ΟΛΘ: Τι περιμένει για το 2022, ποιες οι επιπτώσεις από το μέτωπο Ρωσίας-Ουκρανίας

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΟΛΘ: Τι περιμένει για το 2022, ποιες οι επιπτώσεις από το μέτωπο Ρωσίας-Ουκρανίας
Τι «πέτυχε» η εισηγμένη το οικονομικό έτος 2021. Ποιες είναι οι προοπτικές για τη συνέχεια και οι παρενέργειες από πόλεμο, πανδημία και αύξηση κόστους.

Αύξηση των εσόδων σχεδόν σε όλους τους τομείς του Λιμένα κατά το 2021 σε σύγκριση με το 2020, εμφάνισε ο ΟΛΘ. Τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων της εταιρείας ανά Λειτουργικό τομέα, εμφανίζουν κέρδη σε όλους τους τομείς πλην του Τομέα της Επιβατικής κίνησης. Από τα καθαρά κέρδη της χρήσης 2021 προτείνεται η διανομή ποσού € 15.120 χιλ. δηλαδή 1,50 €/μετοχή, η οποία τελεί υπό την έγκριση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων.

Προοπτικές και επιπτώσεις

Όπως σημειώνεται στην χρηματοοικονομική έκθεση του 2021, και «αναφορικά με τις προοπτικές για το 2022 και την συνεχόμενη επίδραση από την πανδημία (COVID 19) εκτιμάται ότι δεν θα υπάρχει επίδραση στα μεγέθη του Ομίλου και της Εταιρείας και θα εξακολουθήσει να κινείται ανοδικά. Ειδικότερα, με βάση τα διαθέσιμα έως σήμερα στοιχεία σχετικά με την επίδραση της πανδημίας, για το 2022 τα μεγέθη των ενοποιημένων πωλήσεων, των λειτουργικών κερδών EBITDA και της προ φόρων κερδοφορίας εκτιμάται ότι θα είναι βελτιωμένα σε σχέση με το 2021.

Η ακριβής πορεία των μεγεθών θα εξαρτηθεί από την επίδραση και την διάρκεια ισχύος των περιοριστικών μέτρων, την πορεία των εμβολιασμών καθώς επίσης την πορεία και τις επιπτώσεις της πανδημίας στην οικονομία γενικότερα. Μακροπρόθεσμα, (μετά και την άρση των περιορισμών και την εξομάλυνση της ζήτησης) εκτιμάται ότι θα συνεχίσει υπάρχει θετική επίδραση και στην κερδοφορία του Ομίλου και της Εταιρείας σε μεγαλύτερη κλίμακα.

H θετική πορεία των μεγεθών και της πορείας της Εταιρείας και του Ομίλου δεν αναμένεται να παρεκκλίνει ως αποτέλεσμα των συνθηκών που δημιούργησε η πανδημία του Covid-19 , οι επιδράσεις της οποίας ήταν περιορισμένες για την Εταιρεία και τον Όμιλο ενώ οι σχετικοί περιορισμοί είναι σε διαδικασία άρσης. Επίσης στα τέλη της χρήσης 2020 η Εταιρεία σύστησε θυγατρική στη Βουλγαρία, τη ThPA Sofia, η οποία δραστηριοποιείται στην περιοχή και θα λειτουργεί στη βάση του συνδυασμού αύξησης όγκων φορτίων μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σόφιας και εφαρμογής νέων διατροπικών υπηρεσιών.

Η Ο.Λ.Θ. Α.Ε. έχει τις προοπτικές διεύρυνσης της λεκάνης απορροής του λιμένα. Προκειμένου να υλοποιήσει αυτές τις προοπτικές, η Διοίκηση στοχεύει στην εκτέλεση των υποχρεωτικών επενδύσεων της Σύμβασης Παραχώρησης το συντομότερο δυνατό, εξασφαλίζοντας ότι: • Υλοποιούνται οι αναγκαίες και απαιτούμενες επενδύσεις στην υποδομή, αυξάνοντας κυρίως την ικανότητα του Τερματικού Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων δημιουργώντας πρόσθετες θέσεις αγκυροβολιάς, αυξάνοντας το θαλάσσιο βάθος για να εξυπηρετηθούν μεγαλύτερα πλοία και αυξάνοντας το μέγεθος της πλατείας του σταθμού. • Υλοποιούνται επενδύσεις σε εξοπλισμό χειρισμού, για την εξυπηρέτηση μεγαλύτερων πλοίων και για τη βελτίωση της παραγωγικότητας της επιχείρησης που οδηγεί σε σχετική συντόμευση του χρόνου παραμονής των πλοίων στο λιμάνι».

Τι αναφέρει για Ουρανία – Ρωσία

Αναφορικά με τις πολεμικές εξελίξεις στη Ουκρανία, η ΟΛΘ αναφέρει ότι «η τρέχουσα εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία δεν αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τις δραστηριότητες της ΟΛΘ ΑΕ για το 2022, καθώς ο Όμιλος και η Εταιρεία δεν έχουν ιδιαίτερη έκθεση στις ουκρανικές και ρωσικές αγορές. Συγκεκριμένα δεν υφίσταται: – Καμία σημαντική επιχειρησιακή διακοπή λόγω διακοπής της εφοδιαστικής αλυσίδας, κλείσιμο/αναστολή λειτουργιών/κατασκευαστικών ή εμπορικών εγκαταστάσεων, ταξιδιωτικούς περιορισμούς. – Κατάσχεση/ απαλλοτρίωση περιουσιακών στοιχείων από κρατικές αρχές. – Μη διαθεσιμότητα προσωπικού. – Περιορισμοί στα ταμειακά υπόλοιπα. – Απομειώσεις χρηματοοικονομικών και μη χρηματοοικονομικών περιουσιακών στοιχείων (λαμβάνοντας υπόψη γεγονότα και νέες πληροφορίες που προέκυψαν μετά την ημερομηνία αναφοράς). – Σημαντικές μειώσεις στις πωλήσεις, τα κέρδη ή/και τις λειτουργικές ταμειακές ροές, καθώς ο Όμιλος και η Εταιρεία δεν έχουν σημαντικές δραστηριότητες στις πληττόμενες περιοχές από συγκρούσεις, ούτε έχουν επιβληθεί άλλα μέτρα που επηρεάζουν τις δραστηριότητές της. Επιπλέον, η Διοίκηση παρακολουθεί την επίδραση από τις αυξανόμενες τιμές των εμπορευμάτων και το αυξημένο κόστος πρώτων υλών/ενέργειας, ωστόσο η επίδραση αυτών δεν θεωρείται σημαντική σε αυτό το σημείο επί του παρόντος».

Επιπλέον, η διοίκηση του ΟΛΘ παρακολουθεί την επίδραση από τις αυξανόμενες τιμές των εμπορευμάτων και το αυξημένο κόστος πρώτων υλών/ενέργειας, ωστόσο η επίδραση αυτών δεν θεωρείται σημαντική σε αυτό το σημείο επί του παρόντος.

Τα μεγέθη

Τα ενοποιημένα έσοδα για το 2021 ανήλθαν σε € 77,9εκατ. (τα έσοδα της ThPA Sofia προσέγγισαν το € 1εκατ.), τα Ενοποιημένα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) σε € 33,4εκατ. και τα Ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε € 19,8εκατ. Οι ετήσιες Ενοποιημένες Οικονομικές Καταστάσεις του 2021 δημοσιεύθηκαν για πρώτη φορά για την ΟΛΘ Α.Ε. («ΟΛΘ» ή «Εταιρεία») περιλαμβάνοντας την 100% θυγατρική «ThPA Sofia EAD» («ThPA Sofia»), η οποία ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2020.

Αναφορικά με τα μεγέθη της μητρικής ΟΛΘ Α.Ε., η αύξηση των εσόδων ανήλθε σε € 5,2εκατ. (αύξηση 7,2%), από € 71,7εκατ. το 2020, στα € 76,9εκατ. το 2021, με € 1,3εκατ. πρόσθετα έσοδα προερχόμενα από τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, ήτοι αύξηση 2,7% και πρόσθετα € 3,3εκατ. από τον τερματικό σταθμό συμβατικού φορτίου, σημειώνοντας αύξηση 16,3%, αποτέλεσμα κυρίως αυξημένων όγκων φορτίων και στους δύο τομείς. Επίσης σημειώθηκε αύξηση στην εκμετάλλευση χώρων με € 0,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα, ήτοι αύξηση 20,2% και πρόσθετα € 0,2 εκατ. από την επιβατική κίνηση, σημειώνοντας αύξηση 110,5%. Ειδικά για την κίνηση στα κρουαζιερόπλοια, σημειώθηκαν 17 αφίξεις το 2021 έναντι μίας (1) άφιξης το 2020.

Αναφορικά με την κερδοφορία, τα Μικτά Κέρδη της ΟΛΘ Α.Ε. αυξήθηκαν από € 33,9εκατ. το 2020 σε € 37,0εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 9%. Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) σημείωσαν αύξηση επίσης από € 30,9εκατ. το 2020, σε € 34,7εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 12,3% κυρίως λόγω του αυξημένου όγκου διακινούμενων φορτίων. Τέλος, τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν από € 20,1εκατ. το 2020, σε € 21,1εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 5%.

Αναφορικά με την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε συνολικά αύξηση κατά 2,2%, από 461χιλ. TEUs το 2020, σε 471χιλ. TEUs το 2021 (εκ των οποίων 8χιλ. TEUs μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σόφιας). Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου που διακινήθηκαν (η ThPA Sofia δεν διακίνησε συμβατικό φορτίο το 2021) αυξήθηκαν σημαντικά κατά 13,3%, από 3.741χιλ. τόνους σε 4.236χιλ. τόνους αντίστοιχα, αύξηση οφειλόμενη κυρίως σε διακίνηση νικελίου και κάρβουνου.

Όπως αναφέρεται στην ετήσια χρηματοοικονομική έκθεση για το 2021 «κατά την κλειόμενη χρήση, μέσω του Λιμένα Θεσσαλονίκης εξυπηρετήθηκαν 8.771.998 τόνοι εμπορευμάτων έναντι 8.104.039 το 2020 (+8,24%), 471.063 εμπορευματοκιβώτια (TEU’s) έναντι 460.780 το 2020 (+2,23%) και 1.852 πλοία έναντι 1.805 το 2020 (+2,60%). 3.1. Με τα δεδομένα αυτά, αύξηση σε σχέση με το 2020 εμφάνισε η διακίνηση χύδην φορτίων κατά 14,70%, το γενικό φορτίο κατά 6,33%, η κίνηση φορτίων RO-RO αύξηση κατά 41,23% και τα μοναδοποιημένα φορτία (Ε/Κ) παρουσίασαν αύξηση κατά 2,23% σε TEU’s».

Οι αφίξεις πλοίων αυξήθηκαν σημαντικά κατά 7,1%, από 1.286 το 2020 σε 1.377 το 2021, περιλαμβάνοντας διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, συμβατικού φορτίου και επιβατών.

Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το σύνολο του 2021 ανήλθε σε € 17,4εκατ., σε σχέση με τα € 8,1εκατ. του 2020 και αφορούσε κατά βάση στην αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και υποδομών του Λιμένα, την αγορά νέου εξοπλισμού φορτοεκφορτώσεων, καθώς και την προκαταβολή για αγορά δύο γερανογεφυρών (STS), που εκτιμάται ότι θα λειτουργούν πλήρως τον Ιούλιο του 2022.

Τα κέρδη ανά μετοχή μετά από φόρους για τη χρήση 1.1.2021 – 31.12.2021 ανέρχονται σε € 2,09 (Όμιλος 1,96) έναντι των € 1,99 για τη χρήση 1.1.2020 – 31.12.2020.

Η μετοχική σύνθεση της Εταιρείας στις 31/12/2021 είχε ως εξής: SEGT Ltd 67,00%, ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε. 7,27%, Επενδυτικό κοινό 25,73%. Η Εταιρεία δεν κατέχει ίδιες μετοχές. Ο ΟΛΘ στο τέλος του 2021 είχε ταμειακά διαθέσιμα ύψους περίπου 27,5 εκατ. ευρώ, σύνολο ιδίων κεφαλαίων ύψους περίπου 174 εκατ. ευρώ, Καθαρές ταμειακές εισροές από λειτουργικές δραστηριότητες 29,9 εκατ. ευρώ.

Εντός του 2022, -και κατά τη διάρκεια της Πρώτης Επενδυτικής Περιόδου, κατά την οποία η Ο.Λ.Θ. Α.Ε. πραγματοποιεί Υποχρεωτικές Επενδύσεις στα πλαίσια των δεσμεύσεων ύψους 180 εκατομμυρίων Ευρώπεριλαμβάνονται οι ακόλουθες μεμονωμένες επενδύσεις: Εγκατάσταση νέας ηλεκτρικής γραμμής ισχύος 20 MVA και συγκεκριμένα:

Τον Φεβρουάριο του 2022 υπεγράφη: α) Σύμβαση με τον ΔΕΔΔΗΕ για την εγκατάσταση νέας ηλεκτρικής γραμμής ισχύος 20 MVA στον Α` προβλήτα αξίας 1,93 εκ.€ η οποία και εξοφλήθηκε προκαταβολικά. β) Σύμβαση με την κοινοπραξία TRUST FACILITY SERVISES-ESA SECURITY SOLUTIONS για την προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος επιτήρησης ορίων ISPS αξίας 2.38 εκ.€

Στις 24 Φεβρουαρίου 2022 η Εταιρεία ανακοίνωσε ότι η κοινοπραξία «MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA» αναδείχθηκε ανάδοχος του έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής» προϋπολογισμού 150 εκατ. Ευρώ. Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των Υποχρεωτικών Επενδύσεων που έχει αναλάβει η Εταιρεία βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο και πρόκειται να αναβαθμίσει τη θέση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη λιμενική βιομηχανία παρέχοντας τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 240 TEU.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΟΛΘ: Στα 19,8 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη το 2021 - Πρόταση για μέρισμα 1,5 ευρώ

ΟΛΘ: Εντός των χρονοδιαγραμμάτων οι επενδύσεις στο λιμάνι

ΟΛΘ: «Σκαρφάλωσε» στη λίστα με τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων – 55 «κλεισμένες για το 2022

gazzetta
gazzetta reader insider insider