Πώς η «μάχη» για την Ελλάκτωρ ανακατεύει την τράπουλα στα μεγάλα έργα

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς η «μάχη» για την Ελλάκτωρ ανακατεύει την τράπουλα στα μεγάλα έργα
Τόσο μέσα στην ίδια την Ελλάκτωρ, όσο και στις υπόλοιπες μεγάλες εταιρίες του εργοληπτικού χώρου, αντιλαμβάνονται ότι ανταγωνισμός για τα μεγάλα έργα με έναν ΑΚΤΩΡΑ κεφαλαιακά ισχυρό, ενισχυμένο όχι μόνο από μια ΑΜΚ ύψους 50 εκατ. ευρώ.

Η έκβαση της «μάχης» των δύο αντιμαχόμενων πλευρών, της Ολλανδικής Reggeborgh Invest και του σχήματος των εφοπλιστών Μπάκου- Καϋμενάκη, για την επικράτηση στην Ελλάκτωρ πρωτίστως αφορά στις εσωτερικές διοικητικές και μετοχικές ισορροπίες, αλλά μάλλον «αγγίζει» συνολικά τον κλάδο των κατασκευών-υποδομών και βεβαίως, τον ανταγωνισμό .
Προφανώς και το αποτέλεσμά της θα καθορίσει το νέο τοπίο στον ίδιο τον όμιλο, ιδίως δε στον κατασκευαστικό ΑΚΤΩΡΑ. Πλην όμως, σε σημαντικό βαθμό θα επανακαθορίσει και τις ισορροπίες σε ολόκληρο τον κλάδο, κυρίως σε ότι αφορά τη διεκδίκηση των μεγάλων έργων σε μια ευρεία γκάμα υποδομών.

Τόσο μέσα στην ίδια την Ελλάκτωρ, όσο και στις υπόλοιπες μεγάλες εταιρίες του εργοληπτικού χώρου, αντιλαμβάνονται ότι ανταγωνισμός για τα μεγάλα έργα με έναν ΑΚΤΩΡΑ κεφαλαιακά ισχυρό, ενισχυμένο όχι μόνο από μια ΑΜΚ ύψους 50 εκατ. ευρώ αλλά και με πρόσθετη «δύναμη πυρός», με «ανοιχτές» γραμμές χρηματοδότησης, καθώς η τεχνική του εμπειρία και ικανότητα δεν μπορεί να αμφισβητηθεί, θα παραμείνει σαφέστατα έντονος και σκληρός. Αντιθέτως, αν ο κατασκευαστικός βραχίονας της Ελλάκτωρ συνεχίσει σε φάση εσωστρέφειας, να «τρώει τις σάρκες του» και να προσπαθεί να ξεπεράσει τα όποια προβλήματα από το παρελθόν, τότε ο ανταγωνισμός θα βλέπει μεγαλύτερα περιθώρια στο πεδίο της διεκδίκησης των υποδομών.

Η διοικητική και μετοχική σύγκρουση στην Ελλάκτωρ αντιμετωπίζεται με ενδιαφέρον από ολόκληρο τον κλάδο. Αλλωστε, στους «πυλώνες» της τεχνικής επάρκειας, εμπειρίας και ικανότητας, από τη μία πλευρά, και στην χρηματοδοτική φερεγγυότητα-«εγγύηση», από την άλλη, θα στηριχτεί και η διεκδίκηση της νέας γενιάς έργων, είτε πρόκειται για παραχωρήσεις, ΣΔΙΤ, είτε για δημόσια και ιδιωτικά έργα, είτε αφορά σε οδικά, σιδηροδρομικά projects, είτε σε Μετρό, διαχείριση απορριμμάτων, αποκρατικοποιήσεις και λοιπές μπίζνες.

Κατά συνέπεια, αν και ευλόγως αποφεύγουν να πάρουν θέση, τα υπόλοιπα ισχυρά σχήματα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ΑΒΑΞ, η ΙΝΤΡΑΚΑΤ, το γκρουπ Μυτιληναίου καθώς και άλλοι όμιλοι που συχνά διεκδικούν μέρος της «πίτας», μοιραία παρακολουθούν τις διεργασίες στο εσωτερικό της Ελλάκτωρ, με φόντο το… μέλλον της ΑΚΤΩΡ και τις προσεχείς κατασκευαστικές μπίζνες.

Όσον αφορά την Ελλάκτωρ, στην αγορά έχουν μεν «κυκλώσει» την ημερομηνία της 7ης Ιανουαρίου, όπου και αναμένεται να συζητηθεί, μεταξύ άλλων, η ΑΜΚ των 50 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ΑΚΤΩΡ και το θέμα της αλλαγής του δ.σ. κατόπιν του γνωστού αιτήματος των Ολλανδών. Ωστόσο, από το τέλος κιόλας της περασμένης χρονιάς είχαν πυκνώσει οι φήμες ότι η πλευρά των εφοπλιστών Μπάκου- Καϋμενάκη (Invesco) προσανατολίζονταν να ζητήσει αναβολή 20 ημερών, με στόχο ενδεχομένως να προετοιμάσει καλύτερα τη στρατηγική της, έχοντας «ανοιχτή γραμμή» με τον Σάκη Καλλιτσάντση. Λίγο ως πολύ, τα… «επίσημα» ποσοστά (δικαιώματα ψήφου, options κ.λπ.) φτάνουν δυνητικά στα επίπεδα του 26,7% για τη Reggeborgh και 23,3% για την απέναντι πλευρά, ωστόσο, οι φήμες και οι διαρροές ανεβάζουν τα μερίδια σε άνω των 30% και για τις δύο πλευρές, με τους Ολλανδούς να φέρονται να κατέχουν ακόμα υψηλότερα νούμερα.

Σε κάθε περίπτωση, η προσεχής Γ.Σ., όποτε τελικά πραγματοποιηθεί, θα αποκαλύψει μέρος από τις μετοχικές ισορροπίες και θα δρομολογήσει εξελίξεις για τον ίδιο τον όμιλο αλλά και συνολικά για τον κλάδο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider