ΕΕΕ: Η Ελλάδα κατέχει το 21% του παγκόσμιου στόλου και το 59% της κοινοτικής ναυτιλίας

Newsroom
Μοιράσου το
ΕΕΕ: Η Ελλάδα κατέχει το 21% του παγκόσμιου στόλου και το 59% της κοινοτικής ναυτιλίας
Η Ελλάδα παραμένει η κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, αναφέρει η ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Η Ελλάδα παραμένει η κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες με 5.514 πλοία ελέγχουν περίπου το 21% του παγκόσμιου στόλου, σε όρους χωρητικότητας (dwt), ενώ συνεχίζουν να επενδύουν σταθερά σε πλοία με μεγαλύτερη αποδοτικότητα και περιβαλλοντικά οφέλη.

Αυτό τονίζεται στην ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Στην έκθεση της ΕΕΕ επισημαίνεται ότι η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής ναυτιλίας καθώς ο ελληνόκτητος στόλος αντιπροσωπεύει το 59% του στόλου που ελέγχεται από Κράτη Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και που σε ποσοστό άνω του 75% δραστηριοποιείται στον bulk/tramp τομέα. Το 1/3 του ελληνόκτητου στόλου φέρει σημαία Κράτους Μέλους της ΕΕ, αποτελούμενη από σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία. Η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί κατά 45,8% σε σύγκριση με το 2014, ενώ ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, δηλαδή από το 2019, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4%.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το:

- 31,78% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων

- 25,01% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου

- 22,35% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG)

- 15,60% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών & προϊόντων πετρελαίου

- 13,85% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Αερίου Πετρελαίου (LPG)

- 9,33% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

H μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου (9,99 έτη) είναι χαμηλότερη από τον παγκόσμιο μέσο όρο (10,28 έτη).

Οι παραγγελίες ναυπήγησης πλοίων από Έλληνες πλοιοκτήτες ανέρχονται σε 173 πλοία (από 104 πλοία το προηγούμενο έτος), που αντιστοιχούν σε 17,3 εκατομμύρια dwt3.

Σύμφωνα με την έκθεση, πάνω από το 1/3 των πετρελαιοφόρων και σχεδόν ένα στα έξι πλοία μεταφοράς LNG, που ναυπηγούνται αυτή τη στιγμή στον κόσμο, θα παραδοθούν σε Έλληνες πλοιοκτήτες.

Επιπλέον, περισσότερο από το ένα τέταρτο (27,6%) της ελληνόκτητης χωρητικότητας (σε dwt) εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Παγκόσμιου προτύπου του Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης κατά τη Σχεδίαση του πλοίου στο πλαίσιο του κανόνων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών (IMO).

Σε όρους χωρητικότητα η Ελλάδα καταλαμβάνει την 8η θέση ενώ η χώρα μας είναι ένα από τα σημαντικότερα νηολόγια στον κόσμο και ένα από τα κορυφαία μεταξύ παραδοσιακών ναυτιλιακών χωρών. Με 647 πλοία (άνω των 1.000 gt), νηολογημένα στην ελληνική σημαία, χωρητικότητας 61,8 εκατομμυρίων dwt το ελληνικό νηολόγιο κατέχει τη 2η θέση στην ΕΕ.

Η Ελλάδα παραμένει στον Λευκό Κατάλογο STCW του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ, καθώς και στον Λευκό Κατάλογο του Paris MoU και του Tokyo MoU.

Η Ελλάδα περιλαμβάνεται επίσης στον Κατάλογο των Ναυτιλιακών Διοικήσεων του Προγράμματος QUALSHIP 21 της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ (USCG), ενώ συγκαταλέγεται μεταξύ των Κρατών Σημαίας με τις καλύτερες επιδόσεις και με θετικούς δείκτες σε όλες τις κατηγορίες.

Η πρόεδρος της ΕΕΕ κ.Μελίνα Τραυλού αναφέρει ότι η ελληνική ναυτιλία, που κατέχει το 21% του παγκόσμιου στόλου και το 59% της κοινοτικής ναυτιλίας, έχει ευθύνη να αναλαμβάνει και να στηρίζει πρωτοβουλίες ενημέρωσης και διαφώτισης του ευρύτερου κοινού για τη στρατηγική σημασία του κλάδου, καθώς και για την ανάγκη προτεραιοποίησης αυτού, από τους πολιτικούς ιθύνοντες σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπρόσθετα, τονίζει ότι προτεραιότητα της ΕΕΕ παραμένει η επικοινωνία με τη νέα γενιά στις προοπτικές της επιλογής του ναυτικού επαγγέλματος.

«Για την επίτευξη του σκοπού αυτού, συνεργαζόμαστε με τους υπεύθυνους φορείς και την Πολιτεία, με στόχο την ολιστική αναμόρφωση του συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης, προκειμένου να δημιουργηθούν οι σωστές σύγχρονες βάσεις, ώστε οι νέοι μας, γυναίκες και άντρες, να εκπαιδευτούν, να ενταχθούν, καθώς και να δημιουργήσουν και να προοδεύσουν στον κλάδο μας, αναβιώνοντας τη ναυτοσύνη του λαού μας», αναφέρει.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Βαρβιτσιώτης: Κυρίαρχη θέση της ελληνικής ναυτιλίας στην Ευρώπη και τον κόσμο

Όλες οι ειδήσεις

09:16

EFE: Η Ελλάδα με αφετηρία την Αλόννησο διευρύνει το τουριστικό της αφήγημα

09:12

Ψηφιακή Διακυβέρνηση: 1,3 δισ. ευρώ σε βάθος 5ετίας το όφελος από το gov.gr

09:04

ΗΠΑ: Διάθεση 296.000 δόσεων εμβολίων κατά της ευλογιάς των πιθήκων στις αμερικανικές πολιτείες

08:59

Οικονόμου: Ευρύ φάσμα νέων έργων στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης»

08:56

Ουκρανία: Τουλάχιστον δύο νεκροί εξαιτίας ρωσικού πλήγματος σε πολυκατοικία της Μικολάιφ

08:52

Υπό έλεγχο τέθηκε η πυρκαγιά στο Σχιστό Κορυδαλλού

08:50

Στο τέλος Ιουλίου ταυτότητα και δίπλωμα οδήγησης στο κινητό μας

08:48

Πλεύρης: Δεν θα λάβουμε μέτρα - Σε συνύπαρξη με τον ιό και από το φθινόπωρο

08:45

Μόσιαλος: Χρειαζόμαστε καλύτερα εμβόλια – Στην Ελλάδα 4η δόση για πιο πολλούς άνω των 60 ετών

08:42

Κορονοϊός: Καθοριστική για τις εξελίξεις η τρέχουσα εβδομάδα

08:38

«Χειρόφρενο» σε λεωφορεία και τρόλεϊ λόγω 24ωρης απεργίας των εργαζομένων

08:27

Ζελένσκι: Η Ρωσία να εκδιωχθεί από τις τάξεις του ΟΗΕ

08:23

ΗΠΑ: Καμία χώρα δεν μπορεί πλέον να είναι «αιχμάλωτη δικτατόρων πετρελαιοπαραγωγικών κρατών»

08:23

Πόσο γρήγορο είναι το δορυφορικό Internet του Μασκ στην Ευρώπη - Τι ταχύτητες πιάνει στην Ελλάδα

08:20

Νέο κεφάλαιο ανοίγει για την ΙΟΝ – Η «γλυκιά» διαδρομή στην ιστορία και η επόμενη μέρα

08:19

ΕΕ: Από το 2035 όλα τα καινούρια αυτοκίνητα θα είναι κλιματικά ουδέτερα

08:15

Σολτς: Συνεχίζουμε να στηρίζουμε το Κίεβο αλλά χωρίς να διακινδυνεύουμε κλιμάκωση

08:05

Παγίδα για την κυκλική οικονομία η ανακύκλωση ρούχων

08:04

Σε «εξαιρετικό κλίμα» οι συζητήσεις Μητσοτάκη με Μπάιντεν, Τζόνσον, Μακρόν - Ικανοποίηση για ένταξη Φινλανδίας και Σουηδίας στο ΝΑΤΟ

08:01

Το «τέλος» του τέλους επιτηδεύματος

07:57

Ακίνητα - Τουρισμός: «Σπάει τα κοντέρ» η θερινή ζήτηση για πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης με +232%

07:53

Ελλάκτωρ: Η δημόσια πρόταση, η άποψη του Δ.Σ. και το στρατηγικό πλάνο

07:48

Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ: Πώς θα λάβετε το voucher των 200 ευρώ

07:46

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Επενδύσεις έως 1 δισ. ευρώ το 2022 – Τα κόστη, το καζίνο, οι παραχωρήσεις και οι μέτοχοι

07:43

ΕΕ - Κλίμα: Κονδύλια και ρύποι φρενάρουν τη συμφωνία για το νέο νομικό πλαίσιο

07:42

Ρεύμα: Μείωση έως 35% των οικιακών τιμολογίων από 1η Ιουλίου – Τα πλαφόν στη χονδρεμπορική

07:40

Ερντογάν: Όλα γιοκ... Και βέτο γιοκ... - Οι ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ επικροτούν Κυριάκο

07:35

Πειραιώς: Πώς έφτασε στο 8,5% πλέον το Helikon - Οι μεγάλοι οίκοι «τρομάζουν» από τα επιτόκια

07:01

ΒΙΑΝΕΞ: «Ξεδιπλώνεται» ο επενδυτικός σχεδιασμός - Ολοκληρώθηκε πρότζεκτ 10 εκατομμυρίων

00:26

Πυρκαγιά στο Σχιστό Κορυδαλλού - Κοντά σε σπίτια οι φλόγες