Υπ. Υποδομών & Μεταφορών: «Βγάζει» νέο διαγωνισμό για τον αυτοκινητόδρομο «Ιωάννινα - Κακαβιά»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Υπ. Υποδομών & Μεταφορών: «Βγάζει» νέο διαγωνισμό για τον αυτοκινητόδρομο «Ιωάννινα - Κακαβιά»
Με τροποποιημένους όρους, μετά το πρόσφατο «ναυάγιο», αναμένεται άμεσα η επαναδημοπράτηση του αυτοκινητόδρομου «Επέκταση Ιόνιας Οδού τμήμα: Ιωάννινα-Κακαβιά», αρχικού κόστους 310 εκατ. ευρώ.

Νέο διαγωνισμό «βγάζει» το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών για την υλοποίηση του έργου «Επέκταση Ιόνιας Οδού τμήμα: Ιωάννινα-Κακαβιά», με τροποποιημένους όρους, μετά και το πρόσφατο «ναυάγιο» της προηγούμενης δημοπράτησης.

Όπως προ ημερών αποκάλυψε το insider.gr, ο διαγωνισμός ακυρώθηκε μετά και την αποδοχή από πλευράς της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) της προσφυγής που είχαν υποβάλει 4 κατασκευαστικές εταιρείες, οι ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε – ΕΚΤΕΡ Α.Ε – ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε – ΤΕ.ΝΑ Α.Τ.Ε.Β.Ε.. Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία είχε στραφεί κατά όρων της προκήρυξης του διαγωνισμού, θεωρώντας ότι αυτοί εμποδίζουν μικρότερου μεγέθους εταιρείες, ακόμα και αν συνεργαστούν, να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις τους ισχυρούς του κλάδου.

Πλέον, το αρμόδιο υπουργείο με απόφαση του υφυπουργού Υποδομών, Γ. Καραγιάννη, αποφάσισε την τροποποίηση του παλιού διαγωνισμού, την έγκριση πρόσθετων Ειδικών τεχνικών και χρηματοοικονομικών όρων (για επάρκεια, ίδια κεφάλαια, αξία μηχανολογικού εξοπλισμού και παγίων, δείκτες βιωσιμότητας, τι ισχύει για συνενώσεις – κοινοπραξίες, εμπειρία τελευταίων 10 ετών κ.α.) αλλά και την έγκριση των τευχών δημοπράτησης του έργου. Υπενθυμίζεται ότι ο υφυπουργός ανέφερε προ ημερών σε συνέντευξή του σε δημοσιογράφους ότι το έργο αναμένεται να επαναπροκηρυχθεί άμεσα, μάλλον εντός των ημερών, αν και λογικά τα επόμενα βήματα αναμένονται για μετά τις εκλογές.

Με την προηγούμενη «βερσιόν» επρόκειτο για έργο 310 εκατ. ευρώ (με προαιρέσεις και ΦΠΑ), μήκους 70 χλμ., με πλήθος από ανισόπεδους κόμβους, κάθετες και παράπλευρες οδούς μήκους 15,8 χλμ. και άλλα χαρακτηριστικά.

Το έργο «ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ / ΤΜΗΜΑ: ΙΩΑΝΝΙΝΑ – ΚΑΚΑΒΙΑ» αφορά στο οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα (Ιόνια Οδός). Ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα και αποτελεί: α) το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού προς τα σύνορα και β) τον δυτικότερο κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού και ως εκ τούτου εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.

Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας το νομό Ιωαννίνων. Ανήκει εξ’ ολοκλήρου στη διασυνοριακή περιοχή της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων, συνδέοντας τη χώρα με την Αλβανία, οπότε αποτελεί και έργο διασυνοριακής σημασίας. Η ολοκλήρωση του υπόψη Οδικού Άξονα σε συνδυασμό με την ένωσή του με την Ιόνια Οδό και την Εγνατία Οδό θα προσφέρει μέγιστες δυνατές μεταφορικές ικανότητες ανθρώπων και αγαθών τόσο στη Ήπειρο όσο και στη λοιπή Ελλάδα ενισχύοντας έτσι την τοπική κοινωνία, καθώς ο νομός Ιωαννίνων έχει έντονη τουριστική και εμπορική δραστηριότητα. Με την ολοκλήρωσή του αναμένεται να εξοικονομηθεί ο χρόνος μετακίνησης των οχημάτων αλλά και να μειωθεί ο αριθμός των ατυχημάτων.

Το αντικείμενο του έργου του θέματος αφορά την μελέτη και κατασκευή των κάτωθι:

  • Ολοκλήρωση του Ανισόπεδου Κόμβου Εγνατίας (Κ0).
  • Κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα "Ανισόπεδος κόμβος Ιόνιας Οδού με Εγνατία Οδό έως Ανισόπεδο κόμβο Καλπακίου μήκους 46,4 km (Χ.Θ. 4+800 – Χ.Θ. 51+237,37) με την κατασκευή έξι (6) ανισόπεδων κόμβων : 1. Ανισόπεδος Κόμβος Κοσμηράς - Ασβεστοχωρίου (Κ1). 3 2. Ανισόπεδος Κόμβος Γραμμενοχωρίων (Κ2). 3. Ανισόπεδος Κόμβος Πασσαρώνος (Κ3) (Προαίρεση 1). 4. Ανισόπεδος Κόμβος Ζίτσας (Κ4) . 5. Ανισόπεδος Κόμβος Καρυών (Κ5). 6. Ανισόπεδος Κόμβος Καλπακίου (Κ6).
  • Αποκατάσταση του εγκάρσιου και παράπλευρου δικτύου τοπικών οδών, όπου απαιτείται.
  • Προαίρεση 2η : Αναβάθμιση του τμήματος Καλπάκι - Κακαβιά, μήκους 23,11 χλμ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ποια γκρουπ διεκδικούν την επέκταση του Μετρό προς Ίλιον ύψους 550 εκατ. ευρώ

Lamda: Πώς προχωράνε έργα και μεγάλες αναπτύξεις στο Ελληνικό – Τα έσοδα των κατοικιών και τα εμπορικά projects

Ποιες είναι οι μεγάλες «παθογένειες» του σιδηρόδρομου – Από τις δημόσιες δυσλειτουργίες έως τις επιχειρηματικές κόντρες

gazzetta
gazzetta reader insider insider