ΕΡΓΟΣΕ: Υπογραφές αξίας... 500 εκατ. ευρώ με ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίο, ΑΒΑΞ, Intrakat

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΕΡΓΟΣΕ: Υπογραφές αξίας... 500 εκατ. ευρώ με ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίο, ΑΒΑΞ, Intrakat
Κύκλο... υπογραφών για 4+2 σιδηροδρομικά έργα, συνολικής αξίας σχεδόν μισού δισ. ευρώ έχει «ανοίξει» η ΕΡΓΟΣΕ. Ποιες συμβάσεις έπονται, ποιες έχουν ήδη υπογραφεί.

Έναν κύκλο υπογραφών για σιδηροδρομικά έργα συνολικής αξίας σχεδόν μισού δισ. ευρώ έχει ήδη «ανοίξει» η ΕΡΓΟΣΕ με τις σχετικές πληροφορίες να αναφέρουν ότι αυτός αναμένεται να «κλείσει» στις αρχές του φθινοπώρου και μέχρι τον Σεπτέμβριο, πάντα εκτός απροόπτου και βάση αρχικών εκτιμήσεων και σχετικού προγραμματισμού.

Ο λόγος για 4+2 συμβάσεις που σχετίζονται είτε με τα 4 έργα που δημοπράτησε ο φορέας τον περασμένο Οκτώβριο – Νοέμβριο (ένα υπεγράφη χτες) είτε με 2 ακόμα projects για τα οποία ήδη έχουν «πέσει υπογραφές». Πρόκειται συνολικά για έργα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 500 εκατ. ευρώ που θα συμπληρώσουν και βελτιώσουν το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο τόσο προς Θεσσαλονίκη και βορρά όσο και προς την Πάτρα. Ειδικότερα, πρόκειται για τα έργα ηλεκτροκίνησης του τμήματος «Κιάτο-Ροδοδάφνη», την επιδομή σηματοδότηση, κατασκευή σταθμών κ.α. στο κομμάτι «Ροδοδάφνη-Ρίο», το τμήμα «Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα», την αναβάθμιση κεντρικού «Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών (β’ φάση)», ενώ είχαν προηγηθεί το έργο «Λάρισα – Βόλος» και το έργο σηματοδότησης στη σιδηροδρομική γραμμή «Θεσσαλονίκη – Ειδομένη». Τα 4 πρώτα είχαν αρχικό κόστος συνολικά σχεδόν 374 εκατ. ευρώ, ενώ τα άλλα δύο από 67 εκατ. και 42 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Σε κάθε περίπτωση, με σταθερούς ρυθμούς και βάσει προγραμματισμού, εξελίσσεται ο σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ, υπό τον επικεφαλής Χρ. Βίνη, για την ολοκλήρωση κομβικών υποδομών, που αναβαθμίζουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας κι ενώ ήδη προχωρούν οι διαδικασίες για τον ανταγωνιστικό διάλογο (6 έργα συνολικού ύψους 4 δισ. ευρώ). Από τον Μάρτιο του 2022 έως το προσεχές 3μηνο (με ορίζοντα τον Σεπτέμβριο αν δεν αλλάξει κάτι), ΕΡΓΟΣΕ και κορυφαίοι εγχώριοι όμιλοι όπως οι ΑΒΑΞ, ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, INTRAKAT θα έχουν βάλει τις υπογραφές τους σε συμβάσεις αρχικής συνολικούς αξίας περίπου 500 εκατ. ευρώ κι ενώ, μαζί με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, θα «ριχτούν στη μάχη» για την διεκδίκηση συμβολαίων επιπλέον 4 δισ. ευρώ.

Πότε έρχονται υπογραφές με ΤΕΡΝΑ-Μυτιληναίο για το Ροδοδάφνη – Ρίο

Πληροφορίες αναφέρουν ότι για το έργο «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΩΝ (ΚΤΙΡΙΑ, ΑΠΟΒΑΘΡΕΣ, ΣΤΕΓΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΩΝ ΧΩΡΟΣ), ΕΠΙΔΟΜΗΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ – ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ETCS, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ Η/Μ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΑΣ ΓΙΑ ΤΗ Ν.Σ.Γ. ΚΙΑΤΟ – ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ – ΡΙΟ», προϋπολογισμού 141.110.000 ευρώ (με αναθεώρηση, μη συμπεριλαμβανομένου του ποσού για Φ.Π.Α,) με την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Μυτιληναίος να έχει «κερδίσει» τον σχετικό διαγωνισμό, η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται εντός Αυγούστου 2022, βάσει τουλάχιστον του αρχικού σχεδιασμού της ΕΡΓΟΣΕ. Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει την κατασκευή 28,8 χλμ διπλής σιδηροδρομικής επιδομής από την είσοδο της Σιδ. Στάσης Ροδοδάφνης μέχρι μετά το πέρας του υπογείου έργου (Cover and Cut) Ρίου, την ατασκευή 4 Σιδηροδρομικών Στάσεων (Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Άγιος Βασίλειος με το C&C), 3 Σιδηροδρομικών Σταθμών (Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα και Ρίο), δύο Κτιρίων Εξυπηρέτησης Η/Μ εγκαταστάσεων Σήραγγας (ΚΕΣ) (εισόδου & εξόδου σήραγγας Παναγοπούλας) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών και την διαμόρφωση της διασυνδετήριας στοάς Νο 5 της σήραγγας Παναγοπούλας για την στέγαση του Υ/Σ-2, συστήματα σηματοδότησης, Η/Μ εγκαταστάσεων κ.α.

Φθινόπωρο υπογράφουν ΑΒΑΞ – Alstom για το «Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα»;

Για το έργο «Κατασκευή Ηλεκτροκίνησης, Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης και ETCS L1 της υφιστάμενης μονής Σιδηροδρομικής Γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στο Σ.Σ. Σοφάδων», προϋπολογισμού 58.710.000 ΕΥΡΩ με αναθεώρηση, μη συμπεριλαμβανομένου του ποσού για Φ.Π.Α., στο οποίο είχαν οριστεί ανάδοχοι οι ΑΒΑΞ – Alstom, υπογραφές αναμένονται μάλλον εντός Σεπτεμβρίου 2022. Συνοπτικά το αντικείμενο του υπό δημοπράτηση Έργου αφορά: στην κατασκευή της ηλεκτροκίνησης, της σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και του συστήματος ETCS L1 της υφιστάμενης μονής Σιδηροδρομικής Γραμμής κανονικού εύρους Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα.

Την επόμενη εβδομάδα η «σειρά» της Intrakat για το Σ.Σ. Αθηνών

Στις αρχές της επόμενης εβδομάδας (11-12 Ιουλίου), αναμένεται να υπογράψει η Intrakat, όπως πρόσφατα αποκάλυψε το insider.gr, τη σύμβαση για τος «Υπολειπόμενες εργασίες σιδηροδρομικής υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο Σ.Σ. Αθηνών και σύνδεσή του με μετρό – Β’ φάση Σ.Σ. Αθηνών» προϋπολογισμού 33.990.000,00 Εευρώ με αναθεώρηση, μη συμπεριλαμβανομένου του ποσού για Φ.Π.Α. Συνοπτικά το αντικείμενο του υπό δημοπράτηση Έργου αφορά: πλήρης κατασκευή των νέων αποβαθρών Νο 1, 2 & 3 μετά των στεγάστρων τους και κατασκευή της θεμελίωσης των μελλοντικών εγκαταστάσεων του επιπέδου +1 και +2, ολοκλήρωση της κατασκευής της μεγάλης υπόγειας πεζοδιάβασης του Σ.Σ. Αθηνών περί την Χ.Θ. 10+300 κάτω από τις κατασκευαζόμενες νέες αποβάθρες Νο 1, 2 & 3 συμπεριλαμβανομένου του κελύφους των καταστημάτων εντός της υπόγειας διάβασης, τις κλίμακες, τις κυλιόμενες κλίμακες, τους ανελκυστήρες και την σύνδεση με το Σταθμό «Λαρίσης» της Αττικό Μετρό Α.Ε., κατασκευή της Νότιας εισόδου του Σ.Σ. Αθηνών και σύνδεση με το Αττικό Μετρό κ.α.

Ολοκληρώθηκε η διαδικασία για την ηλεκτροκίνηση στο Κιάτο – Ροδοδάφνη

Χτες, ως γνωστόν, όπως είχε προαναγγείλει το insider.gr, υπεγράφη η σύμβαση ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών πετασμάτων, στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη. Ανάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – Μυτιληναίος Α.Ε. Το κόστος του έργου ανέρχεται στα 84 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), και θα υλοποιηθεί σε ορίζοντα 30 μηνών. Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή έχει μήκος 70,6 χιλιόμετρα και με τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης, τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 200 χιλιόμετρα/ώρα. Παράλληλα, περιλαμβάνονται τηλεπικοινωνιακά συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνία, κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, φυτεύσεις, εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων σε εντοπισμένα σημεία. Για το έργο έχει εξασφαλιστεί συγχρηματοδότηση από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από το ΕΣΠΑ 2014-2020, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

Η σημασία τους

Σύμφωνα με όσα έχει αναδείξει η ίδια η ΕΡΓΟΣΕ, τα δύο έργα αφορούν στην ολοκλήρωση της νέας διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής του δικτύου Πειραιάς – Αθήνα – Κιάτο – Πάτρα, που εντάσσεται στη γραμμή Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Σύνορα και συνδέεται με το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο. Αποτελούν τμήμα των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα, που αποσκοπούν στον περιορισμό των ατυχημάτων, τη βελτίωση των ελληνικών μεταφορών με σιδηρόδρομο και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου. Τα έργα αυτά στηρίζουν την οικονομική ανάπτυξη της Πελοποννήσου αλλά και της εθνικής οικονομίας γενικότερα.

Το έργο της Β΄ φάσης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών εντάσσεται στο πλαίσιο της ανάπτυξης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί ως έργο υποδομής απαραίτητο για την εξυπηρέτηση των καθημερινών μετακινήσεων των κατοίκων του Νομού Αττικής, ενώ ήδη υλοποιούνται έργα βελτίωσης του σιδηροδρομικού δικτύου της Αττικής στο τμήμα από Σιδηροδρομικό Σταθμό Πειραιά έως το Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) και στο τμήμα του από τις Τρεις Γέφυρες έως τον Σταθμό Άνω Λιοσίων (σύνδεση με Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων). Ειδικότερα, η Β΄ φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών αφορά την αναπροσαρμογή της γραμμολογίας, ανακατασκευή των λειτουργικών του στοιχείων (αποβάθρες, διαβάσεις πεζών κλπ.), εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, και παράλληλη κατασκευή των απαραίτητων υποδομών (θεμελιώσεις) για τα κτιριακά έργα που θα ολοκληρωθούν μελλοντικά.

Το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα περιλαμβάνει την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και ETCS επί της μονής σιδηροδρομικής γραμμής που ξεκινά από τον Παλαιοφάρσαλο, περνά από Καρδίτσα και Τρίκαλα και καταλήγει στην Καλαμπάκα. Παράλληλα, μεταξύ άλλων, θα κατασκευαστεί αποβάθρα στην περιοχή των Σοφάδων, θα εκτελεστούν εργασίες ανακαίνισης ή και επισκευής μικρής κλίμακας σε χώρους των υφισταμένων κτηρίων των Σ.Σ. Σοφάδων, Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας καθώς και αντικατάσταση 38 υφιστάμενων ΑΣΙΔ με την προσθήκη ενός νέου ΑΣΙΔ επιπλέον.

Τα δύο projects που προηγήθηκαν μέσα στο 2022

Είχε προηγηθεί προ ολίγων μόλις μηνών (αρχές Μαΐου 2022) η υπογραφή της σύμβασης ανάμεσα σε ΕΡΓΟΣΕ και Intrakat για την ανάθεση και υπογραφή της συμβάσεως του έργου: «Κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και συστήματος ETCS L1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα - Βόλος με αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σ.Σ. Λατομείου – ΒΙΠΕ – Βόλος». Το έργο ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και αναβάθμισης με ETCS θα αναβαθμίσει θεαματικά την σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τις δύο μεγάλες θεσσαλικές πόλεις και σύμφωνα με τις προδιαγραφές θα εγκατασταθεί ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, για ταχύτητες μέχρι και 120 χλμ./ώρα. Η διαδρομή ανάμεσα στον Βόλο και την Λάρισα, μαζί με τις ενδιάμεσες στάσεις, θα μειωθεί στα 40 λεπτά και παράλληλα θα λειτουργήσει και η προαστιακή σύνδεση μεταξύ Βόλου και Θεσσαλονίκης με συνολικό χρόνο διαδρομής μόλις 1 ώρα και 40 λεπτά.

Νωρίτερα, τον Μάρτιο, υπεγράφη ανάμεσα στον φορέα και το σχήμα ΑΒΑΞ - Alstom η σύμβαση ανάθεσης του έργου που αφορά στην εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη και την αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς για τις ανάγκες της σηματοδότησης, τιμήματος 40.973.034,12 ευρώ, πλέον ΦΠΑ. Σημειώνεται ότι η διάρκεια κατασκευής του έργου είναι 36 μήνες, ενώ προβλέπεται πρόσθετη 36μηνη περίοδος υποχρεωτικής συντήρησης μετά την αποπεράτωση. Με την κατασκευή αυτού του έργου, ολοκληρώνεται ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής που οδηγεί στα σύνορα με τα Δυτικά Βαλκάνια, διασυνδέοντας την Ελλάδα με την Κεντρική και τη Δυτική Ευρώπη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Dimand: Κατασκευάζει τα νέα γραφεία της PwC Ελλάδας – Επένδυση 55 εκατ. ευρώ, ολοκληρώνεται το 2024

ΕΡΓΟΣΕ: Υπεγράφη η σύμβαση με ΤΕΡΝΑ – Μυτιληναίο για την ηλεκτροκίνηση στη σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη

Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων: Εκδόθηκε η απόφαση επί της προσφυγής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε κατά του ΟΣΕ Α.Ε

gazzetta
gazzetta reader insider insider