Μαυρογιάννης (Τρ. Πειραιώς): Διαχρονική η πρόκληση του μετασχηματισμού για τις τράπεζες

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μαυρογιάννης (Τρ. Πειραιώς): Διαχρονική η πρόκληση του μετασχηματισμού για τις τράπεζες
Τράπεζα Πειραιώς
«Για τις τράπεζες η πρόκληση του μετασχηματισμού είναι διαχρονική» σύμφωνα με τον Δημήτρη Μαυρογιάννη, ανώτερο γενικό διευθυντή, Group Chief Operating Officer (COO), της Τράπεζας Πειραιώς.

Για τις τράπεζες η πρόκληση του μετασχηματισμού είναι διαχρονική και βρίσκεται στο DNA τους έτσι ώστε να αλλάζουν διαρκώς με ταχύτητα μεγαλύτερη από την ταχύτητα που αλλάζει το περιβάλλον στο οποίο λειτουργούν και να προσαρμόζονται σε αυτό, επισήμανε ο κ. Δημήτρης Μαυρογιάννης, ανώτερος γενικός διευθυντής, Group Chief Operating Officer (COO), της Τράπεζας Πειραιώς, μιλώντας στο 5ο BankTech Conference.

Ο κ. Μαυρογιάννης τόνισε ότι η ψηφιακή ατζέντα βρέθηκε στο επίκεντρο από τη στιγμή που άρχισαν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές να εισέρχονται στις επιχειρήσεις με στόχο τη δημιουργία ταχύτερων, ευέλικτων οργανισμών που λειτουργούν με χαμηλότερο κόστος και περισσότερους ελέγχους για την αποφυγή λαθών. «Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι πως για πρώτη φορά οι πελάτες ζητούν αυτή την αλλαγή και όχι οι οργανισμοί. Για παράδειγμα, στις τράπεζες, ήταν άθλος να πείσουμε τους πελάτες ότι έχουν τη δυνατότητα να κάνουν ανάληψη από το ΑΤΜ και να χρησιμοποιήσουν την χρεωστική κάρτα για αγορές τους». Όπως επισήμανε ο κ. Μαυρογιάννης, παράγοντες όπως οι δημογραφικές αλλαγές και η εξοικείωση των πελατών με νέες τεχνολογίες ώθησαν στην υλοποίηση της ψηφιακής ατζέντας, με δύο γεγονότα όμως να δρουν καταλυτικά. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους που οριοθετεί μια νέα κουλτούρα για τους πολίτες, ορίζει εκ νέου τη βάση των απαιτήσεων και βοηθά τους οργανισμούς να συναλλάσσονται ψηφιακά. Επίσης, η πανδημία που ανάγκασε τους πολίτες να παραγγέλουν από το σούπερ μάρκετ, να κάνουν ένα έμβασμα μέσω ebanking, να συναλλάσσονται από απόσταση. «Αφού το έκαναν εξ ανάγκης, είδαν τα οφέλη και ζητούν ακόμη περισσότερες λειτουργικότητες και υπηρεσίες», υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι η ψηφιακή ατζέντα άλλαξε χέρια και πέρασε από τους οργανισμούς στους ίδιους τους πελάτες.

Στο ερώτημα αν οι μεγάλοι οργανισμοί αντιμετωπίζουν προκλήσεις κατά το μετασχηματισμό τους, ο κ. Μαυρογιάννης διευκρίνισε ότι ο μετασχηματισμός προκύπτει ως ανάγκη γιατί οι τεχνολογίες, οι υποδομές, οι απαιτήσεις των πελατών, και το περιβάλλον αλλάζουν πολύ γρήγορα. Στο πλαίσιο αυτό οι τράπεζες έχουν μεγάλη διαδρομή να διανύσουν για δύο λόγους:

  1. γιατί κατά τη διάρκεια της κρίσης οι επενδύσεις σε τεχνολογικό μετασχηματισμό δεν ήταν η βασική προτεραιότητα
  2. γιατί η ταχύτητα αλλαγής του περιβάλλοντος σε θέματα τεχνολογίας αυξάνεται.

Στην Τράπεζα Πειραιώς, όπως είπε σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, τα τελευταία χρόνια εκτός από τα μεγάλα έργα που άλλαξαν τον οργανισμό, χτίστηκε η υποδομή και αναπτύχθηκε η κουλτούρα ενός οργανισμού που μπορεί να αλλάζει διαρκώς. Πρόκειται για ένα θέμα που δεν είναι μόνο τεχνικό αλλά έχει μια σειρά προαπαιτούμενα: τη δυνατότητα υλοποίησης με ταχύτητα, την αλλαγή του μοντέλου προμηθειών με χτίσιμο συνεργασιών, την ενίσχυση του business με νέες δεξιότητες, τη λειτουργία ενός μηχανισμού προτεραιοποίησης εφαρμογής και μέτρησης αποτελέσματος, την αλλαγή του λειτουργικού μοντέλου, πρόσθεσε.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τι σημαίνει για τράπεζες και κυρίως για τους servicers η κόκκινη κάρτα Σταϊκούρα για τους πλειστηριασμούς

Πανούσης (ΕΕΔΑΔΠ): Μέσω Εξωδικαστικού θα έχουν ρυθμιστεί δάνεια άνω του 1 δισ. ευρώ στις αρχές του 2023

Alpha Bank: Βγαίνει στις αγορές για ομόλογο senior preferred έως 300 εκατ. ευρώ

gazzetta
gazzetta reader insider insider