«Διώχνουν» τους πελάτες από τα ταμεία οι τράπεζες - Τους στέλνουν στα ΑΤΜ

Βάσω Αγγελέτου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Διώχνουν» τους πελάτες από τα ταμεία οι τράπεζες - Τους στέλνουν στα ΑΤΜ
Αποθαρρύνουν τους πελάτες που πηγαίνουν στα ταμεία για απλές συναλλαγές οι τράπεζες, με στόχο να ενισχυθούν τα εναλλακτικά δίκτυα.

Στα εναλλακτικά δίκτυα ωθούν τους πελάτες οι ελληνικές τράπεζες, σε μια προσπάθεια να αποφορτίσουν το δίκτυο των καταστημάτων και, κυρίως, τα γκισέ.

Σύμφωνα με πηγές του κλάδου, και οι τέσσερις συστημικές τράπεζες ακολουθούν την ίδια γραμμή: ενθαρρύνουν τους πελάτες που επισκέπτονται το κατάστημα να κάνουν τις συναλλαγές τους μέσω των ΑΤΜ ή των μηχανημάτων αυτόματων συναλλαγών/πληρωμών που διαθέτουν όλα τα καταστήματα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της πολιτικής είναι η απάντηση που έλαβε πελάτης συστημικής τράπεζας για ανάληψη από το ταμείο. Ο υπάλληλος τον πληροφόρησε ότι «δεν γίνονται πλέον αναλήψεις για ποσά κάτω των 400 ευρώ. Η απάντηση αυτή δεν προκύπτει από κάποια σαφή οδηγία ή πολιτική της συγκεκριμένης τράπεζας, αλλά εντάσσεται στο πλαίσιο της κοινής πολιτικής των τραπεζών να «σπρώξουν» τους πελάτες τους στα εναλλακτικά δίκτυα, δηλαδή στο internet banking, το mobile banking και τα μηχανήματα αυτόματων συναλλαγών. Στην προκειμένη περίπτωση, ο πελάτης κατευθύνθηκε στο ΑΤΜ του καταστήματος.

Όπως έχει αναφέρει στο insider.gr ο κ. Ιάκωβος Γιαννακλής, Γενικός Διευθυντής Λιανικής της Eurobank, ήδη το 81% των συναλλαγών (λογιστικών εγγραφών) της τράπεζας πραγματοποιούνται μέσω των εναλλακτικών καναλιών και στόχος είναι το ποσοστό αυτό να αυξηθεί στο 85% στο τέλος του έτους και στο 90% σε βάθος διετίας.

Προκειμένου να πετύχουν τον σκοπό αυτό, και οι τέσσερις τράπεζες έχουν ξεκινήσει εκστρατεία ενημέρωσης στα κεντρικά αλλά και τα περιφερειακά τους καταστήματα, σε μια προσπάθεια να εκπαιδεύσουν τους πελάτες τους με τις νέες τεχνολογίες. Η Eurobank έχει ξεκινήσει από την αρχή του έτους τη συντονισμένη δράση των digital agents, οι οποίοι βρίσκονται ήδη σε 40 καταστήματα της τράπεζας και «εκπαιδεύουν» τους πελάτες. Σε όποια καταστήματα δεν υπάρχουν digital agents, τη δράση αυτή υλοποιούν ειδικά εκπαιδευμένοι υπάλληλοι του καταστήματος. Σε ανάλογες δράσεις έχουν προχωρήσει και οι υπόλοιπες τράπεζες.

Ουσιαστικά, αυτό που προσπαθούν οι τράπεζες είναι να μετατρέψουν τα καταστήματα σε «συμβουλευτικά κέντρα», όπου οι πελάτες θα ενημερώνονται για τα καταθετικά, επενδυτικά και δανειακά και λοιπά προϊόντα από εξειδικευμένους υπαλλήλους. Μένει να φανεί πόσο γρήγορα θα κερδίσουν αυτό το στοίχημα, καθώς το ελληνικό κοινό βρίσκεται ακόμη αρκετά πίσω στη διείσδυση των εναλλακτικών καναλιών συναλλαγών σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider