών για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.), και τις επόμενες ημέρες θα ανοίξουν και οι οικονομικές προσφορές.

* Υποβλήθηκαν οι οικονομικές προσφορές για την επέκταση της Ιόνιας Οδού, στο τμήμα Ιωάννινα-Κακκαβιά.

* Κατατέθηκαν οι συμμετοχές για την προεπιλογή αναδόχου κατασκευής του οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι.

* Ξεκίνησαν οι εργασίες του αυτοκινητόδρομου Μπράλος-Άμφισσα.

* Συμβασιοποιήθηκε το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου της Δυτικής Αττικής, και ξεκίνησαν οι σχετικές εργασίες.

* Οι εργασίες στο μετρό της Θεσσαλονίκης προχωρούν, «όπως δεσμευτήκαμε στις προγραμματικές μας δηλώσεις» και το έργο θα παραδοθεί στην κοινωνία τον εφετινό Νοέμβριο.

Κτιριακές Υποδομές

Για την υλοποίηση έργων από τις Κτιριακές Υποδομές ο κ Σταϊκούρας ανέφερε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη 50 έργα, προϋπολογισμού 146 εκατ. ευρώ, ενώ προγραμματίζονται πρόσθετα έργα ύψους 850 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2024-2027. «Πρόκειται για ένα ευρύ πρόγραμμα κατασκευής νέων και ανακαίνισης υφιστάμενων κτιρίων σε όλη την επικράτεια, που αφορά σχολικές μονάδες, νοσοκομεία, δικαστικά μέγαρα και άλλα δημόσια ακίνητα». Ενδεικτικά, το τελευταίο διάστημα:

* Υπεγράφη η σύμβαση για την αποκατάσταση του κτιρίου του Συμβουλίου της Επικρατείας στο Αρσάκειο Μέγαρο.

* Ανακατασκευάστηκε το Κεστεκίδειο Ελληνικό Σχολείο στις Βρυξέλλες.

* Παραδόθηκαν δύο σύγχρονες σχολικές εγκαταστάσεις στη Λυκόβρυση.

* Ολοκληρώθηκε το νέο Ειδικό Σχολείο για Άτομα με Αναπηρία στο Περιστέρι.

* Θεμελιώθηκε το νέο Διθέσιο Νηπιαγωγείο Παραλίου Άστρους.

* Εγκαινιάζεται, αύριο, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Μάκρης.

Αποκατάσταση ζημιών από φυσικές καταστροφές

Για την αποκατάσταση των ζημιών από φυσικές καταστροφές στην Κεντρική Ελλάδα, ο υπουργός ανέφερε ότι αναλήφθηκαν, τις τελευταίες εβδομάδες, συγκεκριμένες πρωτοβουλίες.

* Υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την αποκατάσταση φθορών σε 33 σχολικές μονάδες στη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα.

* Επανεκκίνησαν τα δρομολόγια στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. «Από την ημερομηνία επανεκκίνησης μέχρι και προχθές, δηλαδή σε χρονικό διάστημα ενός μήνα, 59.900 επιβάτες μετακινήθηκαν στον συγκεκριμένο σιδηροδρομικό άξονα» ενώ «ωριμάζουν οι διαδικασίες για την δρομολόγηση των σχετικών ενεργειών πλήρους αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής, καθώς και τεχνικών έργων, οδικών αξόνων και γεφυρών σε περιοχές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας».

Ο νέος ΟΣΕ

Για την αναδιάρθρωση του ελληνικού σιδηρόδρομου, ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε ότι τίθεται σε εφαρμογή το σχέδιο για τον νέο ΟΣΕ που παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο. Όπως εξήγησε, δημιουργείται ένας νέος, ενιαίος δημόσιος φορέας που αναλαμβάνει τον ρόλο και τις ευθύνες του Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, με βάση το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο.

Στη νέα εταιρεία των Σιδηρόδρομων Ελλάδος, με πυρήνα τον ΟΣΕ, εντάσσονται η ΕΡΓΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ, κατά το μέρος που αφορά στο τροχαίο υλικό.

Ο νέος φορέας θα αναλάβει τη συνολική ευθύνη για τις μελέτες, τα έργα και όλα τα θέματα ασφαλείας και συνεχούς βελτίωσης του σιδηροδρομικού συστήματος, σε συνεργασία, πάντα, με τους λοιπούς φορείς του τομέα.

Προβλέπονται συγκεκριμένες ενέργειες για αναβάθμιση της τεχνογνωσίας και την ενίσχυση του προσωπικού.

Παράλληλα, προχωρά η δρομολόγηση ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου, ως μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

«Καταθέτουμε, τέλος Ιανουαρίου, πρόταση χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα "Συνδέοντας την Ευρώπη-2" (CEF-2) για τα έργα:

* Αναβάθμιση τμήματος ΣΚΑ - Οινόη.

* Αναβάθμιση τμήματος Λιόσια - Κόρινθος.

* Αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας.

* Υλοποίηση του έργου Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο.

* Υλοποίηση του έργου Ρίο - Πάτρα».

Στόχος, όπως είπε ο υπουργός, είναι η σύνδεση λιμένων και ΒΙΠΕ της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο και η συμμετοχή της Ελλάδας στους νέους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς διαδρόμους.

Ασφάλεια των αερομεταφορών

Για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι αναλήφθηκαν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες σε συνεργασία με την ΥΠΑ και την ΑΠΑ για την περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αεροδρομίων των αερομεταφορών και της αεροναυτιλιας.

Μεταξύ άλλων, εγκρίθηκε ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας της ΑΠΑ και προωθείται ο Εθνικός Κανονισμός Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας.

«Το αποτέλεσμα αυτών των πρωτοβουλιών είναι η Ελλάδα, σύμφωνα με τις επιθεωρήσεις του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), να αυξήσει τα επίπεδα αποτελεσματικής εφαρμογής των διεθνών προτύπων ασφαλείας από το 69,1% στο 74,9%, πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο, που είναι στο 69,3%».

Ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων

Εργαζόμαστε μεθοδικά, είπε ο υπουργός, ώστε τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία να κυκλοφορήσουν έως το τέλος Απριλίου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ταυτόχρονα, προχωρά η προμήθεια νέων λεωφορείων φυσικού αερίου, τα οποία αναμένονται τη διετία 2024-2025 ενώ μέσα στο 2024, θα δρομολογηθούν οι διαδικασίες προμήθειας επιπλέον λεωφορείων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Ειδικά στη Θεσσαλονίκη, ολοκληρώνεται η διαδικασία 150 νέων προσλήψεων στον ΟΑΣΘ. «Το αποτέλεσμα είναι, για πρώτη φορά μετά από 2 έτη, να κυκλοφορούν περισσότερα από 300 λεωφορεία του ΟΑΣΘ στους δρόμους της Θεσσαλονίκης».

Ηλεκτροκίνηση και βιώσιμη αστικής κινητικότητας

Για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, επιταχύνθηκε η καταβολή επιδοτήσεων στον 2ο κύκλο της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ενώ σχεδιάζεται η 3η φάση του Προγράμματος, αναφέρει ο κ. Σταϊκούρας, σημειώνοντας πως «μόλις προχθές, επαναδιατέθηκαν 6,4 εκατ. ευρώ και το μεγαλύτερο μέρος έχει ήδη απορροφηθεί».

«Επιδιώκουμε ακόμη υψηλότερες ταχύτητες, παράλληλα με την επέκταση του δικτύου των φορτιστών. Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης, οι ήπιες μορφές μετακίνησης και η εξασφάλιση της προσβασιμότητας, αποτελούν βασικές παραμέτρους σε όλα τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) των Δήμων και των Περιφερειών που εγκρίνει το Υπουργείο» επισήμανε.

Ψηφιοποίηση Υπηρεσιών

Για την Ψηφιοποίηση Υπηρεσιών ο κ Σταϊκούρας δήλωσε ότι στον τομέα των Μεταφορών, όλη η πληροφόρηση σχετικά με το όχημα ενσωματώθηκε στο «MyAuto», ενώ τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία η εφαρμογή για το point system. Στο Gov.gr Wallet, 1.033.092 πολίτες έχουν «κατεβάσει» το δίπλωμα οδήγησης, και 193.018 το «MyAuto».

«Ταυτόχρονα, ένα σύνολο διαδικασιών που αφορά στα διπλώματα διεκπεραιώνεται ηλεκτρονικά, μέσα από τις εφαρμογές που έχουμε αναπτύξει. Οι πολίτες δεν ταλαιπωρούνται με επισκέψεις στις Υπηρεσίες, η δημόσια διοίκηση εξοικονομεί σημαντικά κόστη και αποκτά νέες δυνατότητες ελέγχου και διασταύρωσης δεδομένων».

Υποδομές

Στον τομέα των Υποδομών, το Εθνικό Μητρώο Γεφυρών τίθεται σε λειτουργία. Παράλληλα, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο και ο Οδικός Χάρτης για την εφαρμογή της Τεχνολογίας Μοντελοποίησης (ΒΙΜ) αναρτώνται σε δημόσια διαβούλευση.

Ο υπουργός υπογράμμισε με έμφαση ότι δεν υπάρχουν έργα που ανακοινώνονται για τα οποία δεν έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση. Προσέθεσε ότι πολλά είναι τα έργα που θέλουμε να κάνουμε και ειδικά για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στην Αττική αλλά μετά την θεομηνία που έπληξε τη Θεσσαλία τα κονδύλια αυτά έχουν περιοριστεί.

Σημείωσε πάντως ότι τα έργα της λεωφόρου Κύμης και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού θα προχωρήσουν και δεν πρόκειται να εγκαταλειφθούν ενώ η κυβέρνηση μελετά συνολικά το θέμα του κυκλοφοριακού στον Κηφισό.

Αναφορικά με τα έργα της Θεσσαλίας ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος διευκρίνισε μέχρι το καλοκαίρι θα έχουν δημοπρατηθεί όλα τα έργα υποδομών στη Θεσσαλία ενώ τα έργα για την αποκατάσταση των σχολείων της περιοχής θα προχωρήσουν νωρίτερα για να είναι έτοιμα τα σχολεία το φθινόπωρο.

Όπως διευκρινίστηκε και από τον υπουργό και τον υφυπουργό το κόστος αποκατάστασης για τα οδικά έργα στη Θεσσαλία υπολογίζεται σε 900 εκατομμύρια ευρώ ενώ το κόστος αποκατάστασης των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο θα υπερβεί τα 200 εκατομμύρια ευρώ.

Ο κ Ταχιάος δεν απέκλεισε επίσης το ενδεχόμενο να μπουν τελικά τα πλευρικά διόδια στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου που προβλέπονται στην σύμβαση παραχώρησης γιατί το κόστος για το Δημόσιο είναι μεγάλο.

Από την πλευρά της η υφυπουργός αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξόπουλου δήλωσε: «Στοχεύοντας στην επιτάχυνση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης, τροποποιήσαμε το πρόγραμμα "Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ". Πιο συγκεκριμένα, αποφασίσαμε την απομάκρυνση αιτήσεων που λίμναζαν για μήνες χωρίς να απορροφούν κονδύλια από το πρόγραμμα, εφαρμόζοντας 45ήμερη προθεσμία για υποβολή παραγγελίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου, και απελευθερώσαμε κεφάλαια ύψους 6,4 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά, δίνουμε την δυνατότητα σε ακόμα περισσότερους πολίτες που το επιθυμούν να επιδοτηθούν για την αγορά νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Σημειώνω ότι ήδη από την περασμένη Τρίτη η πλατφόρμα είναι ανοικτή για όσους επιθυμούν να κάνουν την αίτησή τους, προκειμένου να υπαχθούν στο πρόγραμμα "Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ"».

Συνολικά, είπε η κυρία Αλεξοπούλου, έχουν δεσμευτεί 65 εκατ. ευρώ για επιδοτήσεις, ενώ λόγω της πολύ μεγάλης ζήτησης παρατάθηκε το πρόγραμμα ως το τέλος Απριλίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2023 ταξινομήθηκαν 6.382 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στη χώρα μας. Μέχρι σήμερα στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 έχουν υποβληθεί 20.577 αιτήσεις, εκ των οποίων στις 19.571 εγκρίθηκε η επιδότηση. Μόνο τους τελευταίους 2 μήνες, επιχορηγήθηκαν 3.239 πολίτες με συνολικό ποσό 8,5 εκατ. ευρώ.

Στο πρόγραμμα Πράσινα Ταξί θα δοθεί παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων κατά 1 έτος, από 31/12/2023 σε 31/12/2024, ενώ έχει ολοκληρωθεί η πρώτη καταβολή επιδότησης του ποσού των 22.500 ευρώ σε επαγγελματία οδηγό στην πόλη της Πτολεμαΐδας. Την ίδια στιγμή σχεδιάζεται ένα πρόγραμμα για την εγκατάσταση των πρώτων φορτιστών στις πιάτσες των ταξί, η οποία είναι απαραίτητη για την ενίσχυση του ενδιαφέροντος των ιδιοκτητών ταξί για το πρόγραμμα. Η ίδια παράταση δίνεται και στο e-Astypalea, «όπου επίσης αυξήσαμε την επιδότηση απόσυρσης για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα από 3.000 σε 10.000 ευρώ». Τέλος, στο Φορτίζω Παντού, η υποβολή αιτήσεων παρατείνεται ως τις 31 Μαΐου, «και σύντομα ολοκληρώνουμε τις απαραίτητες τροποποιήσεις, ώστε να μειώσουμε τη γραφειοκρατία, να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες και να δώσουμε σε όλη την αγορά τη δυνατότητα να επωφεληθεί από τις σημαντικές επιδοτήσεις που προβλέπει το πρόγραμμα».

Σε ό,τι αφορά στην Οδική Ασφάλεια, η υφυπουργός είπε: «Υλοποιούμε συγκεκριμένες δράσεις και σχεδιάζουμε τις επόμενες με το βλέμμα στο μέλλον. Συγκεκριμένα, επεξεργαστήκαμε τον Νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ο οποίος αλλάζει για πρώτη φορά από το 2008. Ο νέος ΚΟΚ εισάγει μια ολοκληρωμένη πολιτική δίκαιων ποινών για τις παραβάσεις, ανάλογα με τη σοβαρότητα και την επικινδυνότητά τους, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος μας είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η μείωση των ατυχημάτων και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων. Στην ίδια κατεύθυνση, σχεδιάζουμε την επέκταση της χρήσης τεχνολογικών μέσων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Θυμίζω ότι έχουμε επικαιροποιήσει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Κλείνει το deal για την Κρήτη – Οι μάχες στο ταμπλό – H Avramar θέλει χρόνο

Υποδομές: Τι «τρέχει» με τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider