Μειοψηφικό μερίδιο στην EssilorLuxottica, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή γυαλιών στον κόσμο, απέκτησε η Meta Platforms, ενισχύοντας τη δέσμευση του αμερικανικού τεχνολογικού γίγαντα στην ταχέως αναπτυσσόμενη βιομηχανία «έξυπνων» γυαλιών, όπως αναφέρει το Bloomberg, επικαλούμενο άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Η μητρική εταιρεία του Facebook, Meta, απέκτησε λίγο λιγότερο από το 3% της EssilorLuxottica, εταιρείας που κατασκευάζει τα Ray-Ban, ένα μερίδιο αξίας περίπου 3 δισ. ευρώ (3,5 δισ. δολ.) σε τιμές αγοράς, δήλωσαν τα άτομα, τα οποία ζήτησαν να μην κατονομαστούν.
Η Meta, με έδρα το Μένλο Παρκ της Καλιφόρνια, εξετάζει περαιτέρω επενδύσεις που θα μπορούσαν να αυξήσουν το μερίδιο σε περίπου 5% με την πάροδο του χρόνου, αν αυτά τα σχέδια δεν αλλάξουν στην πορεία όπως αναφέρει το άρθρο.
H μετοχή της γαλλο-ιταλικής EssilorLuxottica σημειώνει άνοδο σχεδόν 6% στο Χρηματιστήριο του Παρισιού, η μεγαλύτερη των τελευταίων τριών μηνών.
Οι αυξανόμενοι δεσμοί με τη Meta θα πρέπει να θεωρηθούν ως ψήφος εμπιστοσύνης στον κατασκευαστή γυαλιών και την ευκαιρία στα γυαλιά οράσεως, σύμφωνα με αναλυτές της Bernstein.
«Αυτό αντιπροσωπεύει ένα ακόμη βήμα στη δέσμευση της Meta στην κατηγορία των έξυπνων γυαλιών», ανέφεραν οι αναλυτές σε ερευνητικό σημείωμα.
Οι δύο εταιρείες συνεργάζονται εδώ και αρκετά χρόνια για την ανάπτυξη έξυπνων γυαλιών με τεχνητή νοημοσύνη. Η Meta πουλάει επί του παρόντος ένα ζευγάρι γυαλιών Ray-Ban, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του για πρώτη φορά το 2021, με ενσωματωμένες κάμερες και έναν βοηθό τεχνητής νοημοσύνης που παρέχει λεζάντες εικόνας ή τιμές μετοχών σε πραγματικό χρόνο.
Τον περασμένο μήνα, η Meta λάνσαρε ξεχωριστά γυαλιά με την επωνυμία Oakley σε συνεργασία με την EssilorLuxottica. Ο διευθύνων σύμβουλος της κατασκευάστριας γυαλιών, Francesco Milleri, δήλωσε πέρυσι ότι η Meta ενδιαφερόταν να αποκτήσει μερίδιο στην EssilorLuxottica, αλλά αυτό το σχέδιο δεν είχε υλοποιηθεί μέχρι τώρα.