Νέα δεδομένα που έφεραν ραγδαίες αλλαγές σε ελάχιστο χρόνο στο λειτουργικό μοντέλο των Public & Media Markt προκάλεσε ο κορονοϊός. Ο μεγαλύτερος e-retailer της χώρας κλήθηκε όχι μόνο να καλύψει εκατοντάδες χιλιάδες παραγγελίες σε διάστημα λίγων ημερών, αλλά ταυτόχρονα είδε και τον αριθμό των τεμαχίων ανά καλάθι να πολλαπλασιάζεται. Έτσι έθεσε σε εφαρμογή μια σειρά από καινοτομίες, οι οποίες κάλυψαν τις ανάγκες των πελατών της εταιρείας, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά την ηγετική της θέση.

Γιάννης Σίμος

Όπως εξηγεί στο insider.gr ο κ. Γιάννης Σίμος, Εμπορικός Διευθυντής των Public & Media Markt οι εταιρείες βρέθηκαν μπροστά σε μια εντελώς νέα εμπειρία και κλήθηκαν να φέρουν σε πέρας έναν «Ηράκλειο Άθλο». Εν μέσω πανδημίας και lockdown, άλλαξαν το λειτουργικό τους μοντέλο, δίνοντας εν ριπή οφθαλμού προτεραιότητα στο online κανάλι πωλήσεων έναντι των καταστημάτων. Ενώ δηλαδή στην προ-Covid εποχή η τροφοδοσία αφορούσε σε μεγαλύτερο ποσοστό τα φυσικά καταστήματα και λιγότερο το online, τα δεδομένα αντιστράφηκαν.

Μάλιστα, ενώ οι παραγγελίες ήταν εκατοντάδες χιλιάδες –επιβεβαιώνοντας με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τη θέση της Public & Media Markt ως κυρίαρχου e-retailer στην Ελλάδα- ο αριθμός των δεμάτων που έφτασαν τελικά στους πελάτες ήταν πολλαπλάσιος, μια και –για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους- υπήρξαν και τμηματικές παραδόσεις,

Υπήρξαν μάλιστα και παραγγελίες με 60 διαφορετικά προϊόντα!

Προκειμένου να εξυπηρετήσει όσο το δυνατόν καλύτερα, εν μέσω πανδημίας, τους πελάτες της, η εταιρεία δεν δίστασε να καινοτομήσει, υιοθετώντας μια σειρά από τρόπους παράδοσης που δεν είχαν εφαρμοστεί ποτέ ξανά στο παρελθόν. Όπως εξηγεί ο κ. Σίμος, ως μεγαλύτερος e-retailer στην Ελλάδα, η Public & Media Markt «άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού», αξιοποιώντας ακόμα και  φορτηγά της Media Markt τα οποία βγήκαν στους δρόμους για να παραδίδουν ακόμη και μικρά δέματα, ενώ σε πολλές περιπτώσεις είδαμε  μέχρι και ταξί να παραδίδουν δέματα στους πελάτες. Η επιλογή των ταξί δούλεψε πολύ καλά, λύνοντας προβλήματα και μειώνοντας κατακόρυφα τους χρόνους παράδοσης, ενώ είχαμε και περιπτώσεις πελατών που παρέλαβαν την παραγγελία τους  με… VIP τρόπο καθώς έβλεπαν να έρχεται στο σπίτι τους μία μαύρη λιμουζίνα για να τους δώσει τα προϊόντα τους.

Επιπλέον, μια ακόμη καινοτομία ήταν η υπηρεσία Drive up από τη ΜediaΜarkt. Με βάση αυτή ο πελάτης αγοράζει τα προϊόντα που θέλει online, λαμβάνει μήνυμα ότι είναι έτοιμη η παραγγελία, πηγαίνει στο κατάστημα, την πληρώνει και ανέπαφα ο πωλητής ανοίγει το πορτ μπαγκαζ και αφήνει το προϊόν μέσα στο πορτ μπαγκαζ.

Public-Media-Markt

Όσο για την κλασσική μέθοδο παράδοσης, δηλαδή τα Courier, oι όγκοι ήταν τεράστιοι, καθώς –όπως εξηγεί ο κ. Σίμος- σχεδόν όλο το λιανεμπόριο προσπάθησε να κάνει παραδόσεις με αυτό τον τρόπο. Το αποτέλεσμα ήταν τα κέντρα διαλογής, κυρίως στην Αττική να γεμίσουν και έτσι η εταιρεία αναγκάστηκε να αναζητήσει  εναλλακτικούς τρόπους παράδοσης.

Παίρνοντας ως μέτρο σύγκρισης τη Black Friday, όταν και παραδοσιακά έχουμε κατακόρυφη αύξηση των παραγγελιών, οι όγκοι στην περίοδο του lockdown ήταν πολλαπλάσιοι. Και επιπλέον, υπήρχε τεράστια διασπορά στα είδη των προϊόντων. Ενώ δηλαδή στη Black Friday οι πωλήσεις αφορούν κατά βάση κινητά τηλέφωνα, τηλεοράσεις και προϊόντα τεχνολογίας το τελευταίο δίμηνο είδαμε τεράστια γκάμα. Από βιβλία, παιχνίδια και puzzle έως γραφική ύλη και πάρα πολύ gaming (κονσόλες,  software). Σε απόλυτα νούμερα, σχεδόν διπλασιάστηκε ο μέσος αριθμός τεμαχίων ανά καλάθι. Υπήρξαν δηλαδή ακόμη και παραγγελίες από κάποιον που ήθελε να αγοράσει 15 διαφορετικούς μαρκαδόρους, 4 διαφορετικά μπλοκ και 1 βιβλίο. Υπήρξαν μάλιστα και παραγγελίες με 60 διαφορετικά προϊόντα! Μια αλλαγή που έφερε τα πάνω-κάτω στις διαδικασίες της εταιρείας, που με τη σειρά της τροποποίησε σε χρόνο ρεκόρ τον τρόπο περισυλλογής, πακεταρίσματος και τιμολόγησης ώστε να ανταποκριθεί με επιτυχία στα νέα δεδομένα. 

Μάλιστα, τόσο επιτυχημένο ήταν το νέο μοντέλο, ώστε πολλές από αυτές τις αλλαγές θα παραμείνουν και μετά το lockdown, μολονότι πλέον πολλοί πελάτες επιλέγουν ξανά να παραλάβουν την παραγγελία τους από το κατάστημα.

Δείτε το βίντεο με τη συνέντευξη του κ. Σίμου στο insomnia.gr

Σε κάθε περίπτωση, όπως εξηγεί ο κ. Σίμος οι online πωλήσεις παραμένουν υψηλές, παρά το γεγονός ότι πλέον πολλοί πελάτες επιλέγουν τα φυσικά καταστήματα.

Σε αυτό το μέτωπο, η εταιρεία έχει λάβει όλα τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα. ώστε οι πελάτες της να αισθανθούν ασφαλείς. Επιπλέον, προσφέρει - στην περίπτωση που θέλει ο πελάτης- γάντια, μάσκα και αντισηπτικό ενώ υπάρχουν και έξω από τα καταστήματα και ηλεκτρονικοί πίνακες (e clicker) οι οποίοι δείχνουν το μέγιστο αριθμό πελατών και τον υφιστάμενο αριθμό μέσα στο κατάστημα τη δεδομένη στιγμή.

Τέλος, αναφερόμενος στο Public Marketplace,το οποίο και συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ο κ. Σιμος τονίζει πως οι συνεργασίες αυξάνονται μήνα με το μήνα ενώ πλέον το Public Marketplace έχει εκατοντάδες χιλιάδες προϊόντα. Μάλιστα σε πολλά από αυτά, όπως για παράδειγμα σε όργανα γυμναστικής παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στις πωλήσεις, ενώ υπήρξε και  αύξηση των αιτήσεων από καταστήματα που δεν έχουν e-shop και θα ήθελαν να μπουν στο Public Marketplace.