«Ναυαγεί» ο διαγωνισμός για το οδικό τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά 310 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Ναυαγεί» ο διαγωνισμός για το οδικό τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά 310 εκατ. ευρώ
Αποδεκτή από την Ενιαίας Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή των ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε – ΕΚΤΕΡ Α.Ε – ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε – ΤΕ.ΝΑ. κατά των όρων της προκήρυξης του διαγωνισμού. Γιατί ακυρώνεται η διαδικασία. Ποιο είναι το έργο.

Προς ακύρωση οδεύει ένας μεγάλος οδικός διαγωνισμός εκτιμώμενου ύψους 310 εκατ. ευρώ, για την «Επέκταση Ιόνιας Οδού Τμήμα: Ιωάννινα - Κακαβιά», καθώς επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες που κυκλοφορούν στην αγορά περί αποδοχής της προσφυγής, από πλευράς της Ενιαίας Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), που είχαν υποβάλει 4 κατασκευαστικές εταιρείες, οι ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε – ΕΚΤΕΡ Α.Ε – ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε – ΤΕ.ΝΑ Α.Τ.Ε.Β.Ε.

Το insider.gr προ μηνός είχε αποκαλύψει το «άρωμα εμπλοκής» στον διαγωνισμό, καθώς είχε παραταθεί η ημερομηνία υποβολής προσφορών και γιατί η κοινοπραξία των «ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε – ΕΚΤΕΡ Α.Ε – ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε – ΤΕ.ΝΑ Α.Τ.Ε.Β.Ε» στράφηκε κατά των όρων της προκήρυξης του διαγωνισμού, θεωρώντας ότι αυτοί εμποδίζουν μικρότερους μεγέθους εταιρείες, ακόμα και αν συνεργαστούν, να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις τους ισχυρούς του κλάδου.

Δηλαδή, έθεσαν θέμα ανταγωνισμού και αποκλεισμού των μικρότερων σε μέγεθος γκρουπ που κατατάσσονται σε χαμηλότερες εργοληπτικές βαθμίδες (π.χ. 6ης). Από την πλευρά της κοινοπραξίας είχε υποβληθεί προδικαστική προσφυγή. Με την από 09/03/2023 υπ. αρ. 435/2023 Πράξη του Προέδρου του 5ου Κλιμακίου της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) είχε οριστεί η εξέτασης της προδικαστικής προσφυγής εντός Απριλίου.

Η απόφαση της Αρχής δικαίωσε τις τεχνικές εταιρείες και πλέον ο διαγωνισμός «ναυαγεί». Στην εν λόγω απόφαση (568/2023) αναφέρονται λόγοι, που σχετίζονται με τεχνικά και οικονομικά ζητήματα, βάσει των οποίων επί της ουσίας δεν επιτρέπονται σε άλλες εταιρείες μικρότερου μεγέθους να συνεργαστούν και να διεκδικήσουν το έργο από τα μεγαλύτερα γκρουπ. Η Αναθέτουσα Αρχή καλείται να συμμορφωθεί με το περιεχόμενο της υπ’ αριθμ. 568/2023 Απόφασης της Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. και να ενημερώσει την Αρχή για τις ενέργειές της.

Ποιο είναι το έργο

Ο αυτοκινητόδρομος στη βορειοδυτική Ελλάδα προβλέπονταν να είναι μήκους σχεδόν 70 χλμ., κόστους περίπου 310 εκατ. ευρώ, μαζί με τις προαιρέσεις (και τον ΦΠΑ), με πλήθος από ανισόπεδους κόμβους, κάθετες και παράπλευρες οδούς μήκους 15,8 χλμ. και άλλα χαρακτηριστικά.

Το έργο «ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ / ΤΜΗΜΑ: ΙΩΑΝΝΙΝΑ – ΚΑΚΑΒΙΑ» αφορά στο οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα (Ιόνια Οδός). Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας το νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας. Επιπλέον ο άξονας αυτός ανήκει εξ’ ολοκλήρου στη διασυνοριακή περιοχή της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων, συνδέοντας τη χώρα με την Αλβανία, οπότε αποτελεί και έργο διασυνοριακής σημασίας.

Μένει να φανεί αν στο υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών επανέλθουν με νέα προκήρυξη που θα μπορεί να «περάσει» από την Αρχή Συμβάσεων δίχως προβλήματα ανταγωνισμού.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

«Ψηλά» στην κυβερνητική ατζέντα υποδομές, μεταφορές, δημόσιες συγκοινωνίες – Ο «δεκάλογος» μεγάλων έργων δισεκατομμυρίων ευρώ

Αττική Οδός: «Σπάει τα κοντέρ» σε έσοδα και κυκλοφορία στις αρχές του 2023

Στη Mytilineos η σύμβαση 135 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του νέου Προαστιακού Δυτικής Αττικής

gazzetta
gazzetta reader insider insider