Επιχειρήσεις | Ελλάδα
06-12-2021 | 07:53

Στο Μοναστηράκι το πρώτο Goody's Burger Spot στην Ελλάδα - Η νέα στρατηγική της εταιρείας και τα πλάνα του βασικού μετόχου

Μαρίνα Φούντα
Μοιράσου το
Στο Μοναστηράκι το πρώτο Goody's Burger Spot στην Ελλάδα - Η νέα στρατηγική της εταιρείας και τα πλάνα του βασικού μετόχου
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Τα σχέδιά του για την επόμενη ημέρα της εστίασης στην Ελλάδα έχει αρχίσει να ξεδιπλώνει περίτεχνα το αμερικανικό fund CVC Capital Partners, που απέκτησε στις αρχές του χρόνου το 92,8% της Vivartia.

Ο μετασχηματισμός των Goody’s, Everest και La Pasteria, θυγατρικών της Vivartia, έχει ήδη ξεκινήσει, με τον βασικό μέτοχο να επικεντρώνεται στη χάραξη της νέας στρατηγικής που επιτάσσει το μέλλον. Η αρχή έγινε από τη γνωστή αλυσίδα εστιατορίων γρήγορου φαγητού Goody's Burger House, η οποία «ποντάρει» σε νέου τύπου καταστήματα, με στόχο την ισχυρότερη κάλυψη των αναγκών της εκάστοτε περιοχής και τη μεγιστοποίηση των μεριδίων αγοράς της εταιρείας. Ήταν λίγο πριν το καλοκαίρι όταν ξεκίνησε η λειτουργία του Goody's Burger Spot στο Μοναστηράκι στην οδό Ερμού. Πρόκειται για ένα νέο είδος καταστήματος της πασίγνωστης αλυσίδας, πολύ μικρότερο σε έκταση έναντι των Goody's Burger House, το οποίο στοχεύει στην ταχύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών όσων κινούνται στην καρδιά της Αθήνας. Ο σχεδιασμός προβλέπει ένα μικρό κατάστημα, ένα… spot, όπως μαρτυρά και το όνομά του, προκειμένου να γίνει σημείο αναφοράς και να παρέχει στους διερχόμενους όλα όσα χρειάζονται.

Αυτό είναι το πρώτο κατάστημα Goody's Burger Spot στην Ελλάδα, ωστόσο εάν το εγχείρημα αποδειχθεί επιτυχημένο, δεν αποκλείεται η περαιτέρω επέκτασή του, σε πλήρη εναρμόνιση πάντα με το υπάρχον δίκτυο καταστημάτων.

Η χρονική συγκυρία που συντελείται η στροφή της εταιρείας Goody’s σε μικρότερα καταστήματα δεν είναι τυχαία, καθώς οι Αμερικανοί του CVC Capital Partners επιδιώκουν τη δημιουργία ενός νέου leader στην εστίαση. Αυτός είναι άλλωστε ο λόγος που δρομολογήθηκε η συγχώνευση των εταιρειών Goody’s, Everest, La Pasteria και Evercat.

Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, το σχέδιο σύμβασης συγχώνευσης προβλέπει τη συγχώνευση των τεσσάρων εταιρειών, μέσω απορρόφησης των Everest, La Pasteria και Evercat από τη Goody’s, ώστε να δημιουργηθεί ένα ισχυρό σήμα, που λόγω μεγέθους, θα είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί αποδοτικότερα και με μεγαλύτερη ευελιξία τυχόν επιχειρηματικές ευκαιρίες, καθώς και να πετύχει καλύτερους όρους συνεργασίας στον ευρύτερο χώρο των υπηρεσιών εστίασης.

Οι υπογραφές του σχεδίου σύμβασης συγχώνευσης «έπεσαν» στις 26 Οκτωβρίου, στα Σπάτα Αττικής. Τα διοικητικά συμβούλια των συγχωνευόμενων εταιρειών αποφάσισαν τη συγχώνευση με απορρόφηση, δεδομένου ότι οι εταιρείες έχουν κοινά χαρακτηριστικά, καθώς εκμεταλλεύονται σήματα εστίασης και συμμετέχουν σε πληθώρα θυγατρικών οι οποίες λειτουργούν καταστήματα εστίασης.

Με τη συγχώνευση δημιουργείται ένα ισχυρό σχήμα, ενισχυμένο τόσο σε επίπεδο οικονομικών στοιχείων όσο και σε επίπεδο ανθρωπίνων πόρων, ενώ αξιοποιούνται στον μέγιστο δυνατό βαθμό τα περιουσιακά στοιχεία των συγχωνευόμενων εταιρειών. Παράλληλα, επιτυγχάνεται μείωση των λειτουργικών δαπανών, καθώς και αρτιότερη οργάνωση και ορθολογικότερη κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ στελεχών και του προσωπικού - δεδομένου ότι και οι απορροφούμενες εταιρείες δραστηριοποιούνται σε συναφείς τομείς, με αποτέλεσμα τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας και κατ’ επέκταση βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας και των οικονομικών αποτελεσμάτων τους - ενώ θα είναι εκμεταλλεύσιμη η πλεονάζουσα ρευστότητα των εταιρειών.

Όπως έχει ήδη επισημανθεί, δεν θα υπάρξει καμία μεταβολή στα brands των εταιρειών Goody’s, Everest και La Pasteria, μετά τη συγχώνευσή τους σε ένα ενιαίο εταιρικό σχήμα. Τα εμπορικά σήματα των θυγατρικών της Vivartia θα διατηρηθούν ως έχουν, με το CVC Capital Partners να προσβλέπει σε ακόμη μεγαλύτερες συνέργειες στον κλάδο της εστίασης.

Η συγχώνευση επιδιώκει μεν τη δημιουργία ενός πανίσχυρου «παίκτη» στον κλάδο της εστίασης, λογίζεται δε ως ένα τυπικό ζήτημα, το οποίο είχε δρομολογηθεί εδώ και αρκετούς μήνες. Είναι γνωστό άλλωστε πως το CVC τάσσεται υπέρ της λογικής των ενοποιήσεων εταιρειών, όταν κρίνεται αναγκαίος και επωφελής ο μετασχηματισμός της δομής ενός σχήματος.

Πώς ξεκίνησαν όλα

Το πρώτο κατάστημα Goody's ιδρύθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1975. Η ιδέα της επιχείρησης ανήκε στον Ιωάννη Διονυσιάδη, ενώ στην αρχική ιδρυτική ομάδα συμμετείχαν ο Νίκος Παππάς, ο Δημήτρης Παρίσης, ο Τάσος Λασκαρίδης, ο Φώτης Κορκόβελος, ο Ξενοφών Διονυσιάδης, τα αδέλφια Μάρκος και Βαγγέλης Μαργαρίτης και ο Αχιλλέας Φώλιας. Εμπνευστής του ονόματος της αλυσίδας είναι ο γνωστός επιχειρηματίας και πολιτικός Χρήστος Φώλιας, που διετέλεσε βουλευτής και υπουργός στην κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή.

Το πρώτο κατάστημα ήρθε στην Αθήνα λίγα χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 1981.

Στον όμιλο των Goody's, ο οποίος από τη δεκαετία του 1990 λειτούργησε με τη μέθοδο της δικαιόχρησης, προστέθηκαν στη συνέχεια οι αλυσίδες Flocafé και Hellenic Catering.

Το 1994 η εταιρεία εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ενώ το 1997 λειτούργησε τα πρώτα της εστιατόρια εκτός Ελλάδας.

Το 2001 εισήλθε στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας με ποσοστό πάνω από 60% η Δέλτα Συμμετοχών Α.Ε., ενώ στη συνέχεια πέρασε στον Όμιλο Vivartia.

Μέχρι και το 2013 υπήρχαν 178 εστιατόρια Goody’s σε όλη την Ελλάδα, 5 στην Κύπρο (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα) και 1 στη Βουλγαρία (Σόφια). Οι εργαζόμενοι στα εστιατόρια ανέρχονταν σε περίπου 5.000 ενώ υπολογιζόταν ότι καθημερινά εξυπηρετούνταν 200.000 άτομα. Με την κρίση, ωστόσο, η εταιρεία έχασε πολλά καταστήματα και έφτασε να εξυπηρετεί ως τον Σεπτέμβριο του 2014 περί τα 100.000 άτομα.

Το 2014, τα Goody's άλλαξαν την επωνυμία τους σε Goody's Burger House, μεταβάλλοντας επίσης τη διακόσμηση των εστιατορίων και το μενού τους, παρότι κάποια από τα εστιατόρια χρησιμοποιούν ακόμη το προηγούμενο σήμα της εταιρείας.

Τον Οκτώβριο του 2019, εντάχθηκε στη σειρά μπέργκερ των Goody's το Meat Free Burger, ως απάντηση στην τάση του βεγκανισμού. Η Goody's ήταν η πρώτη αλυσίδα στην Ελλάδα που προέβη σε μια τέτοια κίνηση.

Σήμερα το δίκτυό της ξεπερνά τα 120 καταστήματα.

Η εταιρεία «τρέχει» το πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης ArGOODaki που ενώνει διαχρονικά χιλιάδες κοινωνικά ευαισθητοποιημένους καταναλωτές σε μία εκστρατεία προσφοράς και έμπρακτης αγάπης για τα παιδιά σε ανάγκη. Το ArGOODaki γιορτάζει φέτος 20 χρόνια, ενώ από τη «γέννησή του» έχει υποστηρίξει περισσότερα από 25.000 παιδιά και νέους, διαθέτοντας 4.000.000 ευρώ για την ολοκλήρωση 19 έργων στους τομείς της ιατρικής φροντίδας, της σίτισης και της εκπαίδευσης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Goody’s, Everest, La Pasteria: Διατηρούνται ως έχουν τα brands μετά τη συγχώνευση

Συγχωνεύονται Goody’s, Everest, La Pasteria και Evercat – Τα σχέδια για νέο leader στην εστίαση