ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Μελλοντικά μερίσματα 5,2 δισ. ευρώ από υποδομές και παραχωρήσεις

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Μελλοντικά μερίσματα 5,2 δισ. ευρώ από υποδομές και παραχωρήσεις
Η «γεμάτη φαρέτρα» των εσόδων και των επενδύσεων. Μελλοντικά σωρευτικά έσοδα 20-25 δισ. ευρώ από τα μεγάλα projects. Οι ροές, οι γραμμές χρηματοδότησης, η ωρίμανση των δανείων.

Με ανεκτέλεστο που προσεχώς θα προσεγγίζει τα 4,5 δισ. ευρώ, επενδυτικό πλάνο περίπου 6,5 δισ. ευρώ σε υποδομές/κατασκευές και ενέργεια, «δύναμη πυρός» που θα ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ, προσδοκώμενες ελεύθερες ταμειακές ροές μεγαλύτερες από 300 εκατ. ευρώ έως το 2025, δυνητικά EBITDA εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ ανά χρόνο και σωρευτικά έσοδα και μερίσματα… κάμποσων δισεκατομμυρίων ευρώ μέσα στα προσεχή έτη από τις Παραχωρήσεις, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στοχεύει στην «πρώτη θέση» του χώρου, αν δεν αποτελεί ήδη την «ηγέτιδα δύναμη». Τα μεγάλα έργα που θα έχει ολοκληρώσει το 2025 και οι παραχωρήσεις που έρχονται θα αποδίδουν στους μετόχους της σωρευτικά έσοδα έως τουλάχιστον 25 δισ. ευρώ (για τις επόμενες 2-3 δεκαετίες, αναλόγως ωρίμανσης και διάρκειας) και διανομές μερισμάτων (σε μετόχους) ύψους σχεδόν 5,2 δισ. ευρώ αθροιστικά.

Η παρουσίαση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, υπό τον «ισχυρό άνδρα» του γκρουπ, Γ. Περιστέρη, σε αναλυτές το απόγευμα της Τρίτης, αναμφίβολα επιβεβαίωσε ή αποκάλυψε τις υψηλές βλέψεις της εισηγμένης στην επόμενη μέρα του τομέα των υποδομών.

Μεταξύ όσων συζητήθηκαν, μεγάλος μέρος των οποίων μετέφερε ήδη το insider.gr, έχουν ενδιαφέρον αρκετές αναφορές και επισημάνσεις των ανθρώπων του γκρουπ.

Υπολογίζεται ότι από τις δραστηριότητες του Ομίλου θα παράγονται από το 2025 και μετά ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους 300 εκατ. ευρώ ετησίως, εκ των οποίων 115-145 εκατ. θα έρθουν από τις ΑΠΕ, 115 εκατ. ευρώ από τις εκμεταλλεύσεις παραχωρήσεων (Εγνατία, Κεντρική οδός, Καζίνο Ελληνικού και Καστέλι), 45 εκατ. ευρώ από παραγωγή ενέργειας από θερμικά εργοστάσια, 30 εκατ. ευρώ από την Κατασκευή και 5 εκατ. ευρώ από λοιπές δραστηριότητες (real estate κ.λπ.). Οι ροές αυτές θα χρηματοδοτούν τα ίδια κεφάλαια στις νέες επενδύσεις, την αποπληρωμή του εταιρικού δανεισμού και την ανταμοιβή προς τους μετόχους.

Επιπλέον, ο Όμιλος προωθεί ή συμμετέχει σε επενδύσεις συνολικού ύψους άνω των 6,5 δισ. ευρώ. Στα έργα παραχώρησης και κατασκευής τα οποία έρχονται στο προσκήνιο είναι η Εγνατία οδός και το Καστέλι. Τα δύο έργα έχουν κόστος προϋπολογισμό 3 δισ. ευρώ, ποσό στο οποίο περιλαμβάνεται και το κατασκευαστικό κόστος.

Η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μιλώντας στους αναλυτές, ανέφερε ότι στο αεροδρόμιο στο Καστέλι, για την περίοδο 2025-2054 αναμένονται σωρευτικά έσοδα περίπου 6,6 δισ. ευρώ, σωρευτικό EBITDA περίπου 4,3 δισ. ευρώ και αθροιστικές διανομές (μερίσματα) περίπου 1,1 δισ. ευρώ. Από την Ιόνια και την Κεντρική Οδό έως το 2037 αναμένονται σωρευτικά έσοδα περίπου 4,9 δισ. ευρώ, σωρευτικό EBITDA περίπου 2,7 δισ. ευρώ και αθροιστικές διανομές περίπου 1,05 δισ. ευρώ. Από την Εγνατία Οδό αναμένονται σωρευτικά έσοδα περίπου 11,4 δισ. ευρώ στη διάρκεια της παραχώρησης (2027-2056), σωρευτικό EBITDA περίπου 6,9 δισ. ευρώ, μέσο περιθώριο EBITDA 60,9% και αθροιστικές διανομές περίπου 3,1 δισ. ευρώ.

Το καζίνο του Ελληνικού θα υλοποιηθεί 100% από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τις ανακοινώσεις να έρχονται μέσα στις επόμενες ημέρες. Το σύνολο της επένδυσης εκτιμάται σε 1 δισ. ευρώ και εκτός από το καζίνο περιλαμβάνει ξενοδοχείο πέντε αστέρων και συνεδριακό και εκθεσιακό κέντρο.

Στις ανανεώσιμες πηγές το αιολικό του Καφηρέα ονομαστικής ισχύος 330MW συνολικής επενδυτικής δαπάνης 569 εκατ. ευρώ μαζί το έργο της αντλησιοταμίευσης στην Αμφιλοχία (600 εκατ. ευρώ) είναι οι προτεραιότητες έως το 2023. Η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή στοχεύει σε συνολικό μέγεθος αδειών ύψους 3GW στο τέλος του 2026. Το επόμενο μεγάλο έργο που τρέχει είναι αυτό της μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο στην Κομοτηνή. Πρόκειται για ένα έργο αξίας 375 εκατομμυρίων ευρών και ισχύος 877 που θα κατασκευάσουν από κοινού η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ με την Motor Oil μέσω της συμμετοχής τους στη Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής. Ο νέος CCGT στην Κομοτηνή θα αποφέρει έσοδα 3,3 δισ. ευρώ από το 2025 έως το 2034.

Για το δανειακό προφίλ η διοίκηση ανέφερε ότι μέχρι το 2025 δεν λήγει κάποιο από τα ομόλογα που έχει εκδώσει (τα δύο ομόλογα, συνολικού ύψους 620 εκατ. ευρώ της μητρικής εταιρείας λήγουν μεταξύ 2025 και 2027). Το δεύτερο δάνειο είναι αξίας 120 εκατομμυρίων ευρώ και στόχος της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ φέρεται να είναι η αντικατάστασή του ομολόγου με νέο ομόλογο, μεταγενέστερης λήξης ή μειωμένου κόστους. Σχεδιάζεται επίσης η επέκταση λήξης του ομόλογου των 500 εκατ. ευρώ (λήγει το 2027).

Ο συνολικός δανεισμός του ομίλου ανέρχεται κοντά στα επίπεδα των 2,3 δισ. ευρώ με τη συντριπτική πλειοψηφία να συνδέεται με τους τομείς των ΑΠΕ και των παραχωρήσεων (πάνω από 750 εκατ.).

Στο τέλος του πρώτου εξαμήνου ο όμιλος διέθετε ρευστά διαθέσιμα 751 εκατ. (χωρίς τον τομέα ΑΠΕ), ενώ ήδη τα υπό διαχείριση περιουσιακά στοιχεία παράγουν ρευστότητα περί τα 100 εκατ. ευρώ ετησίως, χωρίς να περιλαμβάνεται η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ήδη έχει ταμειακά διαθέσιμα άνω του 1 δισ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται να τρέξει και νέα έκδοση ομολογιακού δανείου, το ύψος του οποίου θα διαμορφωθεί ανάλογα με το επιτόκιο που θα πετύχει. Το ποσό θα κινείται στα 250 με 300 εκατομμύρια ευρώ, μέρος του οποίου θα είναι το refinancing στο ομόλογο των 120 εκατ.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, λοιπόν, φαίνεται να έχει εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση όλων των βασικών έργων καθώς υπάρχουν και (προ) εγκεκριμένες τραπεζικές γραμμές χρηματοδότησης ύψους 1,9-2 δισ. ευρώ.

Τα πρώτα έργα που απαιτούν την άμεση συμμετοχή του ομίλου με 630 εκατ. ευρώ έως το 2023 είναι η εξολοκλήρου εξαγορά της ΗΡΩΝ (παραγωγή και προμήθεια ενέργειας), η ανάπτυξη του IRC στο Ελληνικό (συνολική επένδυση 1 δισ. ευρώ), η κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι (σύμβαση 500 εκατ. ευρώ), τα έργα της Εγνατίας οδού (συνολικού ύψους 700 εκατ. ευρώ) και η κατασκευή της σύγχρονης μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο το φυσικό αέριο ισχύος 880 MW στην Κομοτηνή (375 εκατ. ευρώ).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι υψηλές ταμειακές ροές και οι επενδύσεις - Τι περιμένει από παραχωρήσεις, καζίνο, αεροδρόμιο

gazzetta
gazzetta reader insider insider