«Βήμα μπρος» για τον αυτοκινητόδρομο «Ιωάννινα – Κακκαβιά»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Βήμα μπρος» για τον αυτοκινητόδρομο «Ιωάννινα – Κακκαβιά»
Ποια διαδικασία εκκίνησε το υπ. Υποδομών & Μεταφορών για την ωρίμανση – χρηματοδότηση σχετικά με την «Επέκταση της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά». Ποιο είναι το σημαντικό οδικό έργο στην Ήπειρο.

Ένα «βήμα» προς την κατεύθυνση της δημοπράτησης προσεχώς ενός μεγάλου οδικού έργου στη Βορειοδυτική Ελλάδα, του αυτοκινητόδρομου «Ιωάννινα – Κακκαβιά», εκτιμώμενου κόστους άνω των 300 εκατ. ευρώ, έγινε από το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών. Ο αρμόδιος υπουργός, Κ. Καραμανλής, εκκίνησε σχετικές διαδικασίες αποστέλλοντας «πρόσκληση» προς την αρμόδια «ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΔΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ» για την υποβολή προτάσεων πράξεων, προκειμένου να υλοποιηθούν ενέργειες ωρίμανσης/προετοιμασίας και χρηματοδότησης σχετικά με την «Επέκταση της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά» (με dead line για ανταπόκριση από την αρμόδια υπηρεσία στις 23/03/2023).

Ποιο είναι το έργο

Το Ιωάννινα - Κακαβιά είναι το ελληνικό κομμάτι του «Μπλε Διαδρόμου», του οδικού άξονα που θα ενώσει την Ελλάδα με την Αλβανία και τα Δυτικά Βαλκάνια, θα είναι ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος με μήκος 70 περίπου χιλιομέτρων, με δύο λωρίδες ανά ρεύμα κατεύθυνσης (συν τη ΛΕΑ) και 14 συνολικά ανισόπεδους κόμβους. Όπως προκύπτει, θα πρόκειται για την κατασκευή νέου οδικού δικτύου αλλά και ανακατασκευή μέρους του παλιού. Το συνολικό μήκος νέων οδών θα φτάνει σε 46,4 χλμ. και το συνολικό μήκος ανακατασκευασμένων ή αναβαθμισμένων οδών σε 23,11 χλμ. Στην κατηγορία δαπανών εντάσσεται και η αγορά εδαφικών εκτάσεων.

Ο αυτοκινητόδρομος, που αναμένεται να κατασκευαστεί με χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ (2021-2027), θα ξεκινά με σύνδεση με ανισόπεδο κόμβο στην Εγνατία Οδό και οι υπόλοιπο κόμβοι προβλέπεται να κατασκευαστούν στις θέσεις Κοσμηρά-Ασβεστοχώρι, Γραμμενοχώρια, Πασσαρώνος, Ζίτσας, Καρυές, Καλπάκι, Δολιανά, Ραβένια, Βήσσανη, Δελβινάκι, Ζάβροχο, Κτίσματα και Κακαβιά.

Εν αναμονή δημοπράτησης

«Τις επόμενες εβδομάδες προχωράμε στη δημοπράτηση του Ιωάννινα – Κακαβιά», ανέφερε στα τέλη του 2022 ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, σε συνέντευξή του, αν και όπως έχει φανεί, τα χρονοδιαγράμματα στα μεγάλα έργα είναι σχετικά (αναμένονταν μάλιστα η δημοπράτησή του εντός του 2022 αλλά τελικά μεταφέρθηκε για το 2023). Ενώ πρόσφατα, το υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων ενέταξε την πράξη «Παροχή Υπηρεσιών Συμβούλου για την ωρίμανση και υποστήριξη της δημοπράτησης του έργου "Επέκταση Ιόνιας Οδού: Τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά"» στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» (δαπάνη 1,8 εκατ. ευρώ). Σύμφωνα με παλιότερες πληροφορίες και εκτιμήσεις, η αρχική δημοπράτηση θα γίνει για το τμήμα Ιωάννινα – Καλπάκι και με προαίρεση το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά, με το συνολικό κόστος να υπολογίζεται σε περίπου 300 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Αττική Οδός: Προσφορές στις 29 Μαΐου με τον αστερίσκο της «κάλπης» – Αναμονή για την Εγνατία Οδό

gazzetta
gazzetta reader insider insider