Χατζηθεοδοσίου: Τα σούπερ μάρκετ, σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, οφείλουν να συγκρατήσουν τις τιμές

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Χατζηθεοδοσίου: Τα σούπερ μάρκετ, σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, οφείλουν να συγκρατήσουν τις τιμές
«Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου κέρδισαν πολλά χρήματα κατά την περίοδο της πανδημίας, ενώ ενισχύθηκαν και πολύ από τις Επιστρεπτέες Προκαταβολές» δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΕΑ.

«Τα σούπερ μάρκετ, σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, οφείλουν να συγκρατήσουν τις τιμές για να αντέξουν τα νοικοκυριά και η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, ενώ και η Πολιτεία πρέπει να κινηθεί για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Έγινε ένα πρώτο βήμα μετά την συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης με εκπροσώπους του κλάδου, όμως εκτιμώ ότι δεν θα είναι αρκετό» ανέφερε σε δήλωση του ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.

Οι δηλώσεις του προέδρου του ΕΕΑ έρχονται μετά από τη συνάντηση που είχε την Τετάρτη η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με παράγοντες του λιανεμπορίου και με τους επικεφαλής των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Αναλυτικά ο κ. Χατζηθεοδοσίου δήλωσε:

«Σχεδόν ένα χρόνο τώρα, παρατηρούμε συνεχείς αυξήσεις όχι μόνο στην ενέργεια αλλά στο σύνολο των προϊόντων και των υπηρεσιών, κάτι που αποδεικνύεται και από τα επίσημα στοιχεία της Eurostat και της ΕΛΣΤΑΤ όλο αυτό το διάστημα.

Τα διαδοχικά άλματα του πληθωρισμού μειώνουν όλο και περισσότερο το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, ... Για το θέμα της ενέργειας περιμένουμε εξελίξεις και από τις Βρυξέλλες. Όμως η ακρίβεια δεν είναι μόνο στο φυσικό αέριο ή στα καύσιμα. Είναι και στην αγορά αγαθών που δεν πρέπει να λείπουν από κανένα σπίτι. Ήδη, σύμφωνα με έρευνα του Ε.Ε.Α., πάνω από το 83% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι έχει μειώσει την αγορά καταναλωτικών προϊόντων, μεταξύ των οποίων και βασικά αγαθά… Και το ράλι της ανόδου των τιμών αναμένεται να συνεχιστεί… αποφέροντας περισσότερα κέρδη σε πολύ συγκεκριμένες μεγάλες επιχειρήσεις όπως τα σούπερ-μάρκετ.

Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου κέρδισαν πολλά χρήματα κατά την περίοδο της πανδημίας, ενώ ενισχύθηκαν και πολύ από τις Επιστρεπτέες Προκαταβολές. Ουσιαστικά 6 μεγάλες αλυσίδες του κλάδου έχουν το 85% του τζίρου στα τρόφιμα. Βλέπουμε δηλαδή τον σχηματισμό ενός ολιγοπωλίου που βέβαια λειτουργεί σε βάρος των καταναλωτών.

Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις οφείλουν να συγκρατήσουν τις τιμές για να αντέξουν τα νοικοκυριά και η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, ενώ και η Πολιτεία πρέπει να κινηθεί για την επίτευξη αυτού του στόχου. Έγινε ένα πρώτο βήμα μετά την συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης με εκπροσώπους του κλάδου, όμως εκτιμώ ότι δεν θα είναι αρκετό.

Για τη διάσωση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και βέβαια για την στήριξη των καταναλωτών, είναι αναγκαία η ισότιμη μεταχείριση. Όχι δύο μέτρα και δύο σταθμά γιατί έτσι μεγαλώνει το χάσμα μεταξύ μεγάλων και μικρών επιχειρήσεων.

Όσο για το θέμα του ωραρίου λειτουργίας των επιχειρήσεων, σε μία προσπάθεια εξοικονόμησης ενέργειας, υπάρχει η πρόθεση της Πολιτείας να μην αλλάξει κάτι, όπως εκφράστηκε μέσω του Υπουργού Ανάπτυξης. Επειδή όμως έχουμε δει αρκετές φορές τα δεδομένα να αλλάζουν, το επιμελητήριο τονίζει ότι αν υπάρξει η παραμικρή πιθανότητα αλλαγής στο μέλλον, αυτή θα πρέπει να αφορά το σύνολο των επιχειρήσεων και όχι μόνο των μικρομεσαίων. Δηλαδή να περιλαμβάνει και τα σούπερ-μάρκετ και τα πολυκαταστήματα».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Γεωργιάδης για ωράριο καταστημάτων: Δεν υπήρξε θέμα για το υπουργείο και δεν θα υπάρξει

Παπαθανάσης: Μέσω εφαρμογής οι τιμές για τα 50 βασικά προϊόντα στα σούπερ μάρκετ

gazzetta
gazzetta reader insider insider