Γ. Καραγιάννης: Λείπουν 200 χιλ. εργαζόμενοι από τα εργοτάξια – Στοίχημα η υλοποίηση έργων 14 δισ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Γ. Καραγιάννης: Λείπουν 200 χιλ. εργαζόμενοι από τα εργοτάξια – Στοίχημα η υλοποίηση έργων 14 δισ. ευρώ
(Έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού και υποστήριξη από το τραπεζικό σύστημα είναι δύο από τα σημαντικότερα ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν το επόμενο διάστημα. Προχωρούν μεγάλα έργα υποδομών. Τι ανέφερε ο υφυπουργός

Έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού και υποστήριξη από το τραπεζικό σύστημα (χρηματοδότηση εκεί που είναι αναγκαίο και έκδοση εγγυητικών επιστολών) είναι δύο από τα σημαντικότερα ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν το επόμενο διάστημα προκειμένου να μην «εκτροχιαστεί» το μεγάλο πρόγραμμα υποδομών. Όπως ανέφερε χτες ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Γ. Καραγιάννης, μιλώντας σε εκπροσώπους των media, για την υλοποίηση των έργων χρειάζεται να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της έλλειψης ανθρώπινων πόρων (μηχανικοί και εργάτες). Εκτιμάται ότι λείπουν περί τις 200 χιλ. εργαζόμενοι. Πρόσθεσε, πως το θέμα των εγγυητικών απασχολεί το υπουργείο Υποδομών και για την αντιμετώπισή του βρίσκεται σε εξέλιξη συζήτηση με το υπουργείο Οικονομικών.

Προφανώς, το επόμενο στοίχημα επικεντρώνεται πλέον στην προσπάθεια της υλοποίησης των έργων Υποδομών, συνολικής αξίας 14 δισ. ευρώ, που έχουν προωθηθεί την τελευταία τετραετία από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Βάσει των στοιχείων που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα από τον υφυπουργό Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη, από το πρόγραμμα των 15 δισ. ευρώ της τετραετίας 2019 -2023 ύψους 15 δισ. έχουν δημοπρατηθεί έργα 14 δισ. Από αυτά για τα 5,5 δισ. ευρώ έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις εκτέλεσής τους. Ο ίδιος τόνισε πως είναι αναγκαία η συνεργασία δημοσίου και τεχνικών εταιρειών για την υλοποίηση των έργων, ενώ εκτίμησε πως η κατασκευαστική αγορά θα ανταποκριθεί.

Αττική Οδός και ΒΟΑΚ

Αναφορικά με την Αττική Οδό, όπως ανέφερε και χτες το insider.gr, οι τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, προς Ραφήνα και Λαύριο, καθώς και η σήραγγα Ηλιουπόλεως που θα ενώσει τον αστικό αυτοκινητόδρομο με το έργο του Ελληνικού, οι οποίες στην παρούσα φάση βρίσκονται στη φάση του σχεδιασμού θα προκηρυχθούν με ένα ενιαίο διαγωνισμό. Tο ενιαίο αυτό έργο υψηλού προϋπολογισμού (μόνον η σήραγγα της Ηλιουπόλεως εκτιμάται ότι θα είναι έργο άνω του 1 δισ. ευρώ) όπως είπε ο υφυπουργός δεν θα είναι δημόσιο. Για τη σήραγγα της Ηλιουπόλεως που σχετίζεται άμεσα με την μεγάλη ανάπτυξη του Ελληνικού οι μελέτες ωριμάζουν σε συνεργασία με τη Lamda Development. Συνολικά για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού εξετάζεται και η μέθοδος των πρότυπων προτάσεων που προετοιμάζονται από τεχνικές εταιρείες, όπως εδώ και καιρό έχει αποκαλύψει το insider.gr. «Ξέρω ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για πρότυπες προτάσεις, θα αξιολογηθούν αν είναι προς το συμφέρον του δημοσίου», σημείωσε. Να αναφέρουμε ότι η πλατφόρμα για τις πρότυπες προτάσεις έχει ήδη ανοίξει. Στο μεταξύ χθες ανακοινώθηκε (όπως ήταν αναμενόμενο) ότι η κατάθεση των προσφορών για την εκ νέου παραχώρηση της Αττικής Οδού με ενδιαφερόμενους όλους τους τεχνικούς ομίλους και πολλές ξένες εταιρείες μετατίθεται για τις 10 Ιουλίου.

Για τις 8 Μαΐου έχει προγραμματιστεί η κατάθεση των προσφορών για την παραχώρηση του Βορείου Οδικού Άξονας της Κρήτης (ΒΟΑΚ). Οι τεχνικές εταιρείες που θα καταθέσουν προσφορές θα διαγωνιστούν με βάση την πρότασή τους για τη συμβολή του δημοσίου στα διόδια και το κόστος του έργου. Βάσει των τελευταίων πληροφοριών προσφορές για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ (προϋπολογισμού 1,7 δισ.) θα εκδηλώσουν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ΑΒΑΞ σε κοινοπραξία με την EGIS Projects (όπως πρόσφατα είχαμε «φωτογραφίσει» περί αλλαγών) και η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις μάλλον σε κοινοπραξία με την Μυτιληναίος. Η γαλλική Vinci φέρεται να μην δίνει μάλλον το παρών, ωστόσο, όλα θα ξεκαθαρίσουν σε λίγες ημέρες. Συνολικά το έργο του ΒΟΑΚ (εκτός από την παραχώρηση περιλαμβάνει δημόσιο έργο και ΣΔΙΤ για τα οποία έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις ανάθεσής τους) ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τον υφυπουργό έχουν εξασφαλιστεί για τον μεγάλο αυτοκινητόδρομο της Κρήτης πόροι άνω του 1 δισ. ευρώ. Για το έργο παραχώρησης 800 εκατ. (600 εκατ. από το ΕΣΠΑ και 200 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης - ΤΑ) για το ΣΔΙΤ 90 εκατ. από το ΤΑ και 186 εκατ. επίσης από το ΤΑ για το τμήμα του έργου που θα γίνει ως δημόσιο έργο.

Δυσκολίες και προκλήσεις

Για το οδικό έργο Πάτρα – Πύργος σημείωσε ότι «οφείλαμε να λύσουμε τον γόρδιο δεσμό, μέχρι τα τέλη του 2023 θα έχουμε ξεπεράσει το 30%, πιστεύω πάνω από 35% της εκτέλεσης του έργου». Επίσης ανέφερε ότι ήταν δύσκολο το Άκτιο – Αμβρακία, ταλαιπώρησε πάνω από 10ετία, έχει παραδοθεί ήδη το πρώτο κομμάτι μέχρι το τέλος του 2023 θα έχει παραδοθεί όλο το έργο. Για τον Ε65 ανέφερε ότι δεν υπήρχε χρηματοδότηση, λύθηκαν τα θέματα, το έργο προχωρά γρήγορα στο νότιο με πρόοδο πάνω από 90% και στο βόρειο κοντά στο 25%. Το τμήμα Τρίκαλα – Καλαμπάκα (το κάτω μέρος του βόρειου) θα παραδοθεί τέλει του Νοέμβρη. Σημείωσε επίσης ότι προ ημερών κατατέθηκε η προσφορά για το κτήριο της Γ.Γ. Υποδομών («θα εξοικονομούμε 2 εκατ. από τα μισθώματα συν 1 από τις λειτουργικές δαπάνες», σημείωσε). Επίσης ανέφερε ότι το υπουργείο συμμορφώθηκε με τις υποδείξεις της ΕΑΔΗΣΥ και το έργο Ιωάννινα – Κακκαβιά επαναδημοπρατείται. Αναφορικά με τα ζητήματα των γεφυρών γήρανση των υποδομών, αποτελεί μεγάλο ζήτημα και στο υπουργεί επεξεργάζονται τρόπους και σενάριο ώστε να εξασφαλίσουνε πόρους για τη συντήρηση των έργων. Ήδη ξεκινήσαμε σε πρώιμο στάδιο που έχουμε έργο για τη μέτρηση ετοιμάζουμε μεγάλη πρόγραμμα για τις γέφυρες όλης της χώρας έχουμε παλιές γέφυρες. Τέλος, σημείωσε ότι η Γραμμή 4 του Μετρό θα είναι έτοιμη το 2029 (ήδη παίρνει μπρος ο ένας μετροπόντικας, θα ξεκινήσει το καλοκαίρι ο δεύτερος).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Lamda: Πώς προχωράνε έργα και μεγάλες αναπτύξεις στο Ελληνικό – Τα έσοδα των κατοικιών και τα εμπορικά projects

gazzetta
gazzetta reader insider insider