ΕΡΓΟΣΕ: Μικρή παράταση στο «πακέτο» των 373,9 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΕΡΓΟΣΕ: Μικρή παράταση στο «πακέτο» των 373,9 εκατ. ευρώ
Μετατίθενται και οι 4 σιδηροδρομικοί διαγωνισμοί για περίπου δύο εβδομάδες. Η ΕΡΓΟΣΕ αποδέχτηκε αίτημα των κατασκευαστών.

Μία μικρή παράταση, περίπου δύο εβδομάδων, φέρεται να παίρνουν οι 4 διαγωνισμοί συνολικού ύψους 373,9 εκατ. ευρώ που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ, κατόπιν σχετικών αιτημάτων που κατέθεσαν οι κατασκευαστικοί όμιλοι προκειμένου να έχουν λίγο χρόνο ακόμα ώστε να προετοιμαστούν καλύτερα για τις προτάσεις τους. Με την ΕΡΓΟΣΕ να αποδέχεται το αίτημα των ομίλων προς όφελος του ανταγωνισμού και της καλύτερης προετοιμασιών των έργων. Σε κάθε περίπτωση πάντως, φαίνεται το ενδιαφέρον των κατασκευαστικών ομίλων να είναι αυξημένο.

Η διαδικασία επρόκειτο να ξεκινήσει σήμερα Δευτέρα 11 Οκτωβρίου με την υποβολή προσφορών του έργου: «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΘΟΡΥΒΙΚΩΝ ΗΧΟΠΕΤΑΣΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΚΙΑΤΟ - ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ» (84 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), ωστόσο, η ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών μετατέθηκε για τις 25 Οκτωβρίου (και η αποσφράγιση για την 1η Νοεμβρίου). Ηδη η μετάθεση της διαδικασίας εγκρίθηκε και κοινοποιήθηκε προ ολίγων ημερών στο πρόγραμμα «Διαύγεια». Με την εγκατάσταση και λειτουργία της ηλεκτροκίνησης τα τρένα από το Αίγιο θα μπορούν να συνδέονται απευθείας με Αθήνα, Πειραιά και Αεροδρόμιο. Τα έργα εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 30 μήνες και εφόσον τα έργα θα ξεκινήσουν το 2022 τότε, θα μπορούν να ολοκληρωθούν το 2025.

Μένει να δούμε αν τελικά προκύψει μετάθεση και στους άλλους τρεις διαγωνισμούς με τις σχετικές πληροφορίες να αναφέρουν ότι για όλους αποφασίστηκε μετάθεση περίπου δύο εβδομάδων, για τους ίδιους λόγους. Όσον αφορά στους άλλους 3 διαγωνισμούς, βάσει αρχικού σχεδιασμού:

Για τις 15-10-2021 είχε οριστεί η υποβολή των προσφορών για την «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ – ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ETCS L1 ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΜΟΝΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΣ – ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΑΡΑΚΑΜΠΤΗΡΙΟΥ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ Σ.Σ. ΣΟΦΑΔΩΝ» (προϋπολογισμού μελέτης 72,8 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Τα έργα έχουν διάρκεια 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Με την ολοκλήρωση του έργου τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες που θα φτάσουν τα 160 χιλιόμετρα ανά ώρα. Αν ισχύει η μετάθεση, ο διαγωνισμός θα πάει για τα τέλη Οκτωβρίου.

Για τις 18 Οκτωβρίου είχε οριστεί η υποβολή των προσφορών για το έργο «ΥΠΟΛΕΙΠΟΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ, ΕΠΙΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΟ Σ.Σ. ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΜΕΤΡΟ – Β’ ΦΑΣΗ Σ.Σ. ΑΘΗΝΩΝ» (προϋπολογισμού μελέτης 42,1 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Επί της ουσίας πρόκειται για την αναβάθμιση της εικόνας του σταθμού που θα ανακαινιστεί και εκσυγχρονιστεί πλήρως. Αν ισχύει η μετάθεση, ο διαγωνισμός πάει για τέλη Οκτωβρίου-αρχές Νοεμβρίου.

Και το «πακέτο» των προσφορών από τους ενδιαφερόμενους κατασκευαστικούς ομίλους ολοκληρώνεται λίγες ημέρες αργότερα. Αρχικά, η ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών για τον διαγωνισμό «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΩΝ (ΚΤΙΡΙΑ, ΑΠΟΒΑΘΡΕΣ, ΣΤΕΓΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΩΝ ΧΩΡΟΣ), ΕΠΙΔΟΜΗΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ – ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ETCS, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ Η/Μ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΑΣ ΓΙΑ ΤΗ Ν.Σ.Γ. ΚΙΑΤΟ – ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ – ΡΙΟ» είχε οριστεί για τις 21-10-2021 (προϋπολογισμού μελέτης 175 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Το τρένο με την ολοκλήρωση των έργων και την θέση σε λειτουργία θα μπορεί να ξεκινά από την Αθήνα και να φτάνει στο Ρίο σε περίπου 100 λεπτά (σε εξπρές δρομολόγιο) και θα έχει τη δυνατότητα να φτάνει τα 200χλμ/ώρα σε κάποια τμήματα της διαδρομής. Στην περίπτωση αυτή η υποβολή προσφορών πηγαίνει για αρχές Νοεμβρίου.

Σε κάθε περίπτωση βέβαια, αναμένονται οι επίσημες αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου του σιδηροδρομικού φορέα για το αν δοθούν μικρής διάρκειας παρατάσεις, όπως εκτιμάται ότι θα γίνει, αλλά και για τις νέες ημερομηνίες υποβολής προσφορών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider