Το φθινόπωρο του 2020 αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία η διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου ενώ σύμφωνα με το πρόγραμμα προχωρά και η διασύνδεση Κρήτης-Αττικής. Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε στέλεχος του ΑΔΜΗΕ μιλώντας στους δημοσιογράφους την Τετάρτη το βράδυ, το έργο της λεγόμενης μικρής διασύνδεσης αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το Νοέμβριο ενώ για τη μεγάλη διασύνδεση οι υπογραφές για τα καλώδια και τους μετασχηματιστές αναμένεται να «πέσουν» τον Απρίλιο.

Την ερχόμενη Τετάρτη αναμένεται να γίνει και το επόμενο βήμα για τη διασύνδεση Κρήτης-Αττικής, με την υπογραφή της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για τη χωροθέτηση του σταθμού μετατροπής ενέργειας της Δαμάστας.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΑΔΜΗΕ, το έργο της μεγάλης διασύνδεσης προχωρά κανονικά ενώ δρομολογούνται και οι διαδικασίες για την είσοδο επενδυτών στην θυγατρική του ΑΔΜΗΕ «Αριάδνη» που υλοποιεί τη μεγάλη διασύνδεση.

Προχωρούν οι διασυνδέσεις στα υπόλοιπα νησιά

Σημειώνεται ότι σε στάδιο υλοποίησης μπαίνει και η διασύνδεση της Σκιάθου με το Σύστημα Υψηλής Τάσης, μετά την υπογραφή της σύμβασης των καλωδιακών τμημάτων από τις διοικήσεις του ΑΔΜΗΕ και της ανάδοχης εταιρείας «Ελληνικά Καλώδια» στις 21 Φεβρουαρίου 2020 στα κεντρικά γραφεία του Διαχειριστή.

Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2021, σηματοδοτώντας τη διασύνδεση των Σποράδων, για πρώτη φορά, με το Σύστημα 150 kV. Μ

Όπως είναι γνωστό, στο προκαταρκτικό Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΑΔΜΗΕ για τα έτη 2021-2030 εντάσσεται η διασύνδεση των Νησιών του Βορείου Αιγαίου, ολοκληρώνοντας το φάσμα των σχεδιαζόμενων νησιωτικών διασυνδέσεων σε ορίζοντα δεκαετίας. Ειδικότερα, ο ΑΔΜΗΕ προωθεί την υλοποίηση του έργου διασύνδεσης των Νησιών του Βορείου Αιγαίου παράλληλα με το έργο διασύνδεσης των Δωδεκανήσων, συνολικού προϋπολογισμού 935 εκατ. ευρώ και 1,477 δισ. ευρώ αντίστοιχα, σε τρεις επιμέρους φάσεις:

•    H Α΄ Φάση περιλαμβάνει τις διασυνδέσεις ΚΥΤ Κορίνθου-Κω, Κω-Ρόδου, ΚΥΤ Ν. Σάντας-Λήμνου, Λήμνου-Λέσβου, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027.
•    Η Β΄ Φάση περιλαμβάνει τις διασυνδέσεις ΚΥΤ Αλιβερίου-Σκύρου, Λέσβου-Χίου, Κω-Σάμου και Ρόδου-Καρπάθου, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2028.
•    Η Γ΄ Φάση περιλαμβάνει το κλείσιμο των διασυνδετικών βρόχων με τις διασυνδέσεις Λέσβου-Σκύρου και Χίου-Σάμου, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030.