Με μεγάλες φιλοδοξίες μπαίνει η Volvo στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η σουηδική μάρκα παρουσίασε με το XC40 Recharge το πρώτο 100% ηλεκτρικό μοντέλο της, που αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2020, ενώ την επόμενη πενταετία θα λανσάρει κάθε χρόνο τουλάχιστον ένα νέο αυτοκίνητο τέτοιας τεχνολογίας. Μάλιστα, όλα τα ηλεκτρικά και τα Plug-in υβριδικά μοντέλα της Volvo θα φέρουν πλέον τον χαρακτηρισμό ‘’Recharge’’, ώστε να ξεχωρίζουν από τα συμβατικά αδελφάκια τους.

Aπό το πίσω μέρος λείπουν οι εξατμίσεις.

Το πρώτο δείγμα γραφής των Σουηδών είναι αναμφίβολα εντυπωσιακό, καθώς το XC40 Recharge διαθέτει εξαιρετικές προδιαγραφές. Αρχικά θα ξεκινήσει ως Plug-in υβριδικό με τον γνωστό τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα Τ5 Τwin Engine των 1,5 λίτρων και τους 180 ίππους σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων. Στη συγκεκριμένη έκδοση θα μπορεί να διανύει το κόμπακτ SUV περίπου 50 χλμ. μόνον με τη μπαταρία του, ενώ σταδιακά θα αφαιρούνται από τη γκάμα της Volvo οι εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Στόχος της Volvo είναι να προέρχονται έως το 2025 τα μισά της έσοδα από πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και τα άλλα μισά από υβριδικά μοντέλα!

Στον πίνακα οργάνων υπάρχουν ειδικές ενδείξεις λόγω ηλεκτροκίνησης.

Στην περίπτωση του 100% ηλεκτροκίνητου Volvo XC40 Recharge χρησιμοποιούνται οι δύο ηλεκτροκινητήρες του Polestar 2 με 408 ίππους συνολική ισχύ και 600 Nm μέγιστη ροπή στρέψης. Χάρη σε αυτούς επιταχύνει το μοντέλο, που βασίζεται στην πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architectur) του συμβατικού XC40, από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε περίπου 5’’, ενώ προσφέρει 400 χλμ. αυτονομία. Για τις τιμές του ηλεκτρικού SUV της Volvo είναι νωρίς να πούμε οτιδήποτε, ωστόσο στο εξωτερικό εκτιμούν ότι θα ξεκινούν από περίπου 40.000 ευρώ.

Για την απόλυτη προστασία των επιβατών του ηλεκτρικού XC40 Recharge έχει δημιουργήσει η Volvo μία νέα δομή ασφαλείας, καθώς η μπαταρία ιόντων λιθίου περιβάλλεται από έναν κλωβό με αλουμινένιο πλαίσιο, που απορροφά την ενέργεια πρόσκρουσης σε περίπτωση σφοδρής σύγκρουσης του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα, ενισχύθηκε όλη η δομή του αμαξώματος, ώστε να προσφέρει το όχημα ιδανική προστασία στους επιβάτες του.

H αυτονομία του ηλεκτρικού SUV ανέρχεται σε 400 χλμ.

Σημαντικά βήματα έχουν γίνει και στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, όπου το XC40 Recharge έγινε το πρώτο Volvo, το οποίο εφοδιάστηκε με την ομπρέλα συστημάτων ADAS (Advanced Driver Assistance System). Πρόκειται για έναν συνδυασμό από περισσότερες κάμερες, αισθητήρες μικροκυμάτων και ραντάρ απόστασης, που θα μετεξελιχθεί και θα αποτελέσει τη βάση για τις μελλοντικές τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης σε όλα τα μοντέλα της Volvo.

Πίσω από αυτό το κάλυμμα βρίσκονται οι αισθητήρες του ADAS.

Το ηλεκτροκίνητο Volvo XC40 Recharge διαφοροποιείται και οπτικά από τις υπόλοιπες, συμβατικές εκδόσεις του ίδιου μοντέλου, καθώς δεν διαθέτει π.χ. σύστημα ψύξης και ψυγείο και βέβαια δεν εκπέμπει καυσαέρια. Ετσι έχει ανασχεδιαστεί η μάσκα του, η οποία διαθέτει ένα στενόμακρο κάλυμμα στο χρώμα του αμαξώματος με ενσωματωμένους όλους τους αισθητήρες του συστήματος ADAS, ενώ δεν προβλέπονται πίσω εξατμίσεις. Επίσης υπάρχει πλέον ένας επιπρόσθετος μικρός αποθηκευτικός χώρος στις πόρτες και κάτω από τα καθίσματα, ένα αφαιρούμενο μίνι δοχείο απορριμμάτων και άλλες έξυπνες λύσεις.

Με το Volvo XC40 Recharge ξεκινά η σουηδική μάρκα έναν μαραθώνιο αγώνα με άκρως φιλόδοξους στόχους. Το συγκεκριμένο μοντέλο δείχνει να έχει όλα τα προσόντα για λαμπρή καριέρα, καθώς διαθέτει εντυπωσιακές προδιαγραφές, μεγάλη αυτονομία, γρήγορες επιδόσεις, κορυφαία επίπεδα ασφαλείας και ξεχωριστό στυλ. Αν το βοηθήσει και η τιμή του, τότε θα γράψει σίγουρα ιστορία.