Με ιστορία δύο αιώνων η αμερικανική εταιρεία πώλησης ενδυμάτων Brooks Brothers κήρυξε την Τετάρτη πτώχευση με την πανδημία του κορονοϊού να επιδρά καταλυτικά στην εξέλιξη αυτή.

Το εμβληματικό brand μπορεί να «υπερηφανεύεται» ότι έχει ντύσει 40 από τους 45 Αμερικανούς Προέδρους, μεταξύ των οποίων ο Abraham Lincoln, ο John F. Kennedy, ο Theodore Roosevelt, ο Barack Obama και o Donald Trump ενώ αποτέλεσε επιλογή και γνωστών επιχειρηματιών και καλλιτεχνών. Μεταξύ αυτών ο Gianni Agnelli, ο Andy Warhol, αλλά και σταρ του Hollywood, όπως ο Clark Gable, ο Cary Grant, ο Fred Astaire, η Katharine Hepburn.

Παράλληλα, πολλές ταινίες του κινηματογράφου και τηλεοπτικές σειρές φέρουν την ενδυματολογική υπογραφή της εταιρείας. Ο George Clooney στο “Up in the Air”, ο John Slattery στην πολυβραβευμένη σειρά “Mad Men”, αλλά και ο γνωστός Αμερικανός τηλεπαρουσιαστής Stephen Colbert φορούν ρούχα της εταιρείας. Αξίζει να σημειωθεί ότι τo 2013, στο remake του “The Great Gatsby” ο Leonardo Di Caprio φορούσε επίσης ρούχα Brooks Brothers ενώ η συγκεκριμένη ταινία βραβεύθηκε με το Όσκαρ ενδυματολογίας.

Την Τετάρτη η εταιρεία υπέβαλε αίτημα υπαγωγής στο άρθρο 11 του πτωχευτικού κώδικα, ενώ την ίδια στιγμή συνεχίζει να αναζητά αγοραστή.

"Το περασμένο έτος, το διοικητικό συμβούλιο της Brooks Brothers η ομάδα ηγεσίας και οι χρηματοικονομικοί και νομικοί σύμβουλοι της αξιολόγησαν πολλές στρατηγικές επιλογές για μελλοντική επιτυχία της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής πώλησης της επιχείρησης", σημείωσε εκπρόσωπός της σύμφωνα με το CNBC. Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι κατά τη διάρκεια αυτής της στρατηγικής αναθεώρησης η πανδημία του κορονοϊού άλλαξε τα δεδομένα.

Άλλωστε το πλήγμα που δέχτηκε ο συγκεκριμένος κλάδος του λιανεμπορίου λόγω των κλειστών καταστημάτων σε ολόκληρο τον κόσμο ήταν μεγάλο. Για τις εταιρείες μάλιστα που δραστηριοποιούνται στην ανδρική ένδυση και τα κοστούμια ήταν ακόμη μεγαλύτερο λόγω του ότι ότι πολλοί εργαζόμενοι πλέον δεν εργάζονται σε γραφεία αλλά στο σπίτι ενώ παράλληλα γάμοι και άλλες επίσημες εκδηλώσεις για τις οποίες αγοράζονταν τα συγκεκριμένα ρούχα, ακυρώθηκαν.

Η εταιρεία η οποία είναι η παλαιότερη μάρκα ενδυμάτων σε συνεχή λειτουργία στις ΗΠΑ, έκανε γνωστό  ότι έχει αποφασίσει να κλείσει 51 καταστήματα από τα περίπου 250 συνολικά στη Βόρεια Αμερική. Είχε ήδη προηγηθεί η ανακοίνωση για κλείσιμο τριών εργοστασίων της μέσα στο καλοκαίρι.

Οι σταθμοί στην ιστορία της εταιρείας

Η ιστορία της εταιρείας ξεκινά περίπου 200 χρόνια πριν, όταν στις 7 Απριλίου 1818, ο Henry Sands Brooks, σε ηλικία 45 χρονών, ανοίγει το πρώτο του κατάστημα, στη συμβολή των οδών Catharine και Cherry, στη Νέα Υόρκη. Το 1833 ο Brooks ζητά από τα παιδιά του να συμμετάσχουν στην επιχείρηση στην οποία τότε ήταν από ο ίδιος και ο μικρότερος αδελφός του David, και ονομαζόταν “H & D.H. Brooks and Co”.

BROOKS BROTHERS 1ST STORE

Το 1849 η εταιρεία προχωρά στη ρηξικέλευθη κίνηση να παράγει έτοιμα ενδύματα προς πώληση το οποίο μέχρι τότε ήταν πρωτοφανές για την εποχή. Η πρόσβαση των καταναλωτών σε έτοιμα ενδύματα αποτέλεσε ένα από τα κλειδιά της επιτυχίας του συγκεκριμένου brand.

Τα αδέρφια Brooks το 1850 ονομάζουν την επιχείρηση Brooks Brothers και καθιερώνεται το Χρυσόμαλλο Κριάρι (Golden Fleece) ως έμβλημά της. Το σύμβολο αυτό το χρησιμοποιούσαν και οι Βρετανοί έμποροι μαλλιού που προμήθευαν εκείνη την εποχή την εταιρεία, ως σύμβολο του συνδικάτου τους.

Η Brooks Brothers φέρνει το 1896 στην αγορά το πουκάμισο Polo Button - Down. Η ιστορία ξεκίνησε όταν ο John E. Brooks, εγγονός του ιδρυτή της, επισκέφθηκε την Αγγλία και παρακολουθώντας έναν αγώνα Polo, παρατήρησε ότι οι παίκτες έραβαν τις άκρες του γιακά στα πουκάμισά τους με κουμπιά για να μην τους εμποδίζουν. Αυτό αποτέλεσε την έμπνευση για τη δημιουργία του πουκαμίσου με τα κουμπάκια στο γιακά, το οποίο θεωρείται από πολλούς ως «το προϊόν με τις περισσότερες απομιμήσεις στην ιστορία της μόδας».

brooks brothers

Ανταποκρινόμενη στις ανάγκες της μόδας και την αντίληψη ότι τα τρία κουμπιά στο σακάκι είναι πλέον ξεπερασμένα, το 1901 η Brooks Brothers λανσάρει το “Νούμερο 1” κοστούμι, το οποίο ξεχώριζε για τους  “φυσικούς” ώμους, όχι έντονες βάτες, δύο κουμπιά, ένα κεντρικό άνοιγμα πίσω και παντελόνι σε ίσια γραμμή.

Ένα χρόνο αργότερα η εταιρεία αποφασίζει να αντιστρέψει τη φορά στη ρίγας της “στρατιωτικής” ριγέ γραβάτας, από αριστερά προς τα δεξιά, μια επιλογή που στη συνέχεια  έγινε το σημάδι αναγνωρισιμότητάς της.

Το 1915 οι αδελφοί Brooks ανοίγουν στη Λεωφόρο Madison 346 της Νέας Υόρκης, το κεντρικό τους κατάστημα επιλέγοντας μια  περιοχή που είχε αρχίσει ήδη να συγκεντρώνει τους σημαντικότερους  οργανισμούς της πόλης.

Το 1976 λανσάρεται η πρώτη ολοκληρωμένη γυναικεία σειρά ρούχων και αξεσουάρ ενώ ο πρώτος γυναικείος κατάλογος εκδίδεται το 1980. Είχε προηγηθεί ωστόσο το 1949, η κυκλοφορία του περιοδικού Vogue με την Audrey Hepburn στο εξώφυλλό του, να φοράει το ροζ Polo Button-Down πουκάμισο της Brooks Brothers γεγονός που οδήγησε εκείνη την εποχή πολλές γυναίκες στο κατάστημα της εταιρείας οι οποίες ζητούσαν “το ροζ πουκάμισο της Vogue”.

BROOKS BROTHERS STORE

Ο πρώτος διεθνής προορισμός για την εταιρεία έρχεται το 1979, όταν ανοίγει το πρώτο κατάστημα στην Ιαπωνία, στην Aoyama του Τόκιο.

Το 2001 μετά την κατάρρευση των Δίδυμων Πύργων της 11η Σεπτεμβρίου, η Brooks Brothers εξαγοράζεται από τον Ιταλό μεγιστάνα Claudio Del Vecchio, ιδιοκτήτη της εταιρείας Retail Brand Alliance.

Το 2010 λανσάρεται η σειρά Red Fleece, πιο σπορ νεανική και με στενότερη γραμμή. Έξι χρόνια μετά, η Brooks Brothers ξεκινάει τη συνεργασία της με τον βραβευμένο σχεδιαστή Zac Posen, ο οποίος αναλαμβάνει Διευθυντής του Δημιουργικού Τμήματος της γυναικείας συλλογής.

Το 2018 η Brooks Brothers γιορτάζει την επέτειο των δύο αιώνων, κλείνοντας τα 200 της χρόνια, περισσότερα από κάθε άλλο Αμερικάνικο brand.

*Φωτογραφίες: Getty Images / Ideal Image

*Φωτογραφίες: Facebook / Brooks Brothers