Ακίνητα: Προχωρά το mega logistics center ύψους 245 εκατ. ευρώ της HIG στον Ασπρόπυργο

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ακίνητα: Προχωρά το mega logistics center ύψους 245 εκατ. ευρώ της HIG στον Ασπρόπυργο
Το «πράσινο φως» και επισήμως έλαβε από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων το επενδυτικό σχέδιο «Hull Logistics Park». Ποιο είναι το μεγάλο project που προωθεί το αμερικανικό fund HIG Capital. Πάνω από 1.200 θέσεις εργασίας κατά τη φάση λειτουργίας.

Το «πράσινο φως» και επισήμως έλαβε από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων το επενδυτικό σχέδιο «Hull Logistics Park» της εταιρείας «ΣΤΡΙΜ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙΣ Α.Ε.», που σχετίζεται με το μεγάλο αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο HIG. Το project, σε γενικές γραμμές, αφορά στη δημιουργία υπερσύγχρονου συγκροτήματος εφοδιαστικής αλυσίδας και διακομετακομιστικού εμπορίου, στον Ασπρόπυργο.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο ποσό των σχεδόν 245 εκατ. ευρώ (ειδικότερα στα 244.164.841 ευρώ) και αναμένεται να δημιουργήσει 3.900 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και 1.238 θέσεις εργασίας κατά τη φάση λειτουργίας.

Όπως προ τριμήνου είχε αποκαλύψει το insider.gr, η εν λόγω ανάπτυξη είχε τεθεί και σε σχετική περιβαλλοντική διαβούλευση. Αντικείμενο του επενδυτικού σχεδίου είναι η κατασκευή και λειτουργία ενιαίας πρότυπης υπερσύγχρονης μονάδας εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) και συνδυασμένων μεταφορών, χερσαίων-θαλάσσιων-σιδηροδρομικών (tri-modal), στην περιοχή Ασπρόπυργου στη Δυτική Αττική.

Ποια είναι η επένδυση

Την εταιρεία «ΣΤΡΙΜ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙΣ Α.Ε.» με έδρα το Μαρούσι «τρέχουν» τα γνωστά στελέχη της HIG, Στέλιος Θεοδοσίου και Κων/νος Μπήτρος. Όπως σημειώνονταν και στην διαβούλευσή, η περιοχή επέμβασης έχει επιφάνεια 291 στρέμματα και βρίσκεται εντός της ΒΙ.ΠΕ. Διυλιστηρίων, στο 17ο χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου. Η έκταση διαχωρίζεται από την Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου σε δύο τμήματα, τμήμα Α (238 στρέμματα) και τμήμα Β, παραλιακό (53 στρέμματα).

Στο τμήμα Α προβλέπονται κτήριο πολλαπλών χρήσεων (εμπορικά, γραφεία, ξενοδοχείο, εστιατόριο κ.α.), αποθήκες, χώρος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, parking. Στο τμήμα Β ανήκει ο λιμένας, χώρος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, σταθμός διακίνησης φορτηγών, αποθήκη σταθμός διακίνησης Ι.Χ.

Ειδικότερα, στους κύριους χώρους (Α+Β τμήμα) προβλέπονται 4 αποθήκες εμβαδού 122,7 χιλ. τ.μ., εμπορικά γραφεία επιφάνειας 14.000 τ.μ., 4 γραφεία αποθηκών έκτασης 10.700 τ.μ., χώροι φιλοξενίας οδηγών (1.400 τ.μ.), χώρος εστιατορίου (1.000 τ.μ.), 2.416 θέσεις στάθμευσης σε έκταση 60,4 χιλ. τ.μ., η εγκατάσταση Φ/Β μονάδων στις οροφές των αποθηκών συνολικής ισχύος 175.200 Mwh και βέβαια ο λιμένας πρόσδεσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Τα δύο τμήματα θα συνδέονται μεταξύ τους με γέφυρα, που θα κατασκευαστεί. Η έκταση έχει μέτωπο στον κόλπο της Ελευσίνας, όπου θα κατασκευαστεί προβλήτας πρόσδεσης πλοίων, με τα αντίστοιχα λιμενικά έργα και τις απαραίτητες υποδομές για την φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων μέσω θαλάσσης. Επίσης, στα βόρεια, η έκταση συνορεύει με τη σιδηροδρομική γραμμή Θριάσιο-Νέο Ικόνιο, ήτοι με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω του οποίου θα είναι δυνατή η άμεση μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε χώρες της Ευρώπης.

Ο συνδυασμός αυτός, που δίνει στο προτεινόμενο Πάρκο τη δυνατότητα να ενώσει και να εκμεταλλευτεί τα τρία βασικά δίκτυα μεταφορών και περαιτέρω με το αεροδρόμιο, καθιστά εφικτή τη δημιουργία σημαντικών οικονομιών κλίμακας για τις εταιρείες που θα εδράσουν σε αυτό, καθώς και περιβαλλοντικά οφέλη (μείωση εκπομπών CO2, ηχορύπανσης, κατανάλωσης μη-ΑΠΕ, κ.λπ.).

Το ενεργητικό των 1,5 δισ. ευρώ

Σε πρόσφατη σχετική παρουσίαση των επενδυτικών πλάνων της HIG Capital, την οποία είχε αναδείξει το insider.gr, είχε γίνει αναφορά στη δημιουργία χαρτοφυλακίου επενδύσεων στους κλάδους των ξενοδοχείων και της κατακερματισμένης αγοράς logistics (αποθηκών – μεταφορών), με συνολική αξία ενεργητικού 1,5 δισ. ευρώ (με επενδύσεις ιδίων κεφαλαίων άνω των 350 εκατ.) στην οποία στοχεύει το γνωστό fund, προωθώντας projects αξίας περίπου 500 εκατ. ευρώ με ορίζοντα 3ετίας.

Σημαντική θέση σε αυτό το επενδυτικό πλάνο έχουν η επένδυση στον Ασπρόπυργο (στην πρώην Ελληνική Χαλυβουργία ΑΕ) όπου η Η.Ι.G προχωρά στη μετατροπή του οικοπέδου σε πρότυπο κέντρο διεθνών μεταφορών και αποθήκευσης (μέσω τραίνου, πλοίου, φορτηγών- trimodal), με προοπτική ολοκλήρωσης το 2025.

Όπως είχε τότε αναφέρει ο κ. Κωνσταντίνος Μπήτρος, γενικός διευθυντής της Inventio, η οποία εκπροσωπεί τα συμφέροντα και τις επενδύσεις της H.I.G. στην Ελλάδα ως αποκλειστικός συνεργάτης, η υλοποίηση της επένδυσης στον Ασπρόπυργο έχει ξεκινήσει με την κατάθεση στην αρμόδια υπηρεσία του ΕΣΧΑΣΕ (Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικών Επενδύσεων). Η έγκρισή του αναμένεται το Φθινόπωρο. Το έργο περιλαμβάνει και την κατασκευή γέφυρας που θα βοηθήσει στην κυκλοφορία, ενώ υπενθυμίζεται ότι υπάρχει και άδεια για λιμάνι.

Το εκτιμώμενο ετήσιο όφελος για την ελληνική οικονομία, βάσει των εκτιμήσεων της HIG, ανέρχεται σε 70 εκατ. από την έναρξη λειτουργίας του. Επιδίωξη της H.I.G. είναι η μίσθωση του εν λόγω logistics center σε ξένους διανομείς που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τη Ελλάδα ως βάση, π.χ. για τη μεταφορά προϊόντων από Κίνα σε Ευρώπη και το αντίστροφο.

Πιθανή είναι και η δημιουργία μιας μικρής μονάδας παραγωγής ή συναρμολόγησης. Μάλιστα, από τότε υπήρχε η σχετική ζήτηση, σύμφωνα με τον κ. Μπήτρο, ενώ πληροφορίες μιλούσαν για ενδεχόμενη μίσθωση χώρων από διαφορετικούς μισθωτές - χρήστες, μεταξύ των οποίων μεγάλες εταιρείες (και διεθνείς όμιλοι). Θυμίζουμε πως η έκταση περιήλθε στην ιδιοκτησία του fund στο πλαίσιο της συμφωνίας αναδιάρθρωσης του δανεισμού της Χαλυβουργίας Ελλάδος. Τα δάνεια της Εθνικής Τράπεζας και της Πειραιώς, αξίας άνω των 150 εκατ., πέρασαν στη HIG Capital.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Υποδομές: Γιατί το χαρτοφυλάκιο έργων - «μαμούθ» της Big 5 είναι «ατού» αλλά και πρόκληση

Ακίνητα: Μέσω ΣΔΙΤ η ανάπλαση αξίας 67,33 εκατ. ευρώ του πρώην Εργοστασίου Χαρτοποιίας Λαδόπουλου στην Πάτρα

Υποδομές: Πυλώνας «στήριξης» τα ιδιωτικά έργα – Γιατί αποτελούν ευκαιρία αλλά και «στοίχημα» 

gazzetta
gazzetta reader insider insider