Μάργαρης (ΑΔΜΗΕ): Το α' εξάμηνο του 2023 ολοκληρώνονται οι ποντίσεις για τη διασύνδεση Κρήτης-Αττικής

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Μάργαρης (ΑΔΜΗΕ): Το α' εξάμηνο του 2023 ολοκληρώνονται οι ποντίσεις για τη διασύνδεση Κρήτης-Αττικής
Τη σημαντική πρόοδο των ηλεκτρικών διασυνδέσεων που υλοποιεί ο Διαχειριστής στη νησιωτική και ηπειρωτική χώρα παρουσίασε ο κ. Ιωάννης Μάργαρης, αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής Τεχνολογίας, Ανάπτυξης Συστήματος & Στρατηγικής του ΑΔΜΗΕ.

Τη σημαντική πρόοδο των ηλεκτρικών διασυνδέσεων που υλοποιεί ο Διαχειριστής στη νησιωτική και ηπειρωτική χώρα παρουσίασε ο κ. Ιωάννης Μάργαρης, αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής Τεχνολογίας, Ανάπτυξης Συστήματος & Στρατηγικής του ΑΔΜΗΕ κατά τη σημερινή τοποθέτησή του στο 12ο Capital Link Sustainability Forum.

Ειδικότερα , για την διασύνδεση Κρήτη-Αττική μέχρι στιγμής έχουν ποντιστεί 170 χλμ. του πρώτου ηλεκτρικού καλωδίου και το σύνολο των καλωδίων οπτικών ινών, συνολικού μήκους 670 χλμ. «Μέσα στο 2022 θα προχωρήσουμε στην πόντιση του δεύτερου υποβρυχίου καλωδίου με μήκος 335 χλμ. ενώ μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023 θα έχουμε ολοκληρώσει όλες τις ποντίσεις των ηλεκτρικών καλωδίων», ανέφερε ο κ. Μάργαρης.

Παράλληλα προχωρούν οι διασυνδέσεις Σαντορίνης-Νάξου και μέχρι το τέλος του 2022 θα ακολουθήσουν οι διαγωνισμοί για τις διασυνδέσεις της Φολεγάνδρου, της Μήλου και της Σερίφου με το Λαύριο. «Τα έργα αυτά θα ολοκληρωθούν στο σύνολό τους το 2024, κλείνοντας το μεγάλο έργο της διασύνδεσης των Κυκλάδων στο ηπειρωτικό σύστημα Υψηλής Τάσης», τόνισε και πρόσθεσε:

«Το προηγούμενο διάστημα ο ΑΔΜΗΕ ολοκλήρωσε τη διασύνδεση της Σκιάθου με την Εύβοια, ένα έργο που έχει αναβαθμίσει σημαντικά την ενεργειακή ασφάλεια σε όλες τις βόρειες Σποράδες. Στη Δυτική Ελλάδα, αυτή την περίοδο αντικαθιστούμε την ηλεκτρική διασύνδεση Ακτίου-Πρέβεζας και το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε την αναβάθμιση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κυλλήνης-Ζακύνθου.

Μέχρι το 2025 στόχος μας είναι να έχουμε εκσυγχρονίσει το σύνολο των υφιστάμενων διασυνδέσεων στα Ιόνια Νησιά, μέσα από έργα ύψους 100 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά το χερσαίο σύστημα, εντός του 2022, ολοκληρώνουμε τον «Δυτικό Διάδρομο» Πελοποννήσου, τη Γραμμή Μεταφοράς 400 kV Μεγαλόπολη-Πάτρα, καθώς και δύο σημαντικά έργα που εντάσσονται στον «Ανατολικό Διάδρομο», τη νέα Γραμμή Μεταφοράς 400 kV Μεγαλόπολη-Κόρινθος και το νέο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης Κορίνθου, το οποίο μελλοντικά θα αποτελέσει την αφετηρία για τη διασύνδεση των Δωδεκανήσων με την ηπειρωτική χώρα.

Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, τα έργα που περιλαμβάνονται στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΑΔΜΗΕ, ύψους 5 δισ. ευρώ, θα έχουν δημιουργήσει ηλεκτρικό χώρο άνω των 28 GW για ΑΠΕ -από 17 GW σήμερα- ξεπερνώντας τον προβλεπόμενο στόχο των 25 GW που προβλέπει το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα για την ίδια περίοδο».

Ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ υπογράμμισε εξάλλου ότι πέραν της ανάπτυξης του Συστήματος Μεταφοράς, εξίσου απαραίτητες παράμετροι είναι η αξιοποίηση των τεχνολογιών αποθήκευσης, η ωρίμανση του θεσμικού πλαισίου για τα υπεράκτια αιολικά πάρκα, ένα ρυθμιστικό περιβάλλον, την ταχεία υλοποίηση των έργων μεταφοράς μέσα από τις κατάλληλες ρυθμιστικές παρεμβάσεις και νέες διεθνείς διασυνδέσεις που δρομολογούνται μέσα από ευρύτερες πρωτοβουλίες και συνεργασίες στο ευρωπαϊκό πλαίσιο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Επιστολή Σκρέκα στην ΕΕ: Ταμείο 80 δισ. ευρώ για να αντιμετωπιστούν οι υψηλές τιμές φυσικού αερίου

Ένα δισ. σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις από το νέο ΕΣΠΑ το επόμενο δίμηνο

Ρεύμα: «Ψαλίδι» 13,9% στην κατανάλωση νοικοκυριών και επιχειρήσεων λόγω του υψηλού κόστους

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider