Έμπνευση από τη ρήση «μια εικόνα, χίλιες λέξεις» άντλησε η ελληνική startup Vimodji, η οποία κάνει ήδη «καριέρα» στον θαυμαστό κόσμο των Gif, με ένα κάπως διαφορετικό προϊόν και συγκαταλέγεται στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες startup της χώρας. Η εταιρεία, το προϊόν της οποίας εμπιστεύονται ήδη 1,4 εκατ. χρήστες, έχει ήδη αντλήσει περί το 1 εκατ. ευρώ από αγγέλους επενδυτές κι ετοιμάζεται για τον επόμενο γύρο χρηματοδότησης της ο οποίος θα της επιτρέψει να επεκταθεί και στις διεθνείς αγορές. 

Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι, η Vimodji είναι μια εταιρεία που δημιουργεί μικρής διάρκειας βίντεο – κατά μέσο όρο 12 δευτερόλεπτα – τα οποία πέρα από το Vimodji.com βρίσκει κανείς στο πληκτρολόγιο του iMessage στα iPhone, στην πλατφόρμα του Viber αλλά και στο Fleksi keyboard, ένα δημοφιλές πληκτρολόγιο που επιλέγουν αρκετοί χρήστες του Android. Με τα βίντεο αυτά οι χρήστες που επικοινωνούν μπορούν να οπτικοποιούν τα συναισθήματά τους, εκφράζοντάς τα καλύτερα. 

Από εκεί άλλωστε προέκυψε και η ιδέα της, όπως εξήγησε ο δημιουργός της, κ. Βασίλης Καλλίτσης. «Καθόμουν ώρες στο youtube ψάχνοντας να στείλω βίντεο σε φίλους, όταν συνειδητοποίησα ότι δεν μπορούσα να βρω ένα σύντομο βίντεο με εικόνα κι ήχο που να εκφράζει αυτό που θέλω να πω». Αντιλαμβανόμενος το κενό που υπήρχε ο κ. Καλλίτσης, επιτυχημένος σκηνοθέτης στις ΗΠΑ αποφάσισε να συνεργαστεί με την κα Ελευθερία Μαμιδάκη, μηχανικό του MIT, με μεγάλη εμπειρία στον επιχειρηματικό τομέα λόγω οικογενειακής παράδοσης, για να αλλάξουν τον τομέα της online visual επικοινωνίας στην Ελλάδα. Έτσι δημιούργησαν μια πλατφόρμα σύντομων βίντεο που θα χρησιμοποιούν οι χρήστες αντί για καλημέρα, σε νοιάζομαι, μου λείπεις, είμαι κουρασμένος και πολλά άλλα, όπως εξηγούν.

Η πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων με video, η οποία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως ένας συνδυασμός του Youtube και του Giphy, περιλαμβάνει σήμερα περισσότερα από 40.000 έτοιμα video clips από τον συναρπαστικό κόσμο του θεάματος και της μουσικής, κατηγοριοποιημένα με βάση τα συναισθήματα και την διάθεση των χρηστών και ο αριθμός συνεχίζει να αυξάνει. Τα video clips μπορούν να διαμοιραστούν άμεσα σε όλες τις δημοφιλείς πλατφόρμες social media, υπάρχουν ενσωματωμένα στο Viber ενώ λίαν συντόμως θα είναι διαθέσιμα και στη διεθνή πλατφόρμα video games Gamezop. Παράλληλα υπάρχουν και εφαρμογές για iOS και Android.

Ήδη χρησιμοποιούν τα vimodji περί το 1,4 εκατ. χρήστες, ενώ καταγράφονται και 5,6 εκατ. views και 1,8 εκατ. shares μηνιαίως, αριθμοί που όπως αναφέρει η ιδρυτική ομάδα αυξάνονται τον τελευταίο χρόνο με ρυθμό 25% κάθε μήνα. Το 50% των χρηστών μάλιστα επιστρέφουν για να χρησιμοποιήσουν τα video clip της πλατφόρμας κάθε εβδομάδα, γεγονός που υπογραμμίζει την επιτυχία του προϊόντος.

 Στόχοι για το επόμενο διάστημα είναι η επέκταση στις διεθνείς αγορές, με πρώτες αυτές των ΗΠΑ, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και της Ινδίας καθώς και η προσθήκη σε ακόμα περισσότερα πληκτρολόγια. Παράλληλα βέβαια στοχεύουν και στην προσέλκυση εταιρειών οι οποίες μέσα από τα σύντομα αυτά βίντεο θα μπορούν να διαφημίσουν έμμεσα το προϊόν τους, μια δυνατότητα που προσφέρεται ήδη με πολύ καλά αποτελέσματα για τους διαφημιζόμενους. 

Ωστόσο ένας ακόμα τομέας στον οποίο φιλοδοξεί να συμβάλλει η Vimodji είναι και αυτός της μηχανικής εκπαίδευσης. Έχοντας το βασικό training dataset, το Vimodji «μαθαίνει» τη μηχανή (machine learning) να αναγνωρίζει συναισθήματα μέσα από κινούμενη εικόνα.

Για το λόγο αυτό τρέχουν και έναν νέο γύρο χρηματοδότησης ο στόχος του οποίου είναι τα 2 εκατ. ευρώ ενώ ετοιμάζονται να ενισχύσουν και την ομάδα τους με περίπου 10 νέες θέσεις απασχόλησης – σήμερα η εταιρεία απασχολεί 12 άτομα. «Μέχρι τώρα έχουμε καταφέρει να αλλάξουμε τον τομέα της online visual επικοινωνίας στην Ελλάδα, και το επόμενο βήμα είναι να το κάνουμε σε παγκόσμιο επίπεδο» καταλήγει ο διευθύνων σύμβουλος Βασίλης Καλλίτσης.