Χωρίς καμία επιβάρυνση, και χωρίς να υποστούν τις ουρές στα καταστήματα, μπορούν οι φορολογούμενοι να πληρώνουν τις οφειλές τους στην Εφορία χρησιμοποιώντας τα εναλλακτικά δίκτυα των τραπεζών.

Και οι τέσσερις συστημικές τράπεζες προσφέρουν δυνατότητα δωρεάν εξόφλησης οφειλών μέσω internet και mobile banking, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις δεν χρεώνεται ούτε η καταβολή εισφορών προς τα ασφαλιστικά ταμεία.

Ειδικά η Eurobank, δίνει στους πελάτες της τη δυνατότητα να πληρώσουν τις οφειλές τους στο Δημόσιο μόνο με ένα τηλεφώνημα. Δεν απαιτείται να έχουν κωδικούς internet banking, αρκεί μόνο η χρεωστική ή πιστωτική τους κάρτα. Η υπηρεσία περιλαμβάνει βεβαιωμένες οφειλές, ΕΝΦΙΑ, φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων, φόρο πολυτελούς διαβίωσης, τέλη κυκλοφορίας και e-παράβολα.

Οι φορολογούμενοι μπορούν, μάλιστα να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα των 12 άτοκων δόσεων, ενώ όσοι έχουν συμπεριληφθεί στα έκτακτα μέτρα κατά της πανδημίας, απολαμβάνουν έκπτωση 25% σε περίπτωση εμπρόθεσμης καταβολής των οφειλών τους. Η παροχή αυτών των υπηρεσιών ανέξοδα είναι ακόμη πιο σημαντική την περίοδο που διανύουμε, όπου η πανδημία δεν επιτρέπει τον συνωστισμό στα καταστήματα των τραπεζών. 

Επιπλέον, προκειμένου να ανακόψουν την κίνηση στο δίκτυο, οι τράπεζες προσφέρουν μια σειρά από διευκολύνσεις. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η αύξηση του ορίου ανέπαφων συναλλαγών στα 50 ευρώ, από 25 ευρώ, ένα μέτρο που ισχύει έως τα τέλη Μαΐου. Κάποιες τράπεζες, μάλιστα, αποστέλλουν ταχυδρομικά στο σπίτι τις νέες χρεωστικές κάρτες που εκδίδουν οι πελάτες τους, προκειμένου να εκδώσουν άμεσα κωδικούς ηλεκτρονικών συναλλαγών.

Εκτίναξη των εναλλακτικών δικτύων

Αποτέλεσμα των παραπάνω διευκολύνσεων εν μέσω καραντίνας, είναι οι αιτήσεις για κωδικούς internet banking να εκτοξευτούν τις τελευταίες εβδομάδες. Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Eurobank, οι νέες εγγραφές στις υπηρεσίες ebanking έχουν τριπλασιαστεί εν μέσω πανδημίας. 

Ειδικά στην υπηρεσία Digital Onboarding, δηλαδή το άνοιγμα λογαριασμού μέσω κινητού, ο αριθμός των εγγραφών έχει σχεδόν οκταπλασιαστεί, σε σχέση με την κανονική ροή. Ενδιαφέρον στοιχείο, μάλιστα, είναι ότι το 40% των πελατών που έκαναν Digital on Boarding, μετά τον περιορισμό κυκλοφορίας, είναι πάνω από 55 ετών, όταν το ποσοστό της ίδιας ηλικιακής κατηγορίας την προηγούμενη περίοδο ήταν κάτω από 20%. Ο αριθμός των χρηστών στα ψηφιακά κανάλια τριπλασιάστηκε συνολικά το ίδιο διάστημα, σε σύγκριση με ένα έτος νωρίτερα, ενώ το mobile app της Eurobank κατέγραψε πενταπλασιασμό των χρηστών.