Με επενδύσεις και νέα καταστήματα, τρεις κολοσσοί στον κλάδο των ειδών σπιτιού συνεχίζουν να αναπτύσσονται στη χώρα μας και μάλιστα εν μέσω της δύσκολης συγκυρίας λόγω πανδημίας.

Οι αλυσίδες LEROY MERLIN, IKEA και JYSK μέσα στο 2020 επεκτείνουν το δίκτυό τους ενώ ταυτόχρονα επιχειρούν να διατηρήσουν τη δυναμική των Online πωλήσεων που αναπτύχθηκε την περίοδο του lockdown, επενδύοντας στα ηλεκτρονικά τους κανάλια.

Άλλωστε η πανδημία του κορονοϊού και τα περιοριστικά μέτρα «έφεραν» ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών τα προϊόντα για το σπίτι, όπως έπιπλα εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, διακοσμητικά, λευκά είδη κ.α. Η ίδια τάση μάλιστα φαίνεται να συνεχίζεται σε μεγάλο βαθμό και μετά την άρση των μέτρων καθώς αρκετοί καταναλωτές συνεχίζουν να περνούν πλέον περισσότερο χρόνο στο σπίτι τους. Ενδεικτικό είναι ότι μετά την επαναλειτουργία της, η αλυσίδα LEROY MERLIN κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 40%, όπως σημείωσε ο Γενικός διευθυντής της αλυσίδας για την Ελλάδα και την Κύπρο, Olivier Arduin κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του νέου καταστήματος στον Κηφισό.

Έτσι παρά το γεγονός ότι η κρίση του κορονοϊού την περίοδο του lockdown «έπληξε» τις συνολικές πωλήσεις και στον συγκεκριμένο κλάδο, η επόμενη μέρα βρίσκει τις μεγάλες αλυσίδες να συνεχίζουν το επενδυτικό τους πλάνο.

LEROY MERLIN: 10.000 τ.μ στον Κηφισό

Το νέο κατάστημα LEROY MERLIN άνοιξε τις πόρτες του την Παρασκευή 26 Ιουνίου σε έναν χώρο 10.000 τ.μ. στον Κηφισό. 

Πρόκειται για το έβδομο κατάστημα της αλυσίδας στην Ελλάδα, μία επένδυση ύψους 5 εκατ. ευρώ που ολοκληρώθηκε μέσα σε μόλις 7 μήνες και μάλιστα εν μέσω πανδημίας, ενώ συνολικά δημιουργούνται 150 θέσεις εργασίας.

Σύμφωνα με το πλάνο της εταιρείας που γνωστοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των εγκαινίων, δρομολογούνται επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ συνολικά μέσα στην επόμενη τριετία. Μεταξύ άλλων, σχεδιάζεται η επέκταση της με νέα καταστήματα στη Δυτική Θεσσαλονίκη, τα νότια προάστια της Αθήνας και την Κρήτη ενώ στον σχεδιασμό προβλέπεται και νέο κατάστημα στην Κύπρο.

Στα σχέδια της εταιρείας για το επόμενο διάστημα βρίσκεται επίσης η ανάπτυξη του τομέα digital καθώς και του καναλιού των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Άλλωστε μετά τα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί λόγω της πανδημίας η εταιρεία σχεδιάζει να δώσει προτεραιότητα στην ανάπτυξη «εναλλακτικών» απομακρυσμένων καναλιών ενώ πλέον θεωρείται αναγκαία η επίσπευση του ψηφιακού της μετασχηματισμού.

Παράλληλα η δρομολογείται η δημιουργία logistics center 25.000 τ.μ στην Αττική το 2021 καθώς και η ανάπτυξη συνεργασιών και με άλλους retailer, με μια πρώτη τέτοια συνεργασία μάλιστα να ανακοινώνεται το αμέσως επόμενο διάστημα

JYSK: Νέο κατάστημα στο Χαλάνδρι

Μέρα στον Ιούνιο και η JYSK, εγκαινίασε το νέο της κατάστημα στο Χαλάνδρι σε έναν χώρο πάνω από 900 τ.μ με το δίκτυο της δανέζικης αλυσίδας να φτάνει έτσι τα 35 καταστήματα στην Ελλάδα.

Ο αρχικός στόχος των 40 καταστημάτων έως το τέλος του 2020, με βάση το πενταετές πλάνο που εκπονήθηκε το 2015 που ήρθε η JYSK στην Ελλάδα βρίσκεται, σύμφωνα με την εταιρεία, σε πλήρη εφαρμογή.

Ο  Sandor Szimeiszter, Country Manager JYSK Ελλάδας και Ουγγαρίας με αφορμή το νέο κατάστημα ανέφερε μάλιστας ότι  παρά τη μικρή καθυστέρηση που προκάλεσε το lockdown λόγω της πανδημίας «είμαστε εντός του πλάνου για να κλείσουμε το οικονομικό μας έτος που τελειώνει τον Αύγουστο με συνολικά 8 νέα καταστήματα ενώ το πλάνο επέκτασης για το επόμενο οικονομικό έτος προβλέπει ακόμα 10 καταστήματα». 

Παράλληλα σύντομα αναμένεται να ανοίξει ένας νέος κύκλος επέκτασης καθώς στόχος της εταιρείας είναι να φτάσει σε όλους τους μεγάλους δήμους και πόλεις της Ελλάδας.

Νέο κατάστημα ΙΚΕΑ τον Οκτώβριο

Σε έναν χώρο 2.000 τ.μ στον Πειραιά αναμένεται τον Οκτώβριο να ανοίξει ένα νέο concept store ΙΚΕΑ.

Πρόκειται για ένα κατάστημα μικρού μεγέθους στο πλαίσιο της λειτουργίας καταστημάτων νέας φιλοσοφίας μεσαίου (5.000-10.000 τ.μ) και μικρού (1.000-2.000 τ.μ) μεγέθους καταστημάτων που σχεδιάζει ο όμιλος Fourlis, όπως είχε επισημάνει στο insider.g o Γιώργος Αλεβίζος, οικονομικός διευθυντής του ομίλου.

Στα πλάνα της εταιρείας  βρίσκεται παράλληλα η δημιουργία και άλλων καταστημάτων μεσαίου και μικρού μεγέθους μέσα στην επόμενη τριετία..

Όπως επεσήμανε ο κ. Αλεβίζος, πέρα από τη δυναμική ανάπτυξη που παρουσίασαν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις την περίοδο του lockdown ιδιαίτερα κατά τον μήνα Μάρτιο, ο Όμιλος θα συνεχίσει να αναπτύσσει και το δίκτυο των φυσικών του καταστημάτων.

Φωτογραφίες: Getty Images / Ideal Image.