Πώς ο Μάικλ Τζόρνταν βοήθησε την Παρί να γίνει «cool» και να εκτινάξει την αξία της στα 4,55 δισ. δολ.

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς ο Μάικλ Τζόρνταν βοήθησε την Παρί να γίνει «cool» και να εκτινάξει την αξία της στα 4,55 δισ. δολ.
H Παρί Σεν Ζερμέν έγινε η δεύτερη γαλλική ομάδα που κατέκτησε το Τσάμπιονς Λιγκ μετά τον θρίαμβό της επί της Ίντερ στον τελικό του Μονάχου, καταφέρνοντας να πετύχει αυτό που κυνηγούσε με πάθος, αλλά με τον εντελώς λάθος τρόπο.

H Παρί Σεν Ζερμέν έγινε η δεύτερη γαλλική ομάδα που κατέκτησε το Τσάμπιονς Λιγκ μετά τον θρίαμβό της επί της Ίντερ στον τελικό του Μονάχου, καταφέρνοντας επιτέλους να πετύχει αυτό που κυνηγούσε τόσα χρόνια, αλλά με τον εντελώς λάθος τρόπο.

Η Qatar Sports Investment, ιδιοκτήτρια της Παρί Σεν Ζερμέν, υπολογίζεται ότι έχει δαπανήσει 2,3 δισ. ευρώ σε μεταγραφές, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Transfermarkt, ποσό παρόμοιο με τη Μάντσεστερ Σίτι, την αγγλική ομάδα που ανήκει σε μέλος της βασιλικής οικογένειας του Άμπου Ντάμπι. Η νίκη στο τελικό αποτελεί δικαίωση της πρόσφατης αλλαγής στρατηγικής του συλλόγου, αφού από την προηγούμενη προσέγγιση της υπογραφής των μεγαλύτερων αστεριών του ποδοσφαίρου (Νεϊμάρ, Λιονέλ Μέσι, Κιλιάν Εμπαπέ), η ομάδα του Λουίς Ενρίκε αναδομήθηκε γύρω από νέα ταλέντα, που όμως κατάφεραν να φτάσουν στην πηγή και να κατακτήσουν το πολύτιμο τρόπαιο…

Η PSG μπήκε για ζέσταμα στο γήπεδο πριν τον τελικό φορώντας το λογότυπο Jordan της Nike, με το χαρακτηριστικό logo του Jumpman στην φανέλα. Η συνεργασία με την Jordan είναι αυτή που έχει στείλει φανέλες της Παρί Σεν Ζερμέν σε όλο τον κόσμο, μετατρέποντάς την σε ένα ολοένα αναπτυσσόμενο streetwear brand, που εξελίσσεται παράλληλα με το ποδοσφαιρικό της αποτύπωμα. Μετά τον θρίαμβο του Μονάχου και τα δύο αναμένεται να δεχθούν τεράστια ώθηση…

Η μεγάλη συνεργασία μεταξύ του brand του εμβληματικού Μάικλ Τζόρνταν και της PSG ξεκίνησε το 2018, όταν η Παρί Σεν Ζερμέν έγινε η πρώτη ποδοσφαιρική ομάδα που έφερε το logo Jumpman στη φανέλα της. Ήταν μια κατάσταση win-win για όλους - ο MJ επέκτεινε τη σειρά προϊόντων του σε άλλα αθλήματα, ενώ η Παρί Σεν Ζερμέν αξιοποιούσε τους οπαδούς του NBA και την κουλτούρα του μπάσκετ. Η πρώτη collection εξαντλήθηκε μέσα σε λίγα λεπτά.

Ο Τζάστιν Τίμπερλεϊκ φόρεσε το μπουφάν της ομάδας επάνω στην σκηνή. Η Μπιγιονσέ δημοσίευσε φωτογραφία φορώντας την φανέλα της Παρί Σεν Ζερμέν στα 250 εκατομμύρια ακόλουθούς της. Η συνεργασία της ομάδας με την Nike κρατά πάνω από 30 χρόνια, για την ακρίβεια έχει συμβόλαιο μέχρι το 2032 και μέχρι τότε θα συμπληρώσει 43 χρόνια, με την διοίκηση της ομάδας να λέει πως «κανείς άλλος δεν είναι μαζί τους περισσότερο».

Ωστόσο, αυτό το deal ήταν κάτι εντελώς διαφορετικό. Δεν ήταν πλέον μία απλή ποδοσφαιρική φανέλα, αλλά ένα «fashion statement». Ακόμα καλύτερα, ήταν μία επιχειρηματική κίνηση που άλλαξε τα δεδομένα.

Η Παρί Σεν Ζερμέν δεν πουλούσε πλέον παραδοσιακό merchandise. Πουλούσε lifestyle συλλογές στα καταστήματα που άνοιξε σε όλο τον πλανήτη. Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες, Λονδίνο, Μαιάμι, Σεούλ, Τόκιο. Η Παρί Σεν Ζερμέν πούλησε πάνω από 1 εκατομμύριο φανέλες το 2021, όταν έφτασε ο Μέσι και έκτοτε οι συμφωνίες χορηγίας με τη Nike και την Qatar Airways έχουν τριπλασιαστεί σε αξία. Η Παρί Σεν Ζερμέν πλέον κερδίζει περισσότερα χρήματα κάθε χρόνο από συμφωνίες για merchandise παρά από δικαιώματα από τα media ή τις πωλήσεις εισιτηρίων.

Όπως αναφέρουν οι New York Times, ούτε η Nike ούτε η PSG είναι πρόθυμες να αποκαλύψουν στοιχεία που σχετίζονται με τη συμφωνία, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η συνεργασία με την Jordan προσθέτει τεράστια αξία στην ομάδα. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Jordan δαπάνησε περίπου 226,95 εκατ. δολάρια για τo αρχικό τριετές deal, ενώ υπέγραψαν και επέκταση στη συνέχεια, με τους αναλυτές να έχουν εκτιμήσει την αξία της συμφωνίας σε περίπου 23 εκατ. δολάρια ανά σεζόν. Τον Απρίλιο του 2025 επιβεβαιώθηκε μια επέκταση του συμβολαίου για δύο ακόμη σεζόν, η οποία θα λήξει το 2026-27. Η PSG, της οποίας τα έσοδα έχουν οκταπλασιαστεί από το 2012, αναφέρει ότι η συνεργασία της με την Jordan έχει αυξήσει τις πωλήσεις εκτός Γαλλίας. Μόνο τους πρώτους έξι μήνες της συμφωνίας, είχαν ενισχυθεί κατά 50%.

«Σήμερα, πιστεύουμε ότι είμαστε η φανέλα με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο» αναφέρει η PSG. «Όταν προσθέτετε τις σειρές lifestyle και ολόκληρη τη συλλογή, πιστεύουμε ότι πουλάμε περισσότερο από όλους».

Το brand Jordan έκανε την PSG… cool, στέλνοντας την αποτίμησή της στα 4,55 δισ. δολ. σύμφωνα με το CNBC τα έσοδα του συλλόγου για τη σεζόν 2023-24 ήταν 870 εκατομμύρια δολάρια, καταλαμβάνοντας την τρίτη υψηλότερη θέση στον κόσμο του ποδοσφαίρου, σύμφωνα με την Deloitte. Την ίδια ώρα, η θυγατρική της Nike κατέγραψε πωλήσεις περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024. Τα νούμερα ζαλίζουν…

Οι αναλυτές επισημαίνουν πως οι ιδιοκτήτες της Παρί Σεν Ζερμέν έχουν δημιουργήσει προσεκτικά την εικόνα του brand τα τελευταία χρόνια. Κατάλαβαν ότι οι μη οπαδοί του ποδοσφαίρου ήταν εξίσου σημαντικοί με τους οπαδούς του ποδοσφαίρου και ανέπτυξαν ένα εγχειρίδιο που κάθε άλλος σύλλογος προσπαθεί τώρα να αντιγράψει. Η Παρί Σεν Ζερμέν από μία ομάδα ποδοσφαίρου, έχει μεταμορφωθεί σε ένα brand, ακολουθώντας το παράδειγμα συλλόγων όπως οι New York Yankees του αμερικανικού μπέιζμπολ, που το αποτύπωμά τους στην "pop culture" είναι τεράστιο εδώ και δεκαετίες.

«Το όραμα του προέδρου (Νάσερ Αλ-Κελαϊφί) το 2011 ήταν σαφές - να δημιουργήσει το μεγαλύτερο αθλητικό franchise στον αθλητικό κλάδο», λέει ο Φαμπιέν Αλέγκρ, Chief Brand Officer της Παρί Σεν Ζερμέν. «Πιστεύουμε ότι το ποδόσφαιρο είναι μέρος του πολιτισμού, όχι ξεχωριστό από αυτόν, και έτσι η δημιουργία μιας γέφυρας μεταξύ μουσικής, τέχνης, μόδας και αθλητισμού ήταν ένα βασικό στοιχείο της στρατηγικής μας».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Το «ταμείο» της Τσέλσι από το Conference League

Πόσα χρήματα πήρε η Τότεναμ για την κατάκτηση του Europa League

Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ αναζητά ρευστό στην Ασία μετά τη χειρότερη χρονιά της στην Premier League

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider